Ter inleiding:
ik heb een beetje ervaring met linux (lees: ik moest voor school wel eens wat doen in ubuntu of suse) en ik had nog een laptop met XP staan.
Toen dacht ik laat ik is mijn linux kennis bijwerken.
Probleem:
Telkens als ik Ubuntu opnieuw installeer , updates gedraaid heb, en add ons geinstalleerd.
(rkhunter,wireshark,build-essential,aircrack-ng) en via de Grafische Packetmanager meuk erbij heb gezet (Ik heb het geprobeerd met compiz aan en compiz uit, en extra ati drivers aan en ati drivers uit)
Wanneer ik dan reboot werkt mijn grafische schil niet (lees: freezing artifacts).
Dingen die ik gedaan heb:
Asus laptop (M600ne)
Intel Centrino Mobile 1.7 Ghz
1 GB ram (2x 512)
Ati Mobility Radeon 9700 (64MB dedicated)
80 GB 5400 RPM schijf
En je vraag was ?
Hoe los ik dit op dat ik weer gewoon in ubuntu kan booten zonder de artifacts.
Een reinstall is geen probleem,, alleen na het installeren gaat hij telkens op ze bek.
ik heb een beetje ervaring met linux (lees: ik moest voor school wel eens wat doen in ubuntu of suse) en ik had nog een laptop met XP staan.
Toen dacht ik laat ik is mijn linux kennis bijwerken.
Probleem:
Telkens als ik Ubuntu opnieuw installeer , updates gedraaid heb, en add ons geinstalleerd.
(rkhunter,wireshark,build-essential,aircrack-ng) en via de Grafische Packetmanager meuk erbij heb gezet (Ik heb het geprobeerd met compiz aan en compiz uit, en extra ati drivers aan en ati drivers uit)
Wanneer ik dan reboot werkt mijn grafische schil niet (lees: freezing artifacts).
Dingen die ik gedaan heb:
- Via safe-mode alle opties geprobeerd.
- KDE eropgezet (apt-get install kde , en gezet als default via sudo dpkg-reconfigure gdm).
- GDM opnieuw geinstalleerd (apt-get install gdm met sudo dpkg-reconfigure gdm).
- de Xserver aangepast (sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg)
- Gedreigd windows te installeren
- Reinstall van Ubuntu-desktop (sudo apt-get install --reinstall ubuntu-desktop)
- Automatic login voor GDM geactiveerd, zelfde probleem
Asus laptop (M600ne)
Intel Centrino Mobile 1.7 Ghz
1 GB ram (2x 512)
Ati Mobility Radeon 9700 (64MB dedicated)
80 GB 5400 RPM schijf
En je vraag was ?
Hoe los ik dit op dat ik weer gewoon in ubuntu kan booten zonder de artifacts.
Een reinstall is geen probleem,, alleen na het installeren gaat hij telkens op ze bek.
[ Voor 10% gewijzigd door LuckY op 31-05-2009 17:21 . Reden: sudo apt-get install --reinstall ubuntu-desktop ]