Toon posts:

Router valt steeds weg..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien waar het aan kan liggen. Ik heb sinds kort een nieuwe draadloze router gekocht (Linksys WRT54G2). Hij valt steeds weg, dit gebeurt meestal 1 keer per uur.

Ik heb er 3 computers op aangesloten met de vaste kabel, verder gebruik ik een laptop (draadloos). Deze vallen allemaal tegelijkertijd uit. Dit is heel irritant vooral bij downloads en online games die dan uitvallen.

Wanneer ik de adapter uit de router trek en die dan weer erin doe, doet die het weer, of wanneer ik bij de instellingen (192.168.1.1) - DHCP vernieuwen/vrijgeven druk. Als ik DHCP uitschakel valt die niet meer weg maar dan kan ik niet meer draadloos.

Waar kan dit aan liggen?

MTU staat op 1400 (handmatig)
DHCP server is ingeschakeld

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:49

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dit is een bekend probleem bij veel routers. Ik weet niet hoe je download, maar torrents zijn vaak te zwaar een router. Zodra zijn geheugen vol is geeft hij een herstart om te herstellen. Dan raakt de router z'n verbinding kwijt, die eerst weer herstelt moet worden. Echt een oplossing hiervoor is er niet. Je kan kijken of je de laatste firmware hebt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik zou DCHP uitzetten en handmatig IP adressen instellen...

Gebruik zoiets als 192.168.1.2 voor PC1, Gateway 192.168.1.1 Subnetmask 255.255.255.0 DCHP 192.168.1.1
Voor PC2 stel je in 192.168.1.3 als IP, etc...

En dan eens kijken wat er gebeurd...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Tsja. Wat dacht je van een serverlijst in Steam / een game als Counter-strike Source opvragen zonder filters? Dan ping je even 10.000+ servers zo rap mogelijk achter elkaar. Vind een cheapo router met kleine NAT tabel alles behalve fijn..

Verder, inderdaad, torrents willen ook heerlijk veel connecties naar buiten maken naar andere peers.

Kortom, waarschijnlijk een klassiek gevalletje 'budgetrouter en teveel willen'..

Luukland: een DHCP server instellen op een PC die static zou moeten hebben (waarom :?)? Je doelt wrs. op DNS ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BHQ op 31-05-2009 12:10 ]

Verwijderd

Wat ik ook steeds vaker zie met wrt's van een jaar of 2 oud is dat ze last krijgen van corrupt geheugen. Soms zo erg dat alleen de switchpoorten nog maar werken.

TheCoolGamer, van vroegah op game-maker.nl :w

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 12:20 ]

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:47:
Weet iemand misschien waar het aan kan liggen. Ik heb sinds kort een nieuwe draadloze router gekocht (Linksys WRT54G2). Hij valt steeds weg, dit gebeurt meestal 1 keer per uur.
Gezien je topic name en de eerste alinea van je topic, zou misschien mogelijk oplossing zijn om de linksys op een stevig plank te zetten zodat die er niet steeds afvalt. Andere mogelijkheid is om hem met 2 schroefjes te monteren aan de muur. 8)7

On topic:
Check ff je firmware, en upgrade als er een nieuwere versie.
Verder is de opmerking van Yapser goed, check dit ook even

Als de verbinding niet functioneert, kan je nog wel je gateway pingen, of de andere pc's ??

[ Voor 7% gewijzigd door ts_rensuh op 31-05-2009 18:56 ]

CCIE R&S

Pagina: 1