Hallo iedereen,
Niet zeker of dit forum bedoeld is voor dit soort vragen, maar ik hoop het.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een receiver incl. luidsprekers. Type: Sony HT-SS1300.
Hier ben ik goedkoop aan gekomen mede doordat het het showmodel was.
Mijn bedoeling is om deze receiver tussen mijn pc (5.1geluidskaart) en tv te zetten om voor beide het geluid af te kunnen spelen.
Wat ik daarbij graag zou willen, tenzij af te raden, is om het beeld van de pc mee te nemen naar de receiver en deze door te sturen naar de tv. Wat kan ik daarvoor het best doen? Hdmi-poorten gebruiken? Of misschien de DMPORT van de receiver gebruiken? (en waar moet ik die dan op aansluiten op de pc?)
Momenteel heb ik de receiver alleen op mijn pc aangesloten op de digitale audio/spdif uitgang (coax).
Doordat het een showmodel-type was, stonden er instellingen in van "de zaak".
Als ik vervolgens video's van mijn bittorent programma Vuze afspeelde (in het programma zelf), speelde hij ze gewoon keurig netjes af. Echter heb ik met mijn stomme hoofd
, de instellingen van de receiver zelf gereset (d.m.v. de standby knop langer ingedrukt houden). En nu speelt hij plots de video's van Vuze niet meer met geluid af.
Wel speelt hij verder nog gewoon alles van de pc af. Dvd's met 5.1 geluid, mp3 nummers en divX avi's.
Maar HOE kan ik ervoor zorgen dat mijn receiver het geluid van Vuze weer afspeeld?
Plus als ik mijn hoofdtelefoon aansluit, speelt Vuze dáárop nog WEL geluid af !
Zie hier de instellingen die ik heb kunnen vinden:
http://members.casema.nl/jbf.lem/Digitout1.jpg
PS: De 2 vinkjes staan niet aangevinkt doordat bij het testen geen geluid uit de receiver-boxen kwam.
Ik hoop heel graag op vruchtbare tips van jullie ! Bij voorbaat dank.
Leroy
Niet zeker of dit forum bedoeld is voor dit soort vragen, maar ik hoop het.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een receiver incl. luidsprekers. Type: Sony HT-SS1300.
Hier ben ik goedkoop aan gekomen mede doordat het het showmodel was.
Mijn bedoeling is om deze receiver tussen mijn pc (5.1geluidskaart) en tv te zetten om voor beide het geluid af te kunnen spelen.
Wat ik daarbij graag zou willen, tenzij af te raden, is om het beeld van de pc mee te nemen naar de receiver en deze door te sturen naar de tv. Wat kan ik daarvoor het best doen? Hdmi-poorten gebruiken? Of misschien de DMPORT van de receiver gebruiken? (en waar moet ik die dan op aansluiten op de pc?)
Momenteel heb ik de receiver alleen op mijn pc aangesloten op de digitale audio/spdif uitgang (coax).
Doordat het een showmodel-type was, stonden er instellingen in van "de zaak".
Als ik vervolgens video's van mijn bittorent programma Vuze afspeelde (in het programma zelf), speelde hij ze gewoon keurig netjes af. Echter heb ik met mijn stomme hoofd
Wel speelt hij verder nog gewoon alles van de pc af. Dvd's met 5.1 geluid, mp3 nummers en divX avi's.
Maar HOE kan ik ervoor zorgen dat mijn receiver het geluid van Vuze weer afspeeld?
Plus als ik mijn hoofdtelefoon aansluit, speelt Vuze dáárop nog WEL geluid af !
Zie hier de instellingen die ik heb kunnen vinden:
http://members.casema.nl/jbf.lem/Digitout1.jpg
PS: De 2 vinkjes staan niet aangevinkt doordat bij het testen geen geluid uit de receiver-boxen kwam.
Ik hoop heel graag op vruchtbare tips van jullie ! Bij voorbaat dank.
Leroy