Hallo allemaal, ik heb een soort van probleem. Ik heb een leuk usb-lampje gekocht op de PC-dumpdag (3 euro, echt geweldig die pc-dumpdag) en ik wil hem softwarematig uitschakelen. Ik gebruik debian en heb al het een en het ander gevonden, maar dat werkt niet... Weet iemand hoe ik via een commando in de commandline of op een andere manier die usb-poort kan uitschakelen? Alvast bedankt
Herkent je computer het lampje wel als usb device? (hint lsusb)
Zo niet, dan is het gewoon een passief lampje wat alleen de stroom uit de usb poort trekt en verder niet. Ik verwacht overigens dat dit gewoon het geval is.
Zo niet, dan is het gewoon een passief lampje wat alleen de stroom uit de usb poort trekt en verder niet. Ik verwacht overigens dat dit gewoon het geval is.
Je zou kunnen proberen de usb kernel module te verwijderen (ehci_hcd, uhci_hcd of ohci_hcd). Alle andere opties zijn nogal specifiek per usb chip en dus niet makkelijk te zeggen.
Ik denk dat die +5v er gewoon permanent op staat en dat het enige wat in- en uitgeschakeld wordt de controller is. Je kunt het proberen, maar ik denk niet dat het werkt.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Is het een optie om er een relais tussen te schakelen wat je vervolgens via de lpt/com poort aanstuurt?
Goed koper is duurder dan slecht koper
Ik zou zeggen: knip het draadje naar het lampje en de usb door de midden en zet er een schakelaartje tussen, veel eenvoudiger dan softwarematig, hoewel dat wel leuker is.
Eerst eens kijken wat je in je bios kunt doen, dan eens kijken of er jumpers op het moederbord aanwezig zijn om USB power aan te houden, dan eens kijken wat er in je OS te doen is, en als je er dan nog niet uit komt, en zelf dus al de nodige dingen hebt geprobeerd, dan kun je de FAQ eens doornemen en kijken waar je vraag thuis hoort. 1 tip: niet in Casemodding.
[ Voor 16% gewijzigd door _ferry_ op 01-06-2009 13:59 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.