PC Scrolt vanzelf (virus?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboytim2
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb momenteel een probleem op mijn pc (windows xp).

Wanneer ik op een webpagina zit of gelijk waar er een scrolbar beschikbaar is begint mijn pc vanzelf te scrollen :s. Normaal bij een herstart ben ik van het probleem vanaf maar nu blijft het duren en ik wordt er gek van.

Weet iemand waar dit kan aan liggen en beter hoe je het kan verhelpen?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
badboytim2 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 16:49:
Ik heb momenteel een probleem op mijn pc (windows xp).

Wanneer ik op een webpagina zit of gelijk waar er een scrolbar beschikbaar is begint mijn pc vanzelf te scrollen :s. Normaal bij een herstart ben ik van het probleem vanaf maar nu blijft het duren en ik wordt er gek van.

Weet iemand waar dit kan aan liggen en beter hoe je het kan verhelpen?

Thx
Trek je muis er eens uit? Stopt het dan? Zoja, muis kapot ;)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
DennusB schreef op zondag 31 mei 2009 @ 16:57:
[...]

Trek je muis er eens uit? Stopt het dan? Zoja, muis kapot ;)
Het kan ook nog aan het toetsenbord liggen, namelijk pijltje naar beneden bijvoorbeeld :)

Maar een virus die dit doet lijkt me zeer onwaarschijnlijk :P

Oja...
:N

[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 31-05-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboytim2
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik kan nog gwn scrollen en pijltje doet het ook nog prima, ik denk eerder dat het iets software-matigs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:25
Heb je al gedaan wat DennusB zegt? Muis uittrekken is niet veel werk, en wel een goede test.
Je denkt aan een virus, heb je al een virus scan laten lopen? Spyware? Al gekeken naar verdachte processen?
Anders kan je bv een Linux Live cd downloaden (bv Ubuntu), en daarvan booten.
Een andere optie is de drivers van je muis opnieuw te installeren, of je windows opnieuw te installeren.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 18:28
BV Beleid Lees eerst eens het Beleid door voordat je gaat plaatsen, gelijk aan wat Malantur zegt (namelijk, scan voor virussen en laat wat logs zien zoals aangegeven in het beleid).

Hoe kan iemand weten dat door te zeggen "een applicatie scrolt automatisch naar beneden" dat het een virus is of niet...

Voordat iemand mij afmaakt, lees zelf ook even het beleid door en zie waar dit topic aan moet voldoen... daar voldoet het simpelweg niet aan.

[ Voor 18% gewijzigd door XiniX88 op 31-05-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie hierboven, als je malware vermoedt: scan dus even met verschillende tools op virussen en andere troep, interpreteer de resultaten en geef de resultaten wanneer je vastloopt, zodat we mee kunnen denken. Zonder info kunnen we niets voor je betekenen en hoe dan ook is het op GoT natuurlijk de bedoeling om eerst zelf goed rond te kijken & proberen tot een oplossing te komen :)

Los daarvan zou ook ik gewoon denken aan de muis of eventueel de muisdriver. Trek de muis er uit en kijk wat er gebeurt. (En laat het ons natuurlijk even weten hoe en wat als het inderdaad hardware was).

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 31-05-2009 17:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Check je spatiebalk.
Pagina: 1