Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PS3- Geeft geen Beeld meer- En nou?

Pagina: 1
Acties:

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Beste Mensen,

Ik stuit tegen het volgende probleem aan mijn 60GB (is al een keer terug geweest dus daar heb ik een ander voor terug ontvangen (7mnd geleden)) maar zojuist was ik met Zen pinball bezig en plots een (beeld)freeze. Muziek liep nog wel door, maar beeld stond volledig vast, gaf de PS3 nog even de kans op eigen kracht verder te gaan maar helaas na 5 min nog niks (wel nog steeds muziek). Via de controller kwam ik ook niet verder dus de aan/uit knop even vast gehouden en toen ging hij wel gewoon uit. Vervolgens opgestart, kreeg nog een keer beeld, maar onleesbaar beeld. Vlekken en blokkerig beeld, geluid deed het wel weer.
Poorten gereset vervolgens eerst via S-video en daarna via normale scart aangesloten, maar geen beeld meer gekregen. Ook nog geprobeerd op een beelbuisTV maar zonder resultaat.
Dus naar mijn idee zal het weer een RMA aanvragen worden. De vorige keer las hij geen Blu-ray's meer dus voordat ik hem kon terug sturen heb ik heb eerst een back-up gemaakt van save games.
Ik kan vandaag en morgen (pinksteren) de helpdesk niet bellen, dus vandaar dat ik de vragen hier stel in de hoop dat een van jullie mij het verlossende antwoord kan geven.
- ten tijde dat ik mijn eerste Ps3 terug gestuurd heb was deze nog net geen 1 jaar oud, vervolgens opgestuurd en andere gekregen. deze (2de) PS3 is nu 7/8 maanden in mijn bezit. Hoe zit het met de garantie (eerste aankoopbon is 1,5 jaar oud?)
- Ik kan zelf geen backup maken van mijn save games. Heb behoorlijk wat games welke ik nog niet uitgespeeld heb. Betekend dat dat ik alles kwijt ben?
- Al mijn gegevens (CC) staan standaard ingevuld, hoe krijg ik deze ervan af alvorens ik de PS3 opstuur?

Hebben jullie nog andere tips/adviezen?

Moet eerlijk zeggen dat ik teleurgesteld ben in de kwaliteit van de PS3. Maar binnen 2 jaar 2 PS3's kapot en 1 controller (0-positie houd hij niet meer vast) kapot. En intensief worden ze ook niet gebruikt gemiddeld 2-3 dagen per week en dan max 1-2 uur per sessie.
Heb nog steeds al mijn spelcomputers vanaf de NES staan en allen werken nog steeds zonder ooit problemen te geven. Jammer dat de PS3 niet in het rijtje kan staan!

P.s. Wil er geen Flame van maken maar wilde mijn ongenoegen toch even uiten!

PSN id: GG--77

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Volgens mij zijn je CC gegevens niet op je HD opgeslagen, maar op de psn server van sony (wel bereikbaar via het account dat op je HD staat). De gegevens wissen zou moeten kunnen door op een willekeurige ps3 je account aan te maken en online die gegevens te wissen.

Ik denk overigens dat je die save-games kwijt bent, tenzij sony dezelfde ps3 terugstuurt. Zover ik weet kan je de HD niet zomaar in een andere ps3 zetten.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:10

Nemesizz

Untouchable

Had je de PS3 via HDMI kabel aangesloten toen het beeld wegviel?

Want als je dan een gewone component of scart aansluit wil die nog steeds beeld via de HDMI sturen (tenminste, dat deden de 2 60GB PS3's hier wel). Kan dus zijn dat je daarom geen beeld hebt.
Het rottige is, dat je dit terug moet zetten via beeldscherm instellingen....die je niet kan zien (misschien is er ook een andere manier, via de restore* functie maar dan ben je ook je data kwijt).

Hardeschijf uitwisselen kan niet. De hardeschijf word gelinkt aan je PS3, stop je hem in een andere PS3 dan zal die pas werken na een format (alle data kwijt). Windows/Linux kan ook niks met een PS3 schijf omdat het bestandssysteem niet ondersteunt word.

Ook het probleem met een 60Gb versie is, dat als je hem opstuurt je hoe dan ook een refurbished model terug krijgt en je niet na kan gaan of de vorige eigenaar er wel zuinig op is geweest (misschien veel te heet geworden).
Bij de 40GB en 80GB krijg je vaak wel een nieuwe terug (gloednieuw, geen 2e handsje).

* = restore functie kun je komen door de PS3 op standby te hebben (rood lampje), powerknop indrukken (ingedrukt houden), 1 piepje PS3 gaat aan en daarna uit, laat knop los en druk vervolgens de knop weer in (ingedrukt houden) je hoort dan 3 piepjes en laat dan de knop los. Dan moet je in de restore scherm komen (of hoe je het ook wilt noemen). Daar kun je een aantal dingen selecteren, maar de meeste reset functies hebben als gevolg dat je al je data kwijt raakt (op hardeschijf en accounts, niet je online gegevens want die staan eigenlijk niet op je PS3).

[ Voor 8% gewijzigd door Nemesizz op 31-05-2009 15:37 ]

• GG---77
Ik heb de restore functie gebruikt maar tevergeefs. Het beeld verschijnt voor slechts 1-2 sec en dan slaat deze weer vast.
Aankoop datum van de (1e) Ps3 is 19/10/2007. Hoe zit dat uberhaupt met garantie? Had ik het goed begrepen dat deze onlangs, door de inspanningen van oa Kassa, verlengd is naar 2 jaar?

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
GG---77 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:16:
- Al mijn gegevens (CC) staan standaard ingevuld, hoe krijg ik deze ervan af alvorens ik de PS3 opstuur?

Hebben jullie nog andere tips/adviezen?
Je kan ook via een pc inloggen op je account en dan je gegevens verwijderen:
- inloggen op nl.playstation.com
- bij mijn account/mijn hardware kun je je accountinstellingen bewerken

• GG---77
Coolsnarf schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:48:
[...]

Je kan ook via een pc inloggen op je account en dan je gegevens verwijderen:
- inloggen op nl.playstation.com
- bij mijn account/mijn hardware kun je je accountinstellingen bewerken
Thanx! Dat is een hele geruststelling dat de CC gegevens niet meer gekoppeld staan op de PS3 nu nog een manier om mijn save games te kunnen kopieren en uiteraard weer een werkende Ps3 in huis te hebben en ik ben tevereden!

Bedankt iig voor de hulp!

Pagina: 1