Als je PC gericht is op gaming moet je geen quad-core nemen met jouw budget. Kies een dual-core van ~2,5GHz (of beter), L2 Cache maakt op zich niet zo heel veel uit, meer is beter maar komt snel tegen een fiks hogere prijs. Neem 4GB geheugen, zorg ervoor dat de rest van de specs naar wens zijn en kies dan een videokaart die in de pricewatch het duurste is. Dit is de simpelste manier die ik voor je kan bedenken.
Ben je bereid wat meer moeite te steken in de PC, zoek dan reviews van de systemen die jij op het oog hebt, kijk naar de minpunten en de pluspunten die voor jou belangrijk zijn. Het is geweldig als je 16GB geheugen in de PC hebt, maar als je hem vooral voor gamen wilt gebruiken zijn het weer vele euro's verspild.
En als je het aandurft kun je je PC ook nog helemaal zelf bouwen, hoewel het me weinig zou verbazen als budget-systemen die je kant en klaar kunt kopen goedkoper zijn in de prijsklasse ~400 euro.
Even op je vraag, GT is altijd beter dan GS, op volgorde van slecht naar goed is het (volgens mij)
GS
GT
GTS
GTX
Verder zegt het 2e cijfer vaak meer over hoe goed de (video)kaart is dan het eerste cijfer, 8 = high-end, 6 = mid range, <6 = budget/instap.
Aangezien je volgens mij op zoek bent naar een nieuwe computer is het handig om ons wat meer informatie te geven over wat je er mee wilt gaan doen en wat je budget is (en wat daarvoor gekocht moet worden).
2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701