Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan Vista niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat sinds kort op windows 7 beta toch wil ik naar VISTA

Alles leuk en aardig ik begin met installeren van VISTA krijg ik dit bericht:

Een vereist stuurprogamma voor een cd/dvd-station ontbreekt als u een diskette, cd, dvd of USB-flashstaion met het stuurprogamma hebt dient u dot nu te plaatsen

Dit bericht kwam direct na dat ik op "Installeren" drukte

Ik dacht het ligt aan Windows 7 dus ik heb XP geinstalleerd (die het trouwens gewoon doet) maar tervergeefs werkte het ook niet

Weet iemand wat er aan de hand is

Misschien handig mijn DVD-speler is _NEC DVD_RW ND-3500AG SCSI CdRom Device

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Het lijkt me raar dat vista om de drivers van je cd/dvd-speler vraagt. Weet je zeker dat hij niet de drivers van je sata controller (dus de controller voor je HD) vraagt?

[ Voor 3% gewijzigd door job op 01-06-2009 12:32 ]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Moet je eerst niet ff je harde schijf leeg halen.
Dan is helemaal leeg en misschien doet dan weer. Alleen waar je vista op wilt hé dus c neem ik aan.
Zeker weten doe ik het niet

Johann Sebastian Bach

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 19:11

pcprutser

No message

Klinkt alsof inderdaad een driver mist.. Even je dvd-speler opzoeken op de site van de fabrikant, en kijken of je een driver kan vinden (soms kun je kiezen uit meerdere versies, heel fijn, meestal doet er maar 1 het echt..)

drop het op een floppy en sluit hem aan (geen usb-floppy drive) dan kun je deze handmatig toevoegen bij de installatie ;)

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Wat voor een Vista probeer je erop te gooien? Soms wil een download ook nog wel eens problemen vertonen...

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:00
pcprutser schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:32:
Klinkt alsof inderdaad een driver mist.. Even je dvd-speler opzoeken op de site van de fabrikant, en kijken of je een driver kan vinden (soms kun je kiezen uit meerdere versies, heel fijn, meestal doet er maar 1 het echt..)

drop het op een floppy en sluit hem aan (geen usb-floppy drive) dan kun je deze handmatig toevoegen bij de installatie ;)
Kan ook met een usb-stickje

Zucht...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hoe probeer je precies Vista te installeren? Vanuit je huidige OS? Zo ja probeer eens van de Vista DVD op te starten. Windows vanuit Windows installeren geeft namelijk wel vaker problemen.
Overigens zou het probleem ook wel eens kunnen zijn dat hij niet zozeer de drivers van je DVD brander mist, maar dat hij geen drivers van je SCSI kaart heeft. En zonder die drivers kan hij uiteraard je DVD brander ook niet vinden. Zorg er dus voor dat je die in ieder geval klaar hebt liggen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn C: schijf geformateerd dus daar ligt het niet aan

Dit bericht was woord voor woord zo voor me neer gezet dus ligt denk ik ook niet aan drivers van me SATA controller bedoelt

Ik ga nu ff kijken voor die driver zowel op me pc als op usb schijf zetten kijken of het werkt

Thanks voor alles

• Loenhoet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05-2023
Weet bijna zeker dat de DVD niet goed gebrand is. Ik had dit laatst ook met Win7, dezelfde melding. Had vanalles geprobeerd, totdat ik een DVD van iemand anders probeerde, en die werkte perfect. Ik zou hem gewoon lekker langzaam branden. Duurt ff, maar als het helpt ...

[ Voor 6% gewijzigd door Loenhoet op 01-06-2009 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb alles geprobeert, 10000 drivers gezocht enz.

Denk misschien dat je gelijk hebt loenhoet

Verwijderd

Topicstarter
Hey heb een DVD van een vriend geleend die hij zelf thuis gebruikt en werkt maar krijg zelfde melding...

Weet nog iemand wat?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alt-92 in "Installatie vista op nieuw samengestelde pc"

Dus de stappen die daar ook genoemd worden heb je ook doorgenomen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

vaag.. heb je de firmware van je cd-rom al geupdate?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Probeer even een andere speler, in sommige gevallen is er een probleem met aansturing van de speler tijdens installatie.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 14:17
daandegoeiste schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:21:
Probeer even een andere speler, in sommige gevallen is er een probleem met aansturing van de speler tijdens installatie.
Klopt, had ik ook. Ik had toen ook een NEC DVD brander, en daar wilde Vista niet op installeren. Na een beetje zoeken schijnt er een probleem te zijn met NEC DVD branders en vista installeren. Ander DVD station erin en het werkte prima!
Pagina: 1