Toon posts:

[Server 2003] Anti-virus software voor domain controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleempje; ik heb Symantec Client Security geïnstalleerd op een Server 2003 domain controller. In de installatie zit een .msi bestand die ik gebruikte om de installatie domain based te maken. De installatie zit in een gedeelde map met rechten voor Authenticated Users en tijdens het selecteren van de .msi bestand gebruikte ik een UNC pad. Dit verliep zonder problemen.

Toen ik met een workstation met een andere gebruiker op het domein inlogde, zag ik dat de software bij het inloggen ook geïnstalleerd wordt. Echter kom ik het volgende probleem tegen:

nadat ik met een workstation als een andere user ingelogd heb, zie ik rechtsonder géén Symantec anti-virus icoontje. Dit is een een soort potlood vormig gele driehoek. Op de domain controller zie ik deze wél.

Tijdens het inloggen op het domein wordt het dus wel geïnstalleerd maar eenmaal ingelogd niks van te merken..

Kan het te maken hebben met het feit dat ik Symantec Client Security heb gebruikt in plaats van Server Security? Alhoewel ik het verschil niet zie, het gaat immers om het .msi bestand toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 13:54 ]

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 21:02

SandStar

DPC-Crew

Zandster

heb ik ook gehad. Werkt wel gewoon hoor.

Teven kan je die software ook pushen vanuit de Symantec Control Center. Zie je gelijk of installatie gelukt is...

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zoveel ik weet zal het icontje niet voor standaard gebruikers zichbaar zijn.
Alleen als administrator zul je die te zien krijgen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
mysterieworld schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:15:
Zoveel ik weet zal het icontje niet voor standaard gebruikers zichbaar zijn.
Alleen als administrator zul je die te zien krijgen.
Ja inderdaad. Voor normale users in dit icoontje niet zichbaar. Op de DC heb je Server Security geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
shadowman12 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:21:
[...]

Ja inderdaad. Voor normale users in dit icoontje niet zichbaar. Op de DC heb je Server Security geinstalleerd?
Nee, op de DC heb ik Client Security geïnstalleerd. Ik dacht dat hier de fout zat, totdat ik een .msi bestand tegenkwam in de installatie folder. Maar volgens jullie werkt de anti-virus op andere workstations zonder dat het zichtbaar is? Hoe kan ik dat testen?
SandStar schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:10:
heb ik ook gehad. Werkt wel gewoon hoor.

Teven kan je die software ook pushen vanuit de Symantec Control Center. Zie je gelijk of installatie gelukt is...
Hmm zal even gaan kijken.

EDIT:

Ook in de Start menu van de workstation kom ik het niet tegen. Alsof het niet is geïnstalleerd, terwijl ik tijdens het inloggen zie dat het wel degelijk geïnstalleerd wordt.

Wanneer ik als Administrator via een andere workstation op het domein inlog, kom ik het ook niet tegen.

Weet iemand nog een andere trial / freeware Anti-virus pakket waar een MSI bestand te vinden is?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 16:23 ]

• Turdie
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 16:08:
[...]

Nee, op de DC heb ik Client Security geïnstalleerd. Ik dacht dat hier de fout zat, totdat ik een .msi bestand tegenkwam in de installatie folder. Maar volgens jullie werkt de anti-virus op andere workstations zonder dat het zichtbaar is? Hoe kan ik dat testen?
Hoe zal vast wel werken, moet je kunt hem niet centraal beheren. In de map C:\Program Files moet een map Symantec aanwezig zijn.

Dit is een beetje RTFM. Lees deze handleiding eens door:

Installing and configurting Symantec Endpoint Protection

Hier ga ik er vanuit dat je Symantec Endpoint Protection hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er eigenlijk ook andere anti virus software voor servers die een .msi bestand bevatten? Ik heb ook al Avast geprobeerd, maar deze bevat geen msi bestand voor server 2003.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Je zou eens naar Sophos kunnen kijken... werkt echt perfect in zakelijke netwerken.

• Turdie
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:09:
Zijn er eigenlijk ook andere anti virus software voor servers die een .msi bestand bevatten? Ik heb ook al Avast geprobeerd, maar deze bevat geen msi bestand voor server 2003.
McAfee in combinatie met ePO(server-kant). Het voordeel van dit pakket dat je taken op systemen kunt aanzetten die automatisch av software installeren.Ook biedt het uitgebreide policy's waarbij je av kunt instellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 01-06-2009 00:56 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:01
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:09:
TrendMicro heeft een Packager ( MSI en EXE ) + Aanlogscript + Push functionaliteit
F-Secure heeft een MSI Package en een fslaunch.exe f-secure.jar functionaliteit + Push functionaliteit

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En kaspersky heeft ook wat..... iedereen heeft zakelijke pakketen, dit is een kwestie van testen en bekijken.
Virusscanners kan je testen d.m.v. EICAR

Pas op dat je GEEN LOCKDOWN POLICY hebt ingesteld als er op meerdere systemen het virus voorkomen, als je het dan binnen x minuten op jou workstation, je server en een andere client test.... kan er flink wat mis gaan in productie... ik teste het thuis met de instelling outbreak controll shutdown PC's :+
Pagina: 1