Ciao Tweakers,
Ik ben een noob op Excel gebied.
Toch heb ik ontdekt dat Excel wel handig kan zijn in bepaalde gevallen.
Het probleem lijkt simpel, maar is volgens mij wat lastiger dan het lijkt (voor mij
)
Ik heb A1 t/m A6 automatisch laten optellen (SOM) en dan komt er netjes bij A8 het antwoord uit (formule A8: =SOM(A1:A6) )
In A10 staat een getypte waarde en het antwoord van A8 wil ik er vanaf trekken.
Ik selecteer A10 en A11 (A11 heeft verwijzing naar antwoord A8) en doe de min functie, maar dan komt er als antwoord alleen resultaat van A8 uit.
Ik vermoed omdat A8 uit een formule bestaat (=SOM(A1:A6)) krijg ik als uitkomst gewoon A8 ipv dat hij netjes A10 en A11 van elkaar aftrekt. De formule moet wel staan blijven omdat die automatisch moet worden aagepast in geval van een wijziging in de cellen A1 tm A6.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Wat heb ik gedaan:
* Ik heb hier de search gebruikt en gezocht
* helpfile excel doorgespit
* google gebruikt
Alvast bedankt voor de geboden hulp!
Ik ben een noob op Excel gebied.
Toch heb ik ontdekt dat Excel wel handig kan zijn in bepaalde gevallen.
Het probleem lijkt simpel, maar is volgens mij wat lastiger dan het lijkt (voor mij
Ik heb A1 t/m A6 automatisch laten optellen (SOM) en dan komt er netjes bij A8 het antwoord uit (formule A8: =SOM(A1:A6) )
In A10 staat een getypte waarde en het antwoord van A8 wil ik er vanaf trekken.
Ik selecteer A10 en A11 (A11 heeft verwijzing naar antwoord A8) en doe de min functie, maar dan komt er als antwoord alleen resultaat van A8 uit.
Ik vermoed omdat A8 uit een formule bestaat (=SOM(A1:A6)) krijg ik als uitkomst gewoon A8 ipv dat hij netjes A10 en A11 van elkaar aftrekt. De formule moet wel staan blijven omdat die automatisch moet worden aagepast in geval van een wijziging in de cellen A1 tm A6.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Wat heb ik gedaan:
* Ik heb hier de search gebruikt en gezocht
* helpfile excel doorgespit
* google gebruikt
Alvast bedankt voor de geboden hulp!