Ik heb een nieuwe autoradi gekocht met video erop en zo een leuk ding maar elke keer na het starten van de wagen raakt hij zijn zenders kwijt. De zenders blijven er wel instaan als ik de auto uit zet en staan er nog in als ik de sleutel omdraai maar alleen met het starten zijn ze allemaal weg en de instellingen ook vor geluid en zo. weet iemand hier een oplossing op want ik ben door me ideeen heen denk dat ik toch naar de garage hiervoor moet. tenzij iemand een oplossing weet :-)
De radio schakelt ook mee aan en uit met het contact? Dan lijkt het erop dat alles toch goed zit aangesloten.
Misschien daalt de boordspanning van je auto tijdens het starten zó ver dat de radio zijn instellingen spontaan verliest? Dan zou je iets van een condensator moeten plaatsen voor de radio. Dit zou met een standaard radio echter niet nodig moeten zijn, dus misschien dat het een voorbode van een rotte accu is?
Misschien daalt de boordspanning van je auto tijdens het starten zó ver dat de radio zijn instellingen spontaan verliest? Dan zou je iets van een condensator moeten plaatsen voor de radio. Dit zou met een standaard radio echter niet nodig moeten zijn, dus misschien dat het een voorbode van een rotte accu is?
edit:
Start je trouwens met de verlichting aan? Zo ja, probeer dan eens of het verschil maakt als je die uitzet?
[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 31-05-2009 00:39 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik denk dat je continue 12V wegvalt als je de auto start, waardoor de radio al zijn instellingen vergeet. 
EDIT: Spuit 11, Xander is net wat sneller.
EDIT: Spuit 11, Xander is net wat sneller.
[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 31-05-2009 00:41 ]
Is het dan niet het probleem dat je accuspanning op dat moment te laag word voor de radio om alles nog te bewaren ? (heeft spanning nodig).
Het zou kunnen dat je accu/dynamo slecht is.
grrr spuit 11
Het zou kunnen dat je accu/dynamo slecht is.
grrr spuit 11
[ Voor 8% gewijzigd door BGB4rn op 31-05-2009 00:41 ]
Signature
Je hebt een rode en gele kabel achter in je radio zitten. Deze zaten eerst goed en dienen nu omgedraaid te worden. Heb je toevallig een auto uit t oosten (azie, toyota/honda) ? Bij die merken is t standaard al andersom had ik begrepen. Had t namelijk zelf uitgezocht voor iemand anders
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
dat kun je nameten met een multimeterVerwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:44:
Ik weet het niet ik ben vanmiddag al bezig geweest zou het geen aarde probleem kunnen zijn? of idd dat de continue spanning verliest
Signature
Maar dan zouden de instellingen ook wegvallen als hij de auto gewoon zou uitzetten.Praetextatus schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:41:
Je hebt een rode en gele kabel achter in je radio zitten. Deze zaten eerst goed en dienen nu omgedraaid te worden. Heb je toevallig een auto uit t oosten (azie, toyota/honda) ? Bij die merken is t standaard al andersom had ik begrepen. Had t namelijk zelf uitgezocht voor iemand anders
[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 31-05-2009 00:49 ]
nee idd alleen met starten niet als ik contact uit en aan zet met tussenpauze dan is er niks aan de hand maar na het starten is hij alles kwijt
je mag deVerwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:57:
de radio schakeld ook mee met het contact. als ik het contact uit zet gaat het frontje automatisch weer terug in de radio en bij het aan zetten van het contact komt dat weer na voren. echter bij het starten gaat het terug en is de radio weer alles kwijt alsof het een reset gehad heeft

Signature
ik zit haast nooit op forums :-) maar denk mischien weten jullie een oplossing voor dit probleem want het is iritant elke keer die zenders erin zetten. en het geluid opnieuw afregelen wat meer bas en zo
tja, je kunt proberen te kijken of je constante 12v stabiel blijft tijdens het starten, is dat niet het geval is er kans dat je accu zwak is of je dynamo dus niet helemaal lekker zodat de accu niet voldoende word opgeladen.
edit:
de massa is de auto zelf meestal
edit 2:
er begint me iets te dagen, is het niet zo dat de massa van de dynamo perdfect is en die van je accu minder ?
edit:
de massa is de auto zelf meestal
edit 2:
er begint me iets te dagen, is het niet zo dat de massa van de dynamo perdfect is en die van je accu minder ?
[ Voor 27% gewijzigd door BGB4rn op 31-05-2009 01:16 ]
Signature
Ok, maar dan weet je het nuVerwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:06:
ik zit haast nooit op forums :-)
Is er nog geen antwoord op je vraag, en je wil wat toevoegen, gebruik dan de edit knop

Thanks!
Wise enough to play the fool
Als het een massa probleem is dan kun je het dicht bijzijnde stukje metaal van je auto nemen (ongeverfd) en daar je daar op aansluiten. (zelf borend schroefje met aderhulsje met ringetje er onder.
Ik vermoed zelf dat je continu en geschakelde plus verkeerde om zitten aangesloten. Bij sommige auto's valt de geschakelde plus even weg met het starten en dan ben je je zender kwijt.
Ik vermoed zelf dat je continu en geschakelde plus verkeerde om zitten aangesloten. Bij sommige auto's valt de geschakelde plus even weg met het starten en dan ben je je zender kwijt.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Maar de geschakelde plus valt toch zéker weg als je het contact af zet, en dan is 'ie zn zenders niet kwijt...klaasbram schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:07:
De radio zit gewoon aangesloten met stekkers lijkt me sterk dat de rode en gele draad verkeerd zitten aangesloten maar tis iets om te proberen.Alles functioneerd normaal totdat ik start, na het starten is alles uit het geheugen alsof de radio gereset is. Ik kan proberen kroonsteentje ertussen te zetten en de rode en gele draad omdraaien. als dat geen kwaad kan voor de radio. na het contact uitschakkelen gaat het frontje weer naar binnen en gaat de radio daarna uit. als ik het contact weer aanzet staat alles nog in het geheugen tot het starten van de wagen daarna is alles er weer uit
Het lijkt er op dat die rode en gele draad gewoon goed zitten, daar zou ik vanaf blijven, bij twijfel kun je altijd meten of ze doen wat je verwacht.
Ik ga nog steeds voor de slechte ground of te ver inzakkende boordspanning. Beide zouden een gevolg kunnen zijn van het gebruik van kroonsteentjes?
Ik ga nog steeds voor de slechte ground of te ver inzakkende boordspanning. Beide zouden een gevolg kunnen zijn van het gebruik van kroonsteentjes?
Hallo
Is dit ondertussen opgelost.
Heb net zelfde probleem.
Crx del sol van 93 met VDO radio.
Mvg
Ben
Is dit ondertussen opgelost.
Heb net zelfde probleem.
Crx del sol van 93 met VDO radio.
Mvg
Ben
@Benvl na 14 jaar mag je zeker wel een nieuw topic openen...

Wise enough to play the fool
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.