Toon posts:

Ik wil Linux proberen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in het onderwerp staat wil ik linux gaan proberen. Ik ben een newbee dus wil ik wel weten waar ik aan begin.

Welke linux is het best voor de beginner?
Kan je het gemakkelijk naast w98se draaien?
Kan Linux en w98se op 1 schijf?
Welk boek kan ik het best kopen voor de beginner?
Wat kan er fout gaat?

Bij voorbaat dank.

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Ik zou Caldera OpenLInux eens proberen. Dat vond ik tot nu toe het makkelijkste te installeren en het had de duidelijkste partitioneringssoftware erbij zitten.
Ik heb me laatst "Leerboek Linux" van Sander van Vugt gekocht en moet zeggen dat het heel geschikt is voor newbies.

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 28 februari 2001 18:53 schreef Smetske het volgende:
Welk boek kan ik het best kopen voor de beginner?
Linux voor Dummies, gebruik ik zelf ook :)

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Op woensdag 28 februari 2001 18:56 schreef Webgoodie het volgende:

[..]

Linux voor Dummies, gebruik ik zelf ook :)
Dat gaat dus over RedHat. Dat leerboek linux is algemener. Dat is echt geschikt om linux te gaan begrijpen zonder dat je aan een bepaalde distributie vast zit. Heb je naar mijn mening meer aan als newbie.

En het kost maar een paar gulden meer ;)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Ik gebruik sinds een paar dagen Redhat6.2 en heb mijn eerste nieuwe kernel (nog niet) succesvol in gebruik... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt de snelle replys! :)

Ik zal die boeken eens gaan zoeken. Zit er bij die boeken ook al een versie van linux?

Ik heb al gedownload:
Red hat 7.0
Mandrake * (Weet nummer zo gauw niet |:()

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

hey, ik wil ook met linux gaan beginnen, maar welke linux met boek!! kan je dan dus het best kopen, dus boek met Linux CDtjes erbij!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Wat de andere distributies aangaat weet ik niet, maar bij SuSE zitten 4 boek(en) bij. 1 NL installatie handleiding, 1 ENG applicatie handleiding, 1 ENG configuratie handleiding en 1 ENG compleet boek over Linux (600 pagina's geloof ik). Voor zover mij bekend worden er geen distributie's geleverd met een NL handboek en uitleg. Misschien dat iemand anders dat weet? Overigens is de meeste documentatie in het Engels. Kijk ook eens op http://linux.pagina.nl

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Verwijderd

Suse 7.1 (in de boekhandel verkrijgbaar, veel software, boek/handleiding)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal

Ik denk dat ik volgende week maar eens een boek van Suse 7.1 ga kopen met de cds

Smetske
Pagina: 1