Nieuwe monitor.

Pagina: 1
Acties:
  • 559 views

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 16:35
Ik had de sticky post al gelezen.

Het gaat om de grote van het scherm, dus 24'' (het formaat) of groter. De prijs ligt rondom de €350. Ik heb zelf al rond gekeken, vooral op kieskeurig, omdat zo goed als alle schermen daar wel op staan. Ik heb uiteraard de pricewatch ook nageslagen.
Ik beschik nu zelf over een 22'' van Dell, Ultrasharp serie. De specs zijn volgens mij niet mindblowing. En als ik zo wat rondkijk zie ik dat bijna alle schermen gelijke, zo dan niet betere specs hebben.(qua helderheid, reactiesnelheid, contrast ratio en de resolutie)

Het scherm is voor dagelijks gebruik, en het af en toe kijken van een filmpje. Om dit te kunnen bewerkstelligen zijn volgens mij niet de hoogst mogelijke specs nodig. Ik heb nu eenmaal geen specifieke eisen.
Ik kijk nu meer wat het grootste is dat ik voor €350 kan krijgen, dus een 26'' Samsung/Liyama/Fujitsu.
http://tweakers.net/price...a789=&i894=&a894=&x=0&y=0
Bij 26'' is de keuze nog enigzins beperkt, maar wanneer ik ga zoeken op 24'' zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik hoop dat dit uitgebreid genoeg is.

Gaude et aude

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34
24'' tot 26'' tot aan 350 euro levert ongeveer 50 stuks op in de pricewatch (klik) . Hiervan is ongeveer de helft gereviewed. Pak een paar goede reviews eruit en kijk wat daar genoemd word als belangrijke eigenschappen. Dan kun je zelf bepalen of die voor jou belangrijk zijn en welke monitor dan aan jou wensen voldoet. Misschien is het er zelfs één die minder kost dan wat jou budget is..

Het helpt in ieder geval als je zelf al een beperkte keuze hebt gemaakt en dan aangeeft waarom je twijfelt tussen die paar. Dan weten mensen ook waar ze op kunnen reageren!

[ Voor 10% gewijzigd door hpt870 op 31-05-2009 15:18 ]

• Mr Hackenbacker
Maar het jammerlijke is dat het vaak 1 review betreft. Het is trouwens niet zo dat ik per se 350 euro wil uitgeven, minder is ook goed.
Ik hoop dat er mensen zijn die ervaringen hebben met enkele schermen en ze hier willen delen. Overigens lees ik dat de Samsungs stof aantrekken, opvallend negatief detail.

Gaude et aude

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
22'' ultrasharp... weet je welk scherm die heeft? Als dat namelijk met IPS is, dan word het heel lelijk als je er een TN scherm naast zet, erger je je de hele tijd kapot aan de kleurverschillen... kan je er het beste nog zo'n 22'' naast zetten

• Mr Hackenbacker
Ik ga hem er niet naast zetten. Ik zet hem in een andere richting.

Gaude et aude

• Mr Hackenbacker
Ik twijfel tussen 2 schermen:
-Samsung T240
-Dell S2409W

[ Voor 57% gewijzigd door Mr Hackenbacker op 02-06-2009 11:28 ]

Gaude et aude

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Mr Hackenbacker schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:24:
Aangezien ik nu al een Dell heb, wil ik het wel bij dit merk houden. Aangezien dit een betaalbaar scherm is, maar ik kan er niet veel reviews over vinden.
Ga naar een winkel en kijk ernaar.

Het is niet ingewikkelder dan dat. In je vorige topic kreeg je al een perfecte uitleg die jouw genoeg had moeten helpen. Dus ik begrijp niet dat je zomaar een nieuw topic aanmaakt, en dan zeker die eerste regel van je niet.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Mr Hackenbacker
Nou is het zo dat ik niet geheel Nederland wil doorkruisen om naar een monitor te kijken. Dus vandaar dat ik hier wat vragen stel om mijn keuze te maken.

Gaude et aude

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-05 15:50
Mag ik je aanraden ook eens naar de Samsung 2494HM te kijken? Ik ben een tijdje terug namelijk ook een zoektocht begonnen naar een vervanger voor mijn 940BF (19" Samsung) voor gaming, filmpjes kijken en al het andere dagelijks gebruik.

Ik zag deze bij de Mediamarkt staan (ik dacht in Eindhoven, anders Heerlen) en daar sprong hij er in mijn ogen wel uit tegenover de andere monitoren. Nou kun je er misschien niet perfect vergelijken maar ik wist toen wel wat die monitor kun, dat in combinatie met de reviews op internet hebben mij wel over de streep getrokken.

Heerlijke kleuren-/zwartweergave, mooi scherp en helder beeld en geen last van ghosting.

Stof? Ja, op de onderste rand komt met enige regelmaat wat stof te zitten, maar dat veeg je er gewoon even af met je vinger. ;) Daar moet je geen monitor op kiezen.

Enige andere nadeel is dat ik een DOA kreeg, de knoppen voor het OSD werkten niet. Mocht de pret niet drukken, kan natuurlijk bij elke monitor gebeuren en het is ook geen bekend probleem.

Succes!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Mr Hackenbacker schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:35:
Nou is het zo dat ik niet geheel Nederland wil doorkruisen om naar een monitor te kijken. Dus vandaar dat ik hier wat vragen stel om mijn keuze te maken.
Wij kunnen moeilijk kijken met jouw ogen. En dat is nou van belang van een monitor waar jij een x aantal jaar naar moet gaan kijken. Als je daarvoor geen zin hebt naar buiten te gaan kunnen we weinig meer toevoegen. Dan koop je uiteindelijk toch op de gok.

En je kan zelf wel een lijst bijelkaar rapen van monitoren die redelijk tot goed zijn gezien reviews van monitoren. De rest ligt echt bij jouw. Blind kopen op wat iemand op een forum zegt is geen slimme zet ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wel even een tip, iets dat je wellicht niet direct ziet als je je oude en eventuele nieuwe monitor niet naast elkaar ziet, is dit:

Als je 22" inderdaad een IPS-panel heeft, ga je er serieus op achteruit als je naar een 24" of 26" TN gaat, ondanks de eventuele hogere resolutie. Contrastwaarde, reactietijd zeggen sowieso al heel weinig op zichzelf. Inputlag kan wel een rol spelen, maar die wordt vaak niet gereviewd.

Dus bedenk je goed of je überhaupt wel moet 'upgraden'.

• Mr Hackenbacker
The Realone en Woelders bedankt voor de reacties. Ik zal er naar kijken.

Gaude et aude

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

disjfa schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:40:
[...]

Wij kunnen moeilijk kijken met jouw ogen. En dat is nou van belang van een monitor waar jij een x aantal jaar naar moet gaan kijken. Als je daarvoor geen zin hebt naar buiten te gaan kunnen we weinig meer toevoegen. Dan koop je uiteindelijk toch op de gok.

En je kan zelf wel een lijst bijelkaar rapen van monitoren die redelijk tot goed zijn gezien reviews van monitoren. De rest ligt echt bij jouw. Blind kopen op wat iemand op een forum zegt is geen slimme zet ;)
Eens. Verder geef je in je topicstart weinig blijk van de sticky gelezen te hebben - zoals ik al in je vorige topic aangaf wordt de keuze een stuk eenvoudiger als je je eisen duidelijk hebt. Je meldt niets over kijkhoek, aansluitingen, pixel pitch, coating, en evt garantievoorwarden en mogelijkheden om IRL te zien. Daarnaast heb je je eisen niet in paneeltype vertaald (waar ik je al een voorzetje voor gaf, wederom, kijk eens naar S-PVA).
Ook geef je niet aan welke reviews je dan gelezen hebt, en ben je niet zelf gaan kijken naar de paar die dan overblijven.

Als je die dingen wel doet, kom je opeens uit op een klein aantal schermen per formaat uit en hou je dus maar een of twee over om naar te kijken. En ja, uiteindelijk ga je daar toch naartoe moeten - hoe goed reviews of ervaringen van anderen ook zijn, er zit een enorm subjectief element in de keuze voor het apparaat waar je meer tijd naar zit te kijken dan welk ander onderdeel van je computer setup. Dat moet je echt zelf doen, of genoegen nemen met het feit dat je die stap overslaat met alle gevolgen van dien.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.