Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben opzich wel benieuwd wat hier de ervaringen zijn van een alpine radio in combinatie met de bluetooth uitbreidingsmodule om je telefoon aan te sluiten. De laatste versie (KCE-400BT) gebruikt de compabilieits lijst van parrot wat opzich wel gunstig is. Maar het is me totaal niet duidelijk wat je nu op de radio allemaal kan zien. Kan je bijvoorbeeld door de contacten bladeren op de radio of zie je het alleen maar wanneer iemand belt? Ikzelf heb overigens de CDA-9886R van alpine.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26

Korakal

Up up up!

Volgens mij heb je een ander model bluetooth module nodig, namelijk de KCE-300BT (http://www.rondevries.nl/...hoofdgroep=4&subgroep=110); bij de 400BT staat ook vermeld 'voor modeljaar 2009 Alpine units', terwijl de jouwe in 2008 is geintroduceerd.

Wat je op je scherm ziet hangt verder niet af van de bluetooth module, maar is gewoon functionaliteit van de radio, dus dat kun je gewoon in jouw handleiding opzoeken.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
de 400bt is met een verloopkabeltje ook aan te sluiten op de 2008 modellen. Het punt is dus ook dat ik in de handleiding van mijn radio gewoon niets kan vinden over de daadwerkelijke functionaliteit. Er staat alleen maar dat hij aan te sluiten is.
2008 carry-over head units are also compatible with the KCE-400BT in conjunction with the KWE-460E. See your local Alpine retailer for details
Kan je bijvoorbeeld nummers draaien via de radio of alleen ontvangen.
kan je de contacten lijst doorbladeren op de radio enz??

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:59
Heb zelf een alpine bt-400 aangesloten op een pre-2008 model via de genoemde verloopstekker.
Werkt perfect*
Je telefoonboek wordt automatisch overgezet naar je radio, en daaruit kiezen, of handmatig een nummer intoetsen via je radio, je gemiste oproepen, ontvangen oproepen, laatste oproepen, via je radio laten tonen en eventueel terugbellen. Je kunt via een menu instellen of de BT-400 auto-anser moet doen of niet. Ook kan je aan BT-streaming doen mits je telefoon dit ondersteunt, bediening volgt via de radio.

De BT-100, BT-200, BT-300 en BT-350 waren niet zo'n geweldige producten (zacht uitgedrukt). Alpine heeft eindelijk het licht gezien en de BT-400 is dan ook door Parrot gebouwd.

Werkt perfect*, ja alleen de eerste keer met het inbouwen moet je goed opletten, het is namelijk niet plug&play. Je moet een hele speciefike volgorde van het aansluiten van de draden volgen, contact uit, contact aan, setup kiezen, volgende draad aan 12volt enz, enz

Zie hiervoor het alpine forum:
http://www.alpine-extrane.../viewtopic.php?f=4&t=2559

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk dat Blueone hier na bijna een jaar ook wel achter gekomen is of een andere oplossing heeft gevonden :+ Mocht dit niet het geval zijn en zit je nog wel met vragen over je Alpine apparatuur dan mag je me altijd een DM sturen, ik kan je daar hoogstwaarschijnlijk wel mee helpen.