Toon posts:

Console Returned NOT REPAIRED

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Voor een paar weken terug is mijn Xbox 360 zoals gewoonlijk weer kapotgegaan, het verschijnsel? rode lapjes aan de voorkant. Nu is dit een bekend verschijnsel en Microsoft doet daar ook niet moeilijk over met het terugnemen, repareren en weer terug sturen.

Tot voor een paar weken terug, de Xbox 360 was aangemeld en deze werd netjes opgehaald, vervolgens een paar dagen later, weer de xbox terug, met veel moed hem weer aangesloten, en tot mijn verbazing, niks. Nouja, afgezien van de lampjes dan.

Ik in de doos gekeken, en daar vond ik de volgende brief in:
RE: Console Returned NOT REPAIRED

Dear Xbox Enthusiast:

Thank you for returning your Xbox console to us for investigation. An inspection of your console has revealed that tampering or attempted tampering of the console has occurred. The warranty prohibits such tampering and as a result your warranty has been rendered void. Furthermore, Microsoft is unable to offer repair services for a tampered Xbox console. Therefore, the console is being returned to you as-is, not repaired. If you were charged, your charges will be refunded by cheque.

If you have further questions, please contact the Xbox call centre.

Sincerely,

Xbox Repair Service.
Ok, mooi is dat. De Xbox is nog nooit open geweest of omgebouwd of een poging gedaan tot. Dus ik Xbox maar even opgebeld. Na een lang gesprek vol onduidelijkheden omdat ze mij ook niks konden vertellen behalve dan dat me garantie verlopen was, kreeg ik de tip mee de Xbox 360 alsnog aan te melden met een brief erbij hoe en wat.

Ik naar de website toe, formulier ingevuld, een foutcode. En of ik Xbox 360 weer even wou bellen om de aanvraag te voltooien, dus weer Xbox gebeld.

Toen kreeg ik een andere medewerker aan de telefoon, ik het verhaal uitgelegd. Hij kwam dus met het verhaal dat dat nooit gezegd had mogen worden, aangezien de garantie verlopen was en de foutmelding sloeg op hetgeen dat de Xbox gewoonweg niet aangemeld kon worden.

Dus het hele verhaal weer uigelegd, hij de computer ingedoken over informatie, daar kwam ook niet veel uit. Vervolgens werd er gezegd dat het helemaal niet meer mogelijk was om de Xbox te laten repareren.

Heeft iemand anders hier ervaring mee? Wat kan ik hier nog aan doen, of zit er niks anders op dan de xbox maar weg te gooien.

Alvast bedankt.

Misschien was het duidelijker geweest als ik nog XBOX 360 voor de topic titel gezet had, sorry

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tja, het is hun woord tegen dat van jou. Je kan er nog heel veel energie en moeite gaan steken, maar ik ben bang dat het dan een heel lang verhaal gaat worden. Lijkt mij dat dit gewoon een gevalletje nieuwe XBox is (Had E-plaza en Bart Smit niet tot deze week een top aanbieding?).

Hoe oud is de Xbox eigenlijk en heb je em misschien 2e hands gekocht?

Edit: http://www.eplaza.com/sho...59f%26fh_refview%3Dsearch pakket kopen en de overige onnodige hardware verpatsen.

[ Voor 29% gewijzigd door Ronwiel op 31-05-2009 12:16 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-01 08:45

MeNTaL_TO

The future is not set

ronwiel schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:12:
Tja, het is hun woord tegen dat van jou. Je kan er nog heel veel energie en moeite gaan steken, maar ik ben bang dat het dan een heel lang verhaal gaat worden. Lijkt mij dat dit gewoon een gevalletje nieuwe XBox is (Had E-plaza en Bart Smit niet tot deze week een top aanbieding?).

Hoe oud is de Xbox eigenlijk en heb je em misschien 2e hands gekocht?
Tis eigenlijk van de zotte dat dit de beste oplossing zou zijn, eigenlijk zou je een ps3 moeten kopen om MS een tegenstem te laten zien, maar goed, dan heb je games en rest liggen waar je niets aan hebt.
Zeg het niet snel, maar zou kijken of kassa of de consumentenbond er iets mee kan, als je het het, een rechtsbijstand, ik zou er iig niet akkoord mee gaan, MS wijst garantie af, mogen ze ook bewijzen waarom.

@bovenbuurman
Weekaanbieding! Geldig van 25 t/m 30 mei. OP=OP!

[ Voor 4% gewijzigd door MeNTaL_TO op 31-05-2009 12:18 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:17:
[...]

Tis eigenlijk van de zotte dat dit de beste oplossing zou zijn, eigenlijk zou je een ps3 moeten kopen om MS een tegenstem te laten zien, maar goed, dan heb je games en rest liggen waar je niets aan hebt.
Zeg het niet snel, maar zou kijken of kassa of de consumentenbond er iets mee kan, als je het het, een rechtsbijstand, ik zou er iig niet akkoord mee gaan, MS wijst garantie af, mogen ze ook bewijzen waarom.

@bovenbuurman

[...]
hoezo? ik haal niet uit de ts , hoe oud de xdoos is, of die de eerste eigenaar is , enz , om meteen maar een ps3 te gaan halen bij de eerste beste tegenvaller is natuurlijk weer wat overdreven ;)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:08:
zoals gewoonlijk weer kapotgegaan
Is hij al vaker kapotgegaan en gerepareerd geweest dan? Wellicht dat ze daarom denken dat er mee gerommeld is. Hoe oud is je console?
Ik in de doos gekeken, en daar vond ik de volgende brief in:

[...]
Semi-offtopic maar waarom is die brief in het engels? Het lijkt me dat ze minstens een nederlands schrijven terug moeten sturen?
Wat kan ik hier nog aan doen, of zit er niks anders op dan de xbox maar weg te gooien.
Ik weet niet hoe lastig MS doet maar als je console nog geen 6 maanden oud is hebben zij maar te bewijzen dat JIJ het hebt veroorzaakt. Dit bewijs mogen ze m.i. sowieso wel leveren aangezien jij gewoon garantie hebt. Probeer ervoor te zorgen dat je dat bewijs te zien krijgt, naar aanleiding daarvan kan je misschien verdere stappen ondernemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ze die garantie afwijzen, zullen ze ook wel grotendeels gelijk in hebben. Er zal ongetwijfeld wel ergens een zegel hebben gezeten die iets anders zal laten zien als gebruikelijk.. Maar niet door het toe doen van mij.

Geloof dat het onderhand ook al de 4e keer is dat de Xbox terug gegaan is naar Microsoft. Maar toen ik voorlegde dat het misschien een reparatie fout van hun is, dat ze ooit een keer een zegel over het hoofd hebben gezien bij een vorige reparatie toen kreeg ik te horen dat dat echt nooit kan gebeuren door een strenge controle.

@DataGhost, 2 jaar oud met nog een jaar garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 12:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:20:
[...]
hoezo? ik haal niet uit de ts , hoe oud de xdoos is, of die de eerste eigenaar is , enz , om meteen maar een ps3 te gaan halen bij de eerste beste tegenvaller is natuurlijk weer wat overdreven ;)
Inderdaad. Je schrijft dat hij "zoals gewoonlijk weer" kapotgegaan is, dus je hebt hem al eerder binnengebracht voor herstel neem ik aan?
Wanneer heb je die xbox gekocht? Was dit nieuw of tweedehands? Zeiden ze er iets over tijdens de vorige herstelling?

*edit* spuit elf O-)

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nieuw gekocht, en die ring of death is toen een vaker voorkomend probleem geweest

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat het weinig van doen heeft met de gaming hardware: HSA => SF :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1