Volgens mij is er een essentieel onderdeel van mijn PC overleden, ik wilde mijn systeem aanzetten en er gebeurde niet veel meer dan: beeeeeep - beep beep beep, geen beeld geeh HDD activiteit. Niks (behalve de fans natuurlijk)
Dis is mijn systeem
Asus p5b-e (BIOS ver 1601, geloof ik)
Intel E6700 proc @3ghz (FSB -> 299, stock voltage)
HDD van Hitachi: HDT725032VLA360, 320 GB, 7200 rpm, 16MB
Geheugen: 2 x 1024 mb Crosair PC2-6400 (CM2X1024-6400)
Grafische Kaart: EVGA Geforce 7950GT, 512 MB
Koeling: Arctic Freezer 7 Pro
OS: Windows XP Home Edition, Versie 5.1.2600 SP3 build 2600
In het Asus boekje staat deze geluidscode uit de BIOS niet omschreven.
Via Google kom ik wel wat sites met mijn fout code tegen:
"1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure "
Alleen lost dat mijn probleem niet op. Zonder geheugen krijg ik de beeps, met 1 van de 2 geheugenbankjes en als ik ze op verschillende geheugenslots zet (de een of de ander, maakt niet uit) krijg ik de beeps ook.
Gelukkig heb ik nog een servertje staan, met geheugenbankjes die ik kan testen, maar zelfs daarop geeft mijn pc de beeeep-beep-beep-beep fout melding. (Mijn server draait prima met de getestte geheugenbankjes.)
Ik zat zelf denken dat het een probleem met mijn grafische kaart is.Mijn server draait met een onboard videokaart, in de BIOS heb ik de opstart volgorde op PEG first gezet en mijn Grafische Kaart erin gedrukt. Bij het opstarten volgen er onnavolgbare piepjes en geen beeld.,
Helaas heb ik thuis nog wel 4 AGP videokaarten liggen om mee te testen, maar geen simpele PCI videokaartjes. Dus ik kan niet proberen uit te sluiten of het de Grafische Kaart of toch iets anders is.
Heeft er iemand een sortgelijke situatie bij de hand gehad? Ik hoop eigenlijk op iemand die me iets in de richting kan duwen van: Je Grafische Kaart is dood, je geheugen is dood, je moederbord is dood.
Je kunt nu natuurlijk posten : Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door maar daarmee ben ik niet geholpen.
Heb ook al best wel wat geprobeerd, dacht ik zo.
Dis is mijn systeem
Asus p5b-e (BIOS ver 1601, geloof ik)
Intel E6700 proc @3ghz (FSB -> 299, stock voltage)
HDD van Hitachi: HDT725032VLA360, 320 GB, 7200 rpm, 16MB
Geheugen: 2 x 1024 mb Crosair PC2-6400 (CM2X1024-6400)
Grafische Kaart: EVGA Geforce 7950GT, 512 MB
Koeling: Arctic Freezer 7 Pro
OS: Windows XP Home Edition, Versie 5.1.2600 SP3 build 2600
In het Asus boekje staat deze geluidscode uit de BIOS niet omschreven.
Via Google kom ik wel wat sites met mijn fout code tegen:
"1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure "
Alleen lost dat mijn probleem niet op. Zonder geheugen krijg ik de beeps, met 1 van de 2 geheugenbankjes en als ik ze op verschillende geheugenslots zet (de een of de ander, maakt niet uit) krijg ik de beeps ook.
Gelukkig heb ik nog een servertje staan, met geheugenbankjes die ik kan testen, maar zelfs daarop geeft mijn pc de beeeep-beep-beep-beep fout melding. (Mijn server draait prima met de getestte geheugenbankjes.)
Ik zat zelf denken dat het een probleem met mijn grafische kaart is.Mijn server draait met een onboard videokaart, in de BIOS heb ik de opstart volgorde op PEG first gezet en mijn Grafische Kaart erin gedrukt. Bij het opstarten volgen er onnavolgbare piepjes en geen beeld.,
Helaas heb ik thuis nog wel 4 AGP videokaarten liggen om mee te testen, maar geen simpele PCI videokaartjes. Dus ik kan niet proberen uit te sluiten of het de Grafische Kaart of toch iets anders is.
Heeft er iemand een sortgelijke situatie bij de hand gehad? Ik hoop eigenlijk op iemand die me iets in de richting kan duwen van: Je Grafische Kaart is dood, je geheugen is dood, je moederbord is dood.
Je kunt nu natuurlijk posten : Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door maar daarmee ben ik niet geholpen.
Heb ook al best wel wat geprobeerd, dacht ik zo.
There is no place like 127.0.0.1