Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwinvdv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 23:18
Hallo,

Ik heb laatst een Asus M2N-SLI Deluxe gekocht, omdat mijn oude moederbord (Asus M2V) weinig overklok potentie had. Dit moederbord heeft veel overklok mogenlijkheden, want je kan veel voltages van het moederbord, CPU en RAM aanpassen. Maar de Vcore spanning die ik in bijvoorbeeld in Everest of in de BIOS uitlees is veel hoger dan de ingestelde spanning in de BIOS zelf. Dan zou je als overklokker denken: "Mooi dan kan je een een hogere Vcore krijgen, dus een verdere overklok.", maar het is ook zo dat de spanning altijd een aantal milivotls hoger is dan het ingestelde voltage en daardoor lastig goed in te stellen. Ik dacht eerst dat dit aan de BIOS versie lag, want hoe ik heb binnen kreeg, stond er een beta BIOS (versie 1102) op. Heb vervolgens een BIOS update gedaan naar versie 1701, dit verliep niet geheel vlekkeloos, omdat na de update ik geen beeld kreeg, maar na het resetten van de BIOS via een jumper deed mijn computer het weer en scheen de BIOS wel te zijn geupdate, maar volgens Everest komt de BIOS wel uit 10-02-2008, terwijl op de Asus site staat dat die uit 2009/03/02 komt.
Heeft iemand anders met dit moederbord ook lastig van rare Vcore waarden? Of weet iemand waardoor dit komt en hoe het verholpen kan worden?

Grtz Kwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:47

Towser

ondertitel

Je zou eventueel kunnen proberen om hem nog een keer te flasen, kijken of het dan wel helemaal goed gaat.

Over die hogere vcore kan ik ook op google overigens niet zo veel vinden, lijkt me ook raar dat het iets met een ondersteuning kwestie te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Software kan er naast zitten, je kan het best gewoon vertrouwen op de waarde die je instelt in de bios.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towser

Towser

ondertitel

Malantur schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:45:
Software kan er naast zitten, je kan het best gewoon vertrouwen op de waarde die je instelt in de bios.
Maar hij geeft ook aan dat het bios ook zegt dat de vcore hoger staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwinvdv
Dur3x schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:40:

Maar hij geeft ook aan dat het bios ook zegt dat de vcore hoger staat ingesteld.
In de bios onder het kopje HadWare Monitor de waardes zien van een aantal temperaturen en voltages, waaronder de Vcore.

[ Voor 14% gewijzigd door kwinvdv op 01-06-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towser

Towser

ondertitel

Maar ik kan nu niet zien op welk voltage je hem hebt ingesteld. Of is die waarde van 1.50 ook die jij hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwinvdv
Dit is een afbeelding die ik van internet heb geplukt, maar is wel het zelfde moederbord. Dit was meer als illustratie dat ik in de BIOS ook de gemeten waarde van de Vcore kan af lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwinvdv
Ik heb nog even in de BIOS gekeken en alles nog een na gekeken. In de BIOS staat de Vcore ingesteld op 1,45V.
Afbeeldingslocatie: http://vdvleon.xs4all.nl/tweakers/Vcore%20instelling.jpg

En de waarde die de BIOS zelf meet schommelt tussen de 1,46V en 1,47V.
Afbeeldingslocatie: http://vdvleon.xs4all.nl/tweakers/Vcore%20waarde.jpg

Maar de waarde die ik zie in CPUID van Everest schommelt tussen 1,492V en 1,508V.
Afbeeldingslocatie: http://vdvleon.xs4all.nl/tweakers/Vcore%20CPUID.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Het is bekend dat de M2N-SLi Deluxe niet altijd even nauwkeurig met zijn voltages is, per moederbord heb je een andere afwijking maar ik kan je één ding vertellen want ik heb zelf ook een M2N-SLi Deluxe: Het BIOS voltage klopt, je software voltage niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 20:42
Ik heb zelf ook een M2N-SLI Deluxe liggen en heb die een tijdje gebruikt voor overclock doel einden. Maar wat ik me kan herinneren. Zit de bios er ook ca. 0.02 V naast als ik het met de multimeter uitlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwinvdv
Ok, erg bedankt voor het delen van ervaring. Het ligt dus niet aan mijn moederbord of aan de BIOS, maar dit moederbord heeft in het algemeen een afwijking in de Vcore tov de in stelling in de BIOS.
Pagina: 1