Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• alexkawaii
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-12-2023
Hallo,

Na dagenlange speurtochten op GoT en talloze andere fora ben ik ten einde raad en heb ik besloten om mijn probleem hier te beschrijven in de hoop dat andere mensen ditzelfde probleem herkennen. Sinds de laatste week van Mei 2009 is het voor mij onmogelijk om inkomende SIP gesprekken te ontvangen op mijn Nokia N82.

Wat voor abonnement heb ik?
Ik heb zelf een Web n Walk Plus abo van T-Mobile (3G), deze ging in vanaf medio maart. Tot de laatste week van mei heb ik zonder problemen altijd inkomende SIP gesprekken kunnen ontvangen op mijn mobiel via een account van VoipBuster. Ik heb een telefoonnummer gekoppeld aan mijn SIP account.

Wat is precies het probleem?
Uitgaande gesprekken via VoipBuster is geen probleem, maar inkomende gesprekken... niet meer.
Zodra ik connectie heb gemaakt met Voipbuster kan ik voor een paar minuten gebeld worden door andere mensen op mijn 040xxxxx nummer. Proberen ze na een paar minuten weer te bellen dan krijgen ze te horen 'Deze gebruiker is niet online'. Mijn telefoon geeft wel aan dat VoipBuster geregistreerd is, maar mensen kunnen mij dus niet meer bereiken. Als ik VoipBuster weer opnieuw verbind (handmatig Voipbuster profiel de- en weer activeren of telefoon uit-aan zetten), ben ik weer bereikbaar voor een paar minuten en daarna.. Is het weer 'dood'.

Voorheen heb ik er nooit problemen mee gehad. Wel moet ik erbij vermelden dat net voor deze problemen optraden, de 3G connectie van T-mobile er een tijdje uit heeft gelegen (technische problemen bij hun of iets dergelijks?)

Wat heb ik al geprobeerd?
Oef... waar te beginnen, goed, komtie;

* Voipinstellingen verwijderd en opnieuw ingevoerd; geen succes.
* Soft reset uitgevoerd op de telefoon; (via code *#7370#); geen succes.
* Firmware opnieuw geladen op de telefoon; geen succes.
* Memory card leeggemaakt (tja, wie weet..?); geen succes.
* SIP VoIP 3.x Settings application geinstalleerd en de Nat Bind refresh timers aangepast; geen succes.
(Opmerking; ik heb deze application nooit nodig gehad, het werkte meteen bij het instellen van de voipbuster instellingen in de geintegreerde SIP client dat al op mijn telefoon zat. Ik kwam op dit idee omdat iets soortgelijks voorkwam bij andere mensen; http://discussion.forum.n...e/index.php/t-112090.html )
* Alternatieve SIP servers gebruikt van voipbuster (sip1.voipbuster.com in plaats van sip.voipbuster.com); geen succes.

Mijn instellingen in mijn telefoon komen van deze thread van GoT: Nokia N95 topic - deel 2 , maar hieronder de instellingen alsnog even weergegeven.

Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > SIP-instellingen
SIP-profiel
Profiel naam: Voipbuster
Dienstprofiel: IETF
Standaard toegangspunt:T-Mobile Internet
Openbare gebruikersnaam: sip:<mijn usernaam>@voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan
Beveiliging gebruiken: Nee

Proxy server
Proxyserveraddress: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: <mijn usernaam>
Wachtwoord: <mijn wachtwoord>
Vrije routing toestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort:5060

Registrar Server
Registrat serveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: <mijn usernaam>
Wachtwoord: <mijn wachtwoord>
Overdrachtstype: UDP
Poort:5060

Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Internettelefoon

Profiel
Naam: VoIP-Buster
SIP-profielen: Sip profiel gekozen die ik hiervoor had aangemaakt.

Menu > Instrumenten > Verbinding> Internettelefoon > Instellingen

Voorkeurstype: Internetoproep
Instellingen voor VoIP-Buster > Login-type: Automatisch

En dan nu de vragen.....
* Wie heeft er ook een T Mobile Web n Walk plus abbonement icm een Nokia mobiel met SIP Client?
* Wie ervaart ditzelfde probleem ook? Of bij wie werkt het wel?
* Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
* Kan het zijn dat T-Mobile aanpassingen heeft gedaan op zijn 3G netwerk?

Ik ben benieuwd of andere mensen dit euvel ook hebben, heb al 5x (serieus) mijn mobiel gereset, instellingen keer op keer opnieuw ingevoerd om zeker van te zijn dat ik niets fout doe, maar ik kom er niet meer aan uit..

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 21:10
ik heb pas een maat van me geholpen met z'n sip instellingen op een N95 icm tmobile en o.a. dezelfde problemen die jij hebt tegen gekomen.

voipbuster is netjes geregistreerd, hij kan wel uitbellen via sip, maar gebeld worden gaat na een bepaalde periode niet meer.
ook is de gesprekskwaliteit belabberd, maar dat zal door z'n oude firmware komen.
deze kan niet geupdate worden naar 20.xxxx maar zit vast op 13.xxx (bedankt tmobile..)
met nimbuzz lukt het allemaal wel, maar dan is z'n batterij binnen een paar uur leeg.

op mijn N82 icm vodafone geen enkel probleem met sip.
24/7 online en altijd gebeld kunnen worden met 100% goede kwaliteit.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• alexkawaii
Heb nu de simkaart in een N85 geprobeerd en daar de instellingen ingezet; heel merkwaardig;

Dag 1:
Werkt perfect, blijft geregistreerd, kan calls ontvangen via sip.

Dag 2 en verder:
Same shit. Na een bepaalde periode is de registratie 'verlopen' en ontvangt hij geen SIP calls meer.

Ik vraag mij sterk af of T-Mobile een database bijhoud en registreert of iemand SIP gebruikt en vervolgens ( na veelmatig SIP registraties) de boel aan het blocken is...?

Vreemd; het heeft toch wel 2 maanden perfect gewerkt hiervoor.... :'(

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18

Tazzios

..

Sorry voor deze offtopic vraag maar:

hoe stellen jullie in dat Voip via de GRPS/umts gaat?

bij internettel staat "tmobile internet" er sowieso niet tussen.

• alexkawaii
Op google zijn er genoeg te how-to's te vinden hiervoor. Heb jij een N82 of een N85, om het in te stellen verschilt met N82 vs N85

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probeer eens via een VPN verbinding.

• alexkawaii
Een VPN verbinding via een UMTS verbinding? We gaan hier een beetje offtopic....(Tazzios, kan je een aparte thread aanmaken voor jouw probleem?)

Om weer ontopic te komen; inkomende SIP calls problemen; wie heeft er T-Mobile waarbij dit WEL werkt?

• Tazzios

Tazzios

..

bedankt ik zal er even naar zoeken.

indien ik het werkend krijg op m`n E71 zal ik even kijken of de verbinding blijft werken of niet ( ik heb ook TMobile )

• alexkawaii
Kijk eens even hienaar;

http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide/

En laat mij even weten of de verbinding 'aan' blijft. PS; welke Internet abo heb je bij TMobile, die van 9,95 of die van 14,95?

• Tazzios

Tazzios

..

voip via tmobile werkt (9,95) was een kwestie van default toegangspunt toevoegen bij voipbuster.

Ik heb alleen nog niet zou gauw een inbound nummer kunnen regelen.
Zodra ik die heb geregeld zal ik melden hoe dat gaat.

(ben komende week wel met vakantie dus even geduld :$ )

update:
net een inbound nummer gescoort en werkend ze hadden er weer wat over bij voipbuster :*)
kan het (probleem wat jij heb) terplekke alleen nog niet testen omdat ik hier geen umts heb.

[ Voor 66% gewijzigd door Tazzios op 18-06-2009 21:14 ]

Pagina: 1