Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Ik heb in mei 2007 een GA-965P-DS3P gekocht bij iComputers te Vlaardingen. Deze firma is al een tijdje failliet.

Over het mobo ben ik eigenlijk altijd zeer tevreden geweest en heb er nooit problemen mee gehad. Deze week ben ik ben er echter achter gekomen dat m'n rear analog audio line-out op het linker kanaal een sterk vervormd geluid geeft. Ik heb geen idee hoe dit is gekomen. Wat ik wel weet:

-Front audio (van m'n kast) doet het wel goed met dezelfde kabels en apparatuur. De audio-electronica lijkt dus niet kapot te zijn, aangezien front-audio mbv een intern kabeltje dezelfde bron gebruikt........(toch ?)
-Bios en audio driver update gedaan (vrij onwaarschijnlijk...maar toch voor de zekerheid geprobeerd).
-EQ-settings/soft audiolevels gechecked.

Het lijkt er dus op dat de line-out aansluiting aan de achterkant gewoon kapot is. Het gekke is dat ik geen enkel idee heb hoe dit is gekomen, ik heb namelijk niet aan een kabel lopen rukken o.i.d. Ook valt het geluid niet weg of klinkt het anders als ik de jack-stekker die in de line-out-aansluiting zit een beetje heen en weer haal.

Vragen:
-Heeft iemand ervaring met bovenstaand probleem? (ik ben één soortgelijke ervaring tegengekomen in de search: Verwijderd in "Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaring...").
-Heeft iemand ervaring met het aangaan van een RMA-procedure bij Gigabyte wanneer de winkel waar je het mobo heb gekocht failliet is? Hoe lang ben je je mobo kwijt? Kosten verzending enz.?
-Fabrieksgarantie is toch 3 jaar? (ik heb alles bewaard; doos, boekjes enz....nooit een garantiecertificaat erbij gekregen) (mobo is net iets ouder dan twee jaar).

Ik overweeg evt. een losse geluidskaart te kopen als ik m'n mobo erg lang kwijt moet gaan zijn :/

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt me het verstandigst om gewoon contact op te nemen met gigabyte. mijn ervaringen zijn positief met gigabyte, alleen was mijn winkel niet failliet. :) maar dat moet volgens mij geen probleem zijn. succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry dubbel gepost.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 16:51 . Reden: dubbel post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Thanks. Wat heb jij trouwens ge-rma'd, of laten rma'n? En hoe lang duurde dat?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was al een poos terug. het was een graka en binnen 3 weken had ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Probeer de intern-naar-front connector voor audio eens los te maken voor je dit gaat proberen, het komt wel eens voor dat daarmee iets mis gaat, dat de interne kabel als antenne gaat werken voor allerlei soorten storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Geen verschil. Verwachtte ik ook eerlijk gezegd niet omdat de vervorming maar aan één kant is. Ik ga vanavond ff een post doen op het Gigabyte NL forum om te kijken via welke weg ik een RMA-procedure moet bewandelen en of ik nog garantie heb.

Pagina: 1