Videokaart: Enkele of dubbele koeling, intern of extern?

Pagina: 1
Acties:

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:22
Heren,

Nu eens niet een vraag welke grafische kaart ik wil kopen. het gaat zich meer om het feit, voor welke koeling voor de videokaart ik het beste kan kiezen?

Ik heb een budget voor een nieuwe grafische kaart van +/- €250.
Nu zit ik in dubio;

ik kies voor een kaart met een dubbele koelfan (bijv Sapphire RADEON HD 4850 X2 of een MSI N275GTX Twin Frozr OC.
Het voordeel is dat deze kaarten meestal stiller zijn mbt koeling.
Het 'nadeel' is dat deze kaarten hun warmte in de kast afblazen. Nu heb ik wel een Antec 300, met een goede airflow, dat wel. (3 x 120 mm: onder voor, bovenin achter, achterkant boven)

Aan de andere kant, staat dan bijv. een XFX GeForce GTX 275 of een Asus ENGTX275.
Deze hebben weer het voordeel, dat de warmte direct naar buiten geblazen word.
Wat ik daarintegen veel lees, ook op dit forum, is dat de kaarten met een enkele fan, die extern afblaast, ook meestal meer geluid en warmte (tijdens load) produceren.

Hier wil ik ook bij toevoegen, dat mijn voeding onderin zit. Dus, als ik zou kiezen voor een kaart, met interne afblaas, dan blaast 'ie recht op mijn intake van mijn voedingfan. ik weet echter niet, of dit dan een probleem zal vormen.

Ik zou enkele meningen hierover kunnen gebruiken, om een weloverwogen beslissing te maken.

Bij voorbaat dank d:)b

Verwijderd

Je zou kunnen overwegen om een Sapphire videokaart te kopen met een waterkoeling kit is in ieder geval stiller en betere koeling heb alleen maar voordelen

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je voeding de warmte van je videokaart afzuigt, kan hij wel wat warmer worden, maar ik denk niet dat het echt een probleem mag zijn. Genoeg Tweakers die de ventilator van hun voeding gebruiken om lucht van de CPU naar toe te blazen bijvoorbeeld.

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

dat ie op je intake fan blaast , gewoon een casefan ertussen ?
Admiral Freebee schreef op maandag 01 juni 2009 @ 09:38:
Als je voeding de warmte van je videokaart afzuigt, kan hij wel wat warmer worden, maar ik denk niet dat het echt een probleem mag zijn. Genoeg Tweakers die de ventilator van hun voeding gebruiken om lucht van de CPU naar toe te blazen bijvoorbeeld.
idd doe ik ook met een 8800GTS

enne lees ik nou fout , zeg jij dat een dual slot koeler alles in je case blaast?
en een single slot naar buiten ? dat is juist andersom

[ Voor 118% gewijzigd door Patjeee op 01-06-2009 09:42 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een dualslot koeler blaast niet per definitie de lucht naar buiten hoor. Ik denk dat hij doelt op het verschil tussen kaarten van Sapphire die een aangepaste koeling hebben die de lucht niet echt de kast uitblaast, en de referentiekoelers die vaak de lucht wel naar buiten blazen.

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:22
Yep, dat bedoel ik.
Wat je ook vaak ziet, is dat de casings rond de dualslotkoelers niet goed aansluiten op de kaarten, zodat je de lucht, die je eigenlijk grotendeels naar buiten zou willen (moeten!) blazen, nog de kast in krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door roland kroes op 01-06-2009 09:58 ]

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Bij de HD4890 is deze casing als het goed is wel goed. Dit hebben ze ook nadrukkelijk verteld in een Video. Mijne is in ieder geval goed, deze laat geen lucht door aan de zijkanten.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Pagina: 1