Toon posts:

Verschil GT en GS

Pagina: 1
Acties:
  • 784 views

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen GS en GT bij de nVidia grafische kaarten?
Om concreet te zijn wat is het verschil van 9500 GS en 9500 GT?
Ik kan namelijk niets over de 9500 GS vinden laat staan de verschillen...

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

9500GS

kortom de 9500 GS is gewoon een VEEL lager geclockte 9500GT , met een overclock kom je op hetzelfde uit als de 9500GT (ik zou persoonlijk een 2e hands kaart kopen als je van plan was deze te kopen)

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/418x627/2008/07/PCGH_Review_GF9500GT_GPU-Z_9500GT.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1208375740.jpg

[ Voor 105% gewijzigd door Patjeee op 31-05-2009 21:35 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:20

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Verwijderd

Topicstarter
Oke, de GS is dus iets trager, maar niet drastisch voor basic gaming (op 22" scherm)?
Waarom ik dit vraag, is dat de GS in de volgende PC zit:
https://maxict.nl/product...rce_9500/alt/#detailfield
die me wel wat lijkt gezien de prijs/kwaliteit.
Of kloppen de specs niet? Als ik de review's van de winkel moet geloven is het wel prima (mits je de voorraad op de site negeert en meteen belt en niet emailt)....

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 21:52:
Oke, de GS is dus iets trager, maar niet drastisch voor basic gaming (op 22" scherm)?
Of kloppen de specs niet? Als ik de review's van de winkel moet geloven is het wel prima (mits je de voorraad op de site negeert en meteen belt en niet emailt)....
een kleine 300MHz tragere memory :|

anyway , welke games zijn de basic games?

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 21:52:
Als je PC gericht is op gaming moet je geen quad-core nemen met jouw budget. Kies een dual-core van ~2,5GHz (of beter), L2 Cache maakt op zich niet zo heel veel uit, meer is beter maar komt snel tegen een fiks hogere prijs. Neem 4GB geheugen, zorg ervoor dat de rest van de specs naar wens zijn en kies dan een videokaart die in de pricewatch het duurste is. Dit is de simpelste manier die ik voor je kan bedenken.

Ben je bereid wat meer moeite te steken in de PC, zoek dan reviews van de systemen die jij op het oog hebt, kijk naar de minpunten en de pluspunten die voor jou belangrijk zijn. Het is geweldig als je 16GB geheugen in de PC hebt, maar als je hem vooral voor gamen wilt gebruiken zijn het weer vele euro's verspild.

En als je het aandurft kun je je PC ook nog helemaal zelf bouwen, hoewel het me weinig zou verbazen als budget-systemen die je kant en klaar kunt kopen goedkoper zijn in de prijsklasse ~400 euro.

Even op je vraag, GT is altijd beter dan GS, op volgorde van slecht naar goed is het (volgens mij)

GS
GT
GTS
GTX

Verder zegt het 2e cijfer vaak meer over hoe goed de (video)kaart is dan het eerste cijfer, 8 = high-end, 6 = mid range, <6 = budget/instap.

Aangezien je volgens mij op zoek bent naar een nieuwe computer is het handig om ons wat meer informatie te geven over wat je er mee wilt gaan doen en wat je budget is (en wat daarvoor gekocht moet worden).

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• n0elite
  • Laatst online: 23-04 17:13
Gs versies hebben vaak ook hypermemory of snoepeng eheugen van je RAM af

Verwijderd

Topicstarter
Aha, de verschillen in GS en GT zijn duidelijk, GS is minder en afhankelijk wat je ermee doet geeft dat problemen.

Als reactie de vraag wat ik onder gamen versta: America's Army en Anno.
Maar in deze PC zit een 2,5 GHZ Quad dat lijkt me toch beter dan een 2,5 GHZ 2 Duo?
Het is nu 3GB inderdaad, maar voor 20 euro meer heb je 2 GB meer, lijkt me geen probleem.
Maar voor dit geld iets beters in elkaar zetten? Ik ben al een tijdje aan het kijken en heb al wat proberen samen te stellen, maar dat is me niet voor dit geld gelukt.
Zoals je aangeeft onder de € 400 is samenstellen vaak duurder, ik denk voor dit systeem ook...

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Kijk eens naar de BBG er vanuit gaande dat je al een monitor hebt, kun je het basissysteem nemen en de monitor vervangen door een videokaart.

Rail Away!

• AlexV
Wat is je budget eigenlijk? Is dit €400 of meer? En wil je de spellen alleen maar spelen en gaat het je niet om de graphics, of wil je spellen echt op hoge resolutie met veel AA en veel eyecandy? En zijn America's Army en Anno de enige spellen die je wilt/gaat spelen, of ga je er ook nog meer mee spelen?

//edit:
Als basic systeem waar je ook nog aardig op kan gamen is dit wel een leuk systeempje.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 50,79€ 50,79
1Antec Earthwatts EA 380€ 42,15€ 42,15
1Club3D HD 4770 512MB GDDR5€ 79,87€ 79,87
1Cooler Master Elite 331 Zwart€ 27,33€ 27,33
1Foxconn A7GM-S€ 56,67€ 56,67
1Labtec Pulse 285 (2.1, 2x 1W, 4W)€ 11,95€ 11,95
1Logitech Value Keyboard€ 6,86€ 6,86
1Logitech Value Optical Mouse€ 5,34€ 5,34
1OCZ Gold OCZ2G8004GK€ 39,-€ 39,-
1Samsung SH-S223F€ 18,-€ 18,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD322HJ, 320GB€ 39,-€ 39,-
ImporterenTotaal€ 376,96

Hierbij ging ik er wel vanuit dat je al een monitor hebt, en als je al een muis, toetsenbord en speakers hebt, dan kun je die hier weglaten.

[ Voor 86% gewijzigd door AlexV op 01-06-2009 09:32 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat lijkt me al een veel mooiere configuratie dan een systeem met een 9500GS om te gamen.

Staar je overigens niet te veel blind op die toevoegingen. Je kan beter een 8800GS hebben dan een 9500GT bijvoorbeeld :P

• AlexV
Admiral Freebee schreef op maandag 01 juni 2009 @ 09:35:
Staar je overigens niet te veel blind op die toevoegingen. Je kan beter een 8800GS hebben dan een 9500GT bijvoorbeeld :P
Inderdaad, je kan beter kijken naar het aantal streamprocessors en de geheugenhoeveelheid/bandbreedte dan naar de nummertjes en de serie. Zo is de 8800GS sneller dan een 9500GT, zelfs al heeft de 9500GT een hoger nummer (9xxx serie) en heeft ie GT ipv GS.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En zelfs dan nog kan je niet goed vergelijken tussen ATi en nVidia. Feit blijft dat de videokaartenmarkt redelijk complex is als je het niet goed opvolgt. Reviews lezen kan hierbij wel helpen. Ook zit er wel enige logica in de namen, maar die is vaak wat vergezocht.

Zo heeft een 9500GT inderdaad een hoger nummer, maar het eerste nummer duidt alleen de generatie aan (9 series). De opeenvolgende nummers duiden dan de positie aan. En dan heb je nog een toevoeging voor extra verwarring :P

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

AlexV schreef op maandag 01 juni 2009 @ 09:29:
Wat is je budget eigenlijk? Is dit €400 of meer? En wil je de spellen alleen maar spelen en gaat het je niet om de graphics, of wil je spellen echt op hoge resolutie met veel AA en veel eyecandy? En zijn America's Army en Anno de enige spellen die je wilt/gaat spelen, of ga je er ook nog meer mee spelen?

//edit:
Als basic systeem waar je ook nog aardig op kan gamen is dit wel een leuk systeempje.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 50,79€ 50,79
1Antec Earthwatts EA 380€ 42,15€ 42,15
1Club3D HD 4770 512MB GDDR5€ 79,87€ 79,87
1Cooler Master Elite 331 Zwart€ 27,33€ 27,33
1Foxconn A7GM-S€ 56,67€ 56,67
1Labtec Pulse 285 (2.1, 2x 1W, 4W)€ 11,95€ 11,95
1Logitech Value Keyboard€ 6,86€ 6,86
1Logitech Value Optical Mouse€ 5,34€ 5,34
1OCZ Gold OCZ2G8004GK€ 39,-€ 39,-
1Samsung SH-S223F€ 18,-€ 18,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD322HJ, 320GB€ 39,-€ 39,-
ImporterenTotaal€ 376,96

Hierbij ging ik er wel vanuit dat je al een monitor hebt, en als je al een muis, toetsenbord en speakers hebt, dan kun je die hier weglaten.
Inderdaad een heel mooi systeem. Er moet echter nog wel een Windows licentie bij. Linux werkt niet voor een game bak.

De TS kan veel beter dit systeem nemen. Eventueel nog de shop laten assembleren (a €25 oid.) Om de kosten nog iets verder te drukken kan een kast met voeding gebruikt worden. In plaats van een kast en een voeding apart. Neem dan echter wel een kast met een A merk voeding!!!!! Geen X gear oid maar bijvoorbeeld een van antec. Dus TS, ga neit voor de goedkoopste voeding die je kunt vinden maar neem een A merk, deze hoeft dan niet eens zo veel Watt te zijn. 360W is indrdaad al meer dan genoegbij een A merk voeding.

[ Voor 5% gewijzigd door jdm8 op 01-06-2009 09:56 ]

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Windows hoef je er niet bij te kopen. Je krijgt als het goed is een OEM versie mee. Die moet je zelfs meekrijgen. Daar heb je wettelijk recht op toch?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Verwijderd

Kuhr89 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 10:25:
Windows hoef je er niet bij te kopen. Je krijgt als het goed is een OEM versie mee. Die moet je zelfs meekrijgen. Daar heb je wettelijk recht op toch?
Nope niet als je hem zelf samenstelt ;). (Op Alternate bijv. bij PC Builder). Je kan dan zelf ook een licentie toevoegen ;).

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 14:53
Ik zou dan eerder de nsk4480 II nemen.
Kost 75euro inclusief voeding.
Is zelf nog goedkoper dan de combi die hier boven staat.

En verplicht oem windows te leveren....
Zeker niet.
Je betaald stiekem bij een volledig systeem altijd voor je windows.
Wel vrij weinig, maar je betaald wel.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Kuhr89 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 10:25:
Pardon? Als je zomaar wat hardware koopt, die toevallig in elkaar passen en een computer vormen heb je wettelijk recht op een Windows-licentie? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Mad Marty op 01-06-2009 10:33 ]

Rail Away!

• okkii
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-02 09:59
Bij een eigen build OEM ?
Sinds wanneer is dat zo, en waarom heb ik nooit een OEM Licentie gekregen XD

• Kuhr89
Volgens mij heb ik ooit zown discussie gehad met iemand. Hierbij kwamen we uit dat als je een mobo,Cpu,geheugen en Videokaart koopt. of te wel de spullen die nodig zijn voor een PC je wettelijk recht hebt op een OEM versie van Windows. Dit is wat ik mij heb laten vertellen. PC boeren geven het vaak niet hoor, maar je kunt er in de winkel gewoon naar vragen en 2 van de 3 keer krijg je het ook gewoon mee..

Verwijderd

Krijgen?
De PC winkels moeten ze ook inkopen bij leveranciers hoor.

• Kuhr89
ja klopt dat is ook wel zo hoor. Maar ik heb zelf al paar keer meegemaakt. Collega van mij vertelde dit en dit heb ik al een paar keer toegepast bij winkels. Het is me iig al 3keer gelukt om een OEM versie van Windows Vista 64 te krijgen na de aanschaf van losse onderdelen die samen een computer vormen. Hier heb ik ook niks voor hoeven te betalen.

Misschien dat je er niet wettelijk recht op heb ( aangezien mn collega dat wel vertelde ) maar het is ons al wel aantal keer gelukt..

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 16:57
Ik werk dus in een computer winkel, maar als computerwinkel ben je niet verplicht om een besturings systeem te leveren. Mensen kunnen het er bij kopen of ze kieze linux die krijgen ze er gratis er bij.

Edit op bovenstaande: Het kan echter wel zo zijn dat als je veel onderdelen besteld in een winkel met veel marge op de onderdelen dat ze je een licentie "kado" doen.

[ Voor 29% gewijzigd door cossy nl op 01-06-2009 10:49 ]

Verwijderd

Als je het erbij krijgt zit er dus wel heel veel winst op de onderdelen, kun je beter naar een andere winkel gaan. ;)

• Kuhr89
Tjaa, dat zou opzich wel kunnen zijn, maar ik koop nooit bij winkels waar het duur is. Ik koop mijn spullen vaak bij Zercom of bij 4launch aangezien dat dichtbij is en ik dat zelf op kan halen. Deze zijn nooit duur in vergelijking met andere winkels. Naja ik zal misschien wel geluk hebben gehad met de verkoper ;)

Verwijderd

Zal wel geluk zijn dan want op PC winkels zoals Zercom 4Lauch zit maar een winst van een paar % op elk onderdeel en daar moeten ze alles van betalen.
Bij een hele PC uit onderdelen zit zelf zo weinig winst dat als je er een licentie van Windows bij doet je gewoon dik verlies draait. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat dit ondertussen over :?

"GT" en "GS" zijn marketingtermen, wat ze precies betekenen hangt gewoon af van wat een videokaartfabrikant wil dat ze betekenen, dus per kaarttype zul je dat gewoon weer in de betere reviews moeten uitzoeken.

Daarnaast horen discussies over winstmarges van computerwinkels en al dan niet verplicht installeren van OS duidelijk niet hier thuis.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.