Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Optellen van 2 cellen waarvan 1 formule werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Al Capino
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 15:47
Ciao Tweakers,

Ik ben een noob op Excel gebied.
Toch heb ik ontdekt dat Excel wel handig kan zijn in bepaalde gevallen.
Het probleem lijkt simpel, maar is volgens mij wat lastiger dan het lijkt (voor mij ;) )

Ik heb A1 t/m A6 automatisch laten optellen (SOM) en dan komt er netjes bij A8 het antwoord uit (formule A8: =SOM(A1:A6) )
In A10 staat een getypte waarde en het antwoord van A8 wil ik er vanaf trekken.
Ik selecteer A10 en A11 (A11 heeft verwijzing naar antwoord A8) en doe de min functie, maar dan komt er als antwoord alleen resultaat van A8 uit.

Ik vermoed omdat A8 uit een formule bestaat (=SOM(A1:A6)) krijg ik als uitkomst gewoon A8 ipv dat hij netjes A10 en A11 van elkaar aftrekt. De formule moet wel staan blijven omdat die automatisch moet worden aagepast in geval van een wijziging in de cellen A1 tm A6.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Wat heb ik gedaan:
* Ik heb hier de search gebruikt en gezocht
* helpfile excel doorgespit
* google gebruikt

Alvast bedankt voor de geboden hulp! _/-\o_

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 09:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat is je formule in A11 en wat is je formule in voor aftrekken?

Rail Away!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 20:48
Als je de functie MIN() gebruikt krijg je de laagste waarde van de opgegeven cellen. Je moet gewoon een - teken gebruiken. Je kunt dus in een cel zeggen =A8-A10 (of andersom).

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• EnnaN
  • Laatst online: 28-11 09:53

EnnaN

Toys in the attic

Sjeik schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:34:
Als je de functie MIN() gebruikt krijg je de laagste waarde van de opgegeven cellen. Je moet gewoon een - teken gebruiken. Je kunt dus in een cel zeggen =A8-A10 (of andersom).
dat lijkt me de oplossing ;d=D

[ Voor 7% gewijzigd door EnnaN op 31-05-2009 14:50 ]

sig

• Al Capino
  • Laatst online: 09-11 15:47
Sjeik schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:34:
8)7 Crap dude... Je hebt helemaal gelijk! Hij doet het nu goed! THANKS A LOT! d:)b _/-\o_

Maar hoe is het mogelijk dat als ik de min functie aanklik het dan toch niet werkt.
Als ik de min functie gebruikte, maakt hij deze formule: =MIN(A10:A8)
Toch de formule combo? Anyway, nogmaals zeer bedankt :)

EDIT: En ook iedereen bedankt die heeft gereageerd! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Al Capino op 31-05-2009 14:53 . Reden: Credit toevoegen ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 09:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

MIN() betekent niet 'trek de waarden van elkaar af', maar 'wat is de minimale waarde in deze cellen'. Zie ook gewoon de help-functie.

Rail Away!

Pagina: 1