Rembours zending naar België?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 13:24
Sorry dat ik hier als eerste post direct een vraag stel, maar ik ben de inloggegevens van m'n oude account kwijt.

Ik ben een Belg die van plan is om een relatief dure smartphone aan te kopen van een particulier in Nederland. Om het risico echter wat te beperken voor beide partijen zou ik deze graag onder rembours (Dus dat ik hem betaal aan de koerierdienst, en dat deze dit geld overmaakt aan de verkoper.) versturen.

Nu ben ik ondertussen al zover dat TNTpost dit niet aanbiedt. Daarom ben ik nu op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben, en me dus een koerierdienst kunnen aanraden waarmee dit wel mogelijk is.

Ik zal proberen hier alle relevante informatie te geven:

Land verzending: Nederland
Land Bestemming: België
Maten pakket (l/b/h): 30/20/10 cm
Gewicht pakket: 1KG
Waarde pakket: €300

Ik ben dus op zoek naar een koerierdienst die het pakje ofwel komt ophalen bij de verzender thuis, ofwel een uitgebreid net van depots/drop-off points heeft. (Dus geen plaatselijke bedrijfjes.)

Indien mogelijk zou ik graag ook de prijs weten die een particulier voor deze service betaalt.

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 07:06
Ik ging altijd gewoon naar het postkantoor en zei "Ik wil graag een pakketje aangetekend/rebours versturen". Kostte wat ik mij kan herrinneren voor pakketjes ter grootte van een smartphone 12 euro ofzo..

Heb even voor je gekeken op de website van TGP post maar kon niet vinden of ze de dienst ook aanbieden voor het buitenland.. Aan de andere kant stond er ook niet expliciet dat de dienst niet beschikbaar was voor het buitenland.. Even bellen met een postkantoor in NL of TGP post?

[ Voor 41% gewijzigd door Pakjebakmeel op 31-05-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52691

Misscien eens bij ups of dhl informeren ?

[ Voor 171% gewijzigd door Anoniem: 52691 op 31-05-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28
DPD heeft een functie daarvoor, C.O.D. (Cash on Delivery), die ook internationaal werkt (iig tot Belgie).

Nadeel is dat DPD voornamelijk voor/tussen bedrijven werkt. Je hebt niet zoiets als een drop-point voor zover ik weet. Het ophalen van pakketten doen de bezorgers vaak zelf, nadat hun bus leeg is rijden ze een rondje langs bedrijven die via DPD (willen) versturen. Hoef jij alleen nog maar zo'n bedrijf te zoeken :+ Ik ken zelf wel een bedrijf die dat doet, maar dan kom je toch weer bij de 'lokale' bezorgingsdiensten uit. Die rijden zelf niet naar het buitenland, maar laten dat gedeelte afhandelen door DPD, wat jij dus wilt :) Ik heb alleen geen idee of die met rembours werken leuk vinden.

Voor zover ik weet doet TNT niet aan internationale zendingen. DHL kun je eventueel ook nog proberen. De Day-Definite service (=niet express) biedt ook nog wat aan. Belgie is (vanuit NL) zone 1. Dat is voor Rembours een toeslag van 6,50 excl btw. Bovenop de 23,26 excl btw voor het eerste pakketje (<5KG)

Zie: http://www.dhl.nl/publish/nl/nl/eshipping/Ship_Now.high.html & http://www.dhl.nl/publish...0tariefbladen2009_DEF.pdf & http://www.dhl.nl/publish...20servicegids2009_DEF.PDF

[ Voor 11% gewijzigd door blackangel op 31-05-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:52
Ehm, stap in de auto, en rijd naar hem toe! Hoe moeilijk kan je doen.. :S
Nederland en Belgie zijn allebei kleine prutslandjes (qua grootte), gewoon gas geven dus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

SyS_ErroR schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:26:
Nederland en Belgie zijn allebei kleine prutslandjes (qua grootte), gewoon gas geven dus! :P
Nou, dat hangt er vanaf waar verzender en bestemmeling precies wonen. Van pakweg Leeuwarden naar Aarlen rijden is toch een eindje hoor (500km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05 23:29
Ik heb niet de oplossing voor je, maar wel een tip voor wanneer de postbode met het pakketje voor je deur staat, namelijk: leg je schaar alvast klaar bij de voordeur, kijk de postbode lief aan en vraag of hij even wil wachten tot je het pakketje hebt geopend. Schiet wel op, want hij heeft ook niet heel de dag de tijd.

Als de telefoon er netjes volgens afspraak in zit; geen probleem. Als er een baksteen in zit; pakket weigeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28
FreddyFish schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:33:
Ik heb niet de oplossing voor je, maar wel een tip voor wanneer de postbode met het pakketje voor je deur staat, namelijk: leg je schaar alvast klaar bij de voordeur, kijk de postbode lief aan en vraag of hij even wil wachten tot je het pakketje hebt geopend. Schiet wel op, want hij heeft ook niet heel de dag de tijd.

Als de telefoon er netjes volgens afspraak in zit; geen probleem. Als er een baksteen in zit; pakket weigeren :+
En daarom mag dat dus niet van de bezorger. Zit er een baksteen in en de bezorger neemt hem open mee terug naar de loods, dan heeft die echt wat uit te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 14:13

PowerSp00n

There is no spoon

blackangel schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:41:
En daarom mag dat dus niet van de bezorger. Zit er een baksteen in en de bezorger neemt hem open mee terug naar de loods, dan heeft die echt wat uit te leggen ;)
Precies, postbodes kunnen die niet toestaan. Je kan het pakketje betalen en aannemen, of weigeren. Maar niet eerst de inhoud bekijken. Echt veel schiet je er ook niet mee op om het onder rembours te laten versturen, als hij je wil oplichten doet hij dat anders toch wel. Als je echt zeker van je zaak wil zijn ga je het lekker halen, en doe anders alleen zaken met een persoon als je er een goed gevoel bij hebt.

UPS kan je inderdaad ook C.O.D. aanbieden, als ik de prijs bereken tussen Rotterdam <> Gent kom ik al over de 30 euro. UPS is dan ook wel wat duurder dan TNT ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
als je direct opent aan de deur na aanvaarding en betaling heb je hem dan eventueel wel als getuige dat die baksteen echt uit dat pak kwam - omdat die geopend werd direct na levering (en aanvaarding en betaling) met de hem/haar (postbediende/koerier) er nog bij....

terug meenemen eenmaal het aanvaard (en betaald) is kan natuurlijk niet (zelfs al was het pakket nog dicht ...)

[ Voor 12% gewijzigd door soulrider op 31-05-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:06
de helft vooraf en de helft na levering betalen? Iniedergeval niet met Taxi Post werken, die zijn zo slecht! Wij werken zelf soms met Kiala Punt. Even googlen.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 13:24
blackangel schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:22:
DPD heeft een functie daarvoor, C.O.D. (Cash on Delivery), die ook internationaal werkt (iig tot Belgie).

Nadeel is dat DPD voornamelijk voor/tussen bedrijven werkt. Je hebt niet zoiets als een drop-point voor zover ik weet. Het ophalen van pakketten doen de bezorgers vaak zelf, nadat hun bus leeg is rijden ze een rondje langs bedrijven die via DPD (willen) versturen. Hoef jij alleen nog maar zo'n bedrijf te zoeken :+ Ik ken zelf wel een bedrijf die dat doet, maar dan kom je toch weer bij de 'lokale' bezorgingsdiensten uit. Die rijden zelf niet naar het buitenland, maar laten dat gedeelte afhandelen door DPD, wat jij dus wilt :) Ik heb alleen geen idee of die met rembours werken leuk vinden.

Voor zover ik weet doet TNT niet aan internationale zendingen. DHL kun je eventueel ook nog proberen. De Day-Definite service (=niet express) biedt ook nog wat aan. Belgie is (vanuit NL) zone 1. Dat is voor Rembours een toeslag van 6,50 excl btw. Bovenop de 23,26 excl btw voor het eerste pakketje (<5KG)

Zie: http://www.dhl.nl/publish/nl/nl/eshipping/Ship_Now.high.html & http://www.dhl.nl/publish...0tariefbladen2009_DEF.pdf & http://www.dhl.nl/publish...20servicegids2009_DEF.PDF
Bedankt, naar zo'n antwoord was ik dus op zoek. Dat ik nog nooit eerder die eshipping actie op de DHL-website gevonden heb verbaast me wel. Prijs komt uiteindelijk uit op ongeveer €40, wat nog net redelijk is in mijn ogen.

Bij DPD vind ik nu echter wel dat ze een netwerk van zo'n 400 pakketshops in Nederland hebben, en dat de basiskost voor een zending toch een stuk lager ligt dan bij DHL. Ik vind echter nergens de tarieven voor een rembourszending terug, terwijl dit wel degelijk mogelijk is met een DHL classic zending naar België.
SyS_ErroR schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:26:
Omdat ik met mijn wagen alleen al aan benzine €45 kwijt zou zijn, niet gesproken van de halve dag die ik minimum onderweg ben.
PowerSp00n schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:47:
[...]

Precies, postbodes kunnen die niet toestaan. Je kan het pakketje betalen en aannemen, of weigeren. Maar niet eerst de inhoud bekijken. Echt veel schiet je er ook niet mee op om het onder rembours te laten versturen, als hij je wil oplichten doet hij dat anders toch wel. Als je echt zeker van je zaak wil zijn ga je het lekker halen, en doe anders alleen zaken met een persoon als je er een goed gevoel bij hebt.

UPS kan je inderdaad ook C.O.D. aanbieden, als ik de prijs bereken tussen Rotterdam <> Gent kom ik al over de 30 euro. UPS is dan ook wel wat duurder dan TNT ofzo...
100% zeker ben je natuurlijk nooit als je met verzending werkt, maar uit ervaring merk ik dat wanneer je voorstelt om via rembours te verzenden, de oplichters direct stoppen met emails te beantwoorden.

Bij UPS kom ik in ieder geval al goedkoper uit dan bij DHL. Bedankt alvast!

[ Voor 16% gewijzigd door FORZAM op 31-05-2009 15:09 ]

Pagina: 1