Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Topicstarter
Goedendag

Ik heb net iets langer dan twee weken mijn Imac (24, early 2009). En nu heb ik ook windows nodig voor sommige applicaties en games. Daarvoor wil ik bootcamp voor games gebruiken en parallels gewoon voor de applicaties. Maar ik weet niet welke precies ik ga kiezen, de Xp (32bits) of Vista (64bits).

Xp is lichter en neemt minder ruimte in. Maar Vista heeft tot zijn beschikking de volle 4GB ram voor games terwijl Xp het slechts met 3 GB moet doen. Ik lees dat de prestaties van Xp en Vista niet voor elkaar onderdoen. Lees wel weer dat parallels sneller is met Xp omdat Vista meer rescources verbruikt.

Dus ik neig meer naar Xp te gaan omdat het lichter is en minder schijfruimte in neemt. Zal ik de 1Gb ram missen voor games (wellicht voor de toekomstige games)?

Ps Xp 64bits heb ik buiten beschouwing gelaten omdat een vriend zei dat de drivers daarvoor slecht waren.
En kan je met parallels wel op een nfts-partitie van je bootcamp-windows wel schrijven. In de handleiding van bootcamp staat namelijk dat je op nfts-partitie, van osx niet dingen kan opslaan naar windows partitie.

[ Voor 10% gewijzigd door DFC-Neo op 01-06-2009 13:23 ]

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het niet heel erg dringend is kan je ook over een tijdje nog kiezen voor Windows 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
ik zou lekker voor xp gaan. draait gewoon een stuk sneller en neemt minder resources in. Wat niet onbelangrijk is met gamen...

het klopt inderdaad dat je met een nfts partitie niet kunt schrijven vanuit OSX. Daar heb je wel third party tools voor! :) als je wat wilt overzetten, kun je ook via parallels een shared folder aanmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Ik zou gewoon de Release Candidate van Windows 7 installeren. Ik draai hem ook op bootcamp op mijn Macbook Pro. Werkt goed. Je moet wel de 64bit drivers hebben, deze had ik nog niet omdat mijn Macbook Pro uit 2007 is en op Leopard DVD geen 64 bit drivers stonden. Uiteindelijk op internet gevonden

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Topicstarter
Ik ben vrijwel zeker van dat ik gewoon Xp installeer. En paar maandjes na Windows 7 stap ik wel over.

Ik heb wel benchmarks gevonden van ati kaarten met verschil tegenover xp (directx9) vs Vista (directx10). Waarin er toch duidelijke verschillen waren in het voordeel van Vista met recente drivers.
Weet iemand hoe het zit met de prestaties van de nieuwe 9400M (drivers en wellicht xp vs vista)? Kon er geen benchmarks van vinden.

Ps. Ik neem aan dat ik de notebook drivers van nvidia moet installeren. (9400M staat op supported list, maar ik heb de imac)

[ Voor 12% gewijzigd door DFC-Neo op 02-06-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraoh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik moet zeggen, ga voor XP.... op mijn m'Book Pro(laat 2007 model) heb ik De beeldkaart, Wifi en mousepad niet, niet en niet goed geinstaleerd gekregen, in die volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik ben al een tijdje vergeefs aan het proberen Windows 7 op mijn MacPro te installeren. En dan krijg je dus dit:

1.
2.
Select CD-ROM Boot Type :

Ik heb allerlei links gevonden van mensen die de problemen met “Select CD-Rom Boot Type:_” hebben weten te herstellen, maar daar begrijp ik uit dat je je image (.iso) van Win7 moet aanpassen op een windows-bak om het vervolgens met een brandprogramma opnieuw te branden?

Mama mia, wat een brakke zooi... het schijnt wel te werken, maar laat ik nou net mijn MacPro hebben aangeschaft om permanent van de (brakke) windowsbakken af te komen?

Heeft iemand een image dat aangepast is beschikbaar? Ik krijg die bewerkingen bij gebrek aan windowsbak niet voor elkaar... :|

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 04-06-2009 00:29 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik heb een voorlopige workaround gevonden - ervanuitgaande dat dat gaat lukken dan:

Parallels, Windows XP, en dan met Imgburn. :P

Duimen dat 't lukt...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Topicstarter
Ik ben nu bezig parallels aan het installeren. Ik wil nu de bootcamp partititie gebruiken voor parallels. Ben nu zover dat de volgende opties moet kiezen bij 'Specify boot camp Disk details' : disk & Position.

Ik zit nu klem bij position. Je hebt de keuze uit IDE 0:0, IDE 0:1, IDE 1:0 en IDE 1:1.
Welke moet ik nou kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

DFC-Neo schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:47:
Ik ben nu bezig parallels aan het installeren. Ik wil nu de bootcamp partititie gebruiken voor parallels. Ben nu zover dat de volgende opties moet kiezen bij 'Specify boot camp Disk details' : disk & Position.

Ik zit nu klem bij position. Je hebt de keuze uit IDE 0:0, IDE 0:1, IDE 1:0 en IDE 1:1.
Welke moet ik nou kiezen?
Waarom je Bootcamp partitie? Kun je die HD niet eerst indelen met een extra partitie die je wilt gebruiken?

Ik gebruik een virtuele HD, (win XP) op een winxp.hdd, gewoon op mijn MacOSX-partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Topicstarter
Want ik heb al een bootcamp partitie met Xp erop geinstalleerd. Dus ik hoef niet nog 1 keer een aparte partitie te maken en xp te installeren. Ik bespaar dus zo ruimte en kan dus bestanden bereiken die ik heb op bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DFC-Neo schreef op maandag 01 juni 2009 @ 13:05:
Ps Xp 64bits heb ik buiten beschouwing gelaten omdat een vriend zei dat de drivers daarvoor slecht waren.
Dan heeft die vriend ongelijk want XP x64 draait tegenwoordig op elke compu van <= 5 jaar oud perfect.

Het het heeft zelfs een betere garantie naar de toekomst vant Windows Server 2003 R2 is voor MS heel belangrijk (is gelijk aan XP x64) terwijl de normale XP dat niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 08:47
DFC-Neo schreef op maandag 01 juni 2009 @ 13:05:

En kan je met parallels wel op een nfts-partitie van je bootcamp-windows wel schrijven. In de handleiding van bootcamp staat namelijk dat je op nfts-partitie, van osx niet dingen kan opslaan naar windows partitie.
Ik durf te wedden dat die vriend het zelf niet geprobeerd heeft, maar het ergens gehoord heeft. Erg hardnekkig gerucht. Er is echt *niets* dat je in de weg staat bij een (semi)-nieuwe PC om XP x64 te gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door Chillosophy op 05-06-2009 23:09 . Reden: spuit elf :p ]

Pagina: 1