• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Ik heb eergisteren mijn stock CPU koeler vervangen door een van die grote heatsinks met copper heatpipes, maar sinds vandaag gaat het helemaal mis met mijn temperaturen.

Bij de eerste paar keren opstarten was mijn CPU volgens bios soms 50 graden, maar in normale toestanden is hij altijd maar 30 graden.

Nu vandaag raporteerd mn sensor boven de 50 graden en soms schommelingen van ineens 39 graden naar 57 graden in slechts 1 seconde. Mijn ACPI wordt trouwens ook zoiets rond de 50 graden. :|

Soms zie ik ook dat mn voltage van de CPU 1.26 is en de andere keer 1.36: hoe lager het voltage, hoe hoger de temperatuur blijkt..

Zojuist heb ik ook gemerkt dat de temperatuur voor mijn ACPI in Hardware Monitor en SpeedFan 10 graden verschilt 8)7.

Ik heb de koeler zeker goed geinstalleerd, goed aangedrukt en de thermische pasta juist aangebracht... waaraan zou dit kunnen liggen?

(Niets is overclocked)

Speceficaties:

CPU : Intel Pentium 4 630 @ 3GHZ
GPU : GeForce 6200
MB : Abit SG-80 µATX

[ Voor 7% gewijzigd door egonolieux op 31-05-2009 12:39 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar haal je vandaan dat je een probleem hebt :?

Begin eens met op te zoeken hoe heet je CPU mag worden, kijk dan of je ook maar in de buurt van de gevarenzone komt. Bovendien zijn er al boekdelen over de verschillen en onnauwkeurigheden van apps mbt uitlezen temperatuur.

Neem sowieso een kijkje in de FAQ van Cooling

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.