Zalman 478 socket monteren op 775 socket?

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 01:38
Ik heb een Zalman cooler (bevesting op foto rechts) die ik op een Celeron D (socket 775) wil monteren. De koeler op de foto links (Socket 775 bevestiging) moet juist op een socket 478. Hoe doe ik dit?

Foto: klik

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 19:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Pak de manual erbij... zalman levert duidelijke plaatjes bij z`n koelers. Ik ga er vanuit, dat je een universele 748/775 INTEL/AMD koeler hebt...

Ben je ze kwijt, dan kun je ze via de zalman site wel terugvinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Michael Knight op 31-05-2009 17:35 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• nielsgeode
Michael Knight schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:34:
Pak de manual erbij... zalman levert duidelijke plaatjes bij z`n koelers. Ik ga er vanuit, dat je een universele 748/775 INTEL/AMD koeler hebt...

Ben je ze kwijt, dan kun je ze via de zalman site wel terugvinden.
Kheb t allemaal 2e hands gekocht en heb alleen dit. Ik zal s op de Zalman site kijken. :)

• nielsgeode
De linkerkoeler is een Zalman CNPS7700-Cu (gok ik) en is volgens de manual compatible met een beperkte lijst Socket 478 moederborden. Deze staat hier: http://www.zalman.co.kr/p...er/7700-478MBlist_eng.htm

De PC waar deze koeler in moet is een HP Compaq Evo D530 maar ik kan nergens vinden welk moederbord daarin zit. Ik heb al even geprobeerd maar het lijkt erop alsof het niet past omdat de schroefjes waarmee je de koeler op het plastic vastzet te kort zijn. Weet iemand hier mee van?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een koeler met s775 mounts gaat niet passen op een s478 socket. In het ergste geval kun je zelf een beugeltje proberen te fixen of het ding met tiewraps vastzetten, al lijkt me dat niet ideaal.
Omdat het erg vanzelfssprekend is dat een s775 mount niet op een s478 past gaat dit topic op slot. Als je zelf een of andere contraptie wil gaan bouwen om het werkend te krijgen en je wil daarbij hulp, dan kun je in CM een topic openen, waarin je aangeeft wat je zelf gebouwd hebt, maar in elk geval wat meer inzet dan hier.

Dit topic is gesloten.