Geen toegang meer tot externe HDD

Pagina: 1
Acties:

• Rainake
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01 12:48
hoi,

Sinds vandaag heb ik problemen om mijn data van mijn externe schijf van 1TB te bekijken. Gisteren werkte alles nog perfect en kon ik aan mijn muziek die hierop stond. Sinds deze ochtend kan ik dit niet meer.
Ik heb de beveiliging van Systeem en administrator al aangezet en zie dat hij de data nog kan lezen maar gewoon de toegang blokkeert om de één of andere reden.

De schijf staat aangesloten op een windows Vista x64 systeem. In totaal zijn er 3 externe HDD die aangesloten zijn en de 2 anderen werken perfect.
De precieze melding die ik krijg bij het aanklikken van mijn externe schijf is als volgt:

O:\ is niet toegankelijk
Toegang geweigerd

En zoals ik al zei heb ik de beveiligingsregels al aangepast en dit werkt niet.

Hopelijk heeft iemand van jullie een oplossing.

Alvast Bedankt

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:50
Miss handig om merk en type externe HDD even te plaatsen...

MVG, Frank

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Al eens in de disk manager gekeken? Probeer hem anders eens intern in te bouwen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al eens een chkdsk over dat volume heengegooid?

• Rainake
Alvast bedankt om zo snel te reageren.

Het type is een Western Digital WD10000H1U-00 van 1TB.

Ik heb in schijfbeheer gekeken en vindt hem daar perfect terug. Zelfs in deze computer zie ik hem staan maar krijg gewoonweg geen toegang tot de schijf. Een chkdsk heb ik al ettelijke malen geprobeerd maar die geeft geen problemen weer. Wat ik wel gevonden heb is dat ik in veilige modus wel toegang krijg tot de externe schijf.
Ik hoopte erna mss toegang te kunnen krijgen door mijn schijfletter te veranderen maar helaas... Heb geprobeerd om mijn schijf te verwijderen en opnieuw te installen maar dat werkt ook niet. Heb al vanalles gegoogled maar niks gevonden dat me heeft kunnen helpen. In het ergste geval, en daar is mijn pc nu mee bezig, in veilige modus, is alles kopieren (een back-up zelf maken kan blijkbaar niet in veilige modus) naar een grotere externe schijf en erna de WD te formatteren. Dit is niet de eerste maal dat dit voorvalt. Vorig jaar heb ik dit ook voorgehad maar weet jammer genoeg niet meer hoe of wat ik toen gedaan heb om dit op te lossen en daarom zou ik beroep willen doen op jullie.
Het kopieren kost me nu al 17h enkel om alles van de WD te kopieren. Erna nog alles terug overzetten duurt nog eens zolang... :(
Hopelijk heeft iemand van jullie een oplossing om dit te verhelpen waardoor ik zelf ook veel tijd kan besparen door alles over te zetten.

• Rainake
ok, heb het dus opgelost door alles via de veilige modus te kopieren en erna mijn externe schijf gewoon te formatten. was het enige dat er nog opzat. alleszins toch bedankt.
Pagina: 1