Hallo,
Na dagenlange speurtochten op GoT en talloze andere fora ben ik ten einde raad en heb ik besloten om mijn probleem hier te beschrijven in de hoop dat andere mensen ditzelfde probleem herkennen. Sinds de laatste week van Mei 2009 is het voor mij onmogelijk om inkomende SIP gesprekken te ontvangen op mijn Nokia N82.
Wat voor abonnement heb ik?
Ik heb zelf een Web n Walk Plus abo van T-Mobile (3G), deze ging in vanaf medio maart. Tot de laatste week van mei heb ik zonder problemen altijd inkomende SIP gesprekken kunnen ontvangen op mijn mobiel via een account van VoipBuster. Ik heb een telefoonnummer gekoppeld aan mijn SIP account.
Wat is precies het probleem?
Uitgaande gesprekken via VoipBuster is geen probleem, maar inkomende gesprekken... niet meer.
Zodra ik connectie heb gemaakt met Voipbuster kan ik voor een paar minuten gebeld worden door andere mensen op mijn 040xxxxx nummer. Proberen ze na een paar minuten weer te bellen dan krijgen ze te horen 'Deze gebruiker is niet online'. Mijn telefoon geeft wel aan dat VoipBuster geregistreerd is, maar mensen kunnen mij dus niet meer bereiken. Als ik VoipBuster weer opnieuw verbind (handmatig Voipbuster profiel de- en weer activeren of telefoon uit-aan zetten), ben ik weer bereikbaar voor een paar minuten en daarna.. Is het weer 'dood'.
Voorheen heb ik er nooit problemen mee gehad. Wel moet ik erbij vermelden dat net voor deze problemen optraden, de 3G connectie van T-mobile er een tijdje uit heeft gelegen (technische problemen bij hun of iets dergelijks?)
Wat heb ik al geprobeerd?
Oef... waar te beginnen, goed, komtie;
* Voipinstellingen verwijderd en opnieuw ingevoerd; geen succes.
* Soft reset uitgevoerd op de telefoon; (via code *#7370#); geen succes.
* Firmware opnieuw geladen op de telefoon; geen succes.
* Memory card leeggemaakt (tja, wie weet..?); geen succes.
* SIP VoIP 3.x Settings application geinstalleerd en de Nat Bind refresh timers aangepast; geen succes.
(Opmerking; ik heb deze application nooit nodig gehad, het werkte meteen bij het instellen van de voipbuster instellingen in de geintegreerde SIP client dat al op mijn telefoon zat. Ik kwam op dit idee omdat iets soortgelijks voorkwam bij andere mensen; http://discussion.forum.n...e/index.php/t-112090.html )
* Alternatieve SIP servers gebruikt van voipbuster (sip1.voipbuster.com in plaats van sip.voipbuster.com); geen succes.
Mijn instellingen in mijn telefoon komen van deze thread van GoT: Nokia N95 topic - deel 2 , maar hieronder de instellingen alsnog even weergegeven.
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > SIP-instellingen
SIP-profiel
Profiel naam: Voipbuster
Dienstprofiel: IETF
Standaard toegangspunt:T-Mobile Internet
Openbare gebruikersnaam: sip:<mijn usernaam>@voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan
Beveiliging gebruiken: Nee
Proxy server
Proxyserveraddress: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: <mijn usernaam>
Wachtwoord: <mijn wachtwoord>
Vrije routing toestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort:5060
Registrar Server
Registrat serveradres: sip:sip.voipbuster.com
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Internettelefoon
Profiel
Naam: VoIP-Buster
SIP-profielen: Sip profiel gekozen die ik hiervoor had aangemaakt.
Menu > Instrumenten > Verbinding> Internettelefoon > Instellingen
Voorkeurstype: Internetoproep
Instellingen voor VoIP-Buster > Login-type: Automatisch
En dan nu de vragen.....
* Wie heeft er ook een T Mobile Web n Walk plus abbonement icm een Nokia mobiel met SIP Client?
* Wie ervaart ditzelfde probleem ook? Of bij wie werkt het wel?
* Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
* Kan het zijn dat T-Mobile aanpassingen heeft gedaan op zijn 3G netwerk?
Ik ben benieuwd of andere mensen dit euvel ook hebben, heb al 5x (serieus) mijn mobiel gereset, instellingen keer op keer opnieuw ingevoerd om zeker van te zijn dat ik niets fout doe, maar ik kom er niet meer aan uit..
Na dagenlange speurtochten op GoT en talloze andere fora ben ik ten einde raad en heb ik besloten om mijn probleem hier te beschrijven in de hoop dat andere mensen ditzelfde probleem herkennen. Sinds de laatste week van Mei 2009 is het voor mij onmogelijk om inkomende SIP gesprekken te ontvangen op mijn Nokia N82.
Wat voor abonnement heb ik?
Ik heb zelf een Web n Walk Plus abo van T-Mobile (3G), deze ging in vanaf medio maart. Tot de laatste week van mei heb ik zonder problemen altijd inkomende SIP gesprekken kunnen ontvangen op mijn mobiel via een account van VoipBuster. Ik heb een telefoonnummer gekoppeld aan mijn SIP account.
Wat is precies het probleem?
Uitgaande gesprekken via VoipBuster is geen probleem, maar inkomende gesprekken... niet meer.
Zodra ik connectie heb gemaakt met Voipbuster kan ik voor een paar minuten gebeld worden door andere mensen op mijn 040xxxxx nummer. Proberen ze na een paar minuten weer te bellen dan krijgen ze te horen 'Deze gebruiker is niet online'. Mijn telefoon geeft wel aan dat VoipBuster geregistreerd is, maar mensen kunnen mij dus niet meer bereiken. Als ik VoipBuster weer opnieuw verbind (handmatig Voipbuster profiel de- en weer activeren of telefoon uit-aan zetten), ben ik weer bereikbaar voor een paar minuten en daarna.. Is het weer 'dood'.
Voorheen heb ik er nooit problemen mee gehad. Wel moet ik erbij vermelden dat net voor deze problemen optraden, de 3G connectie van T-mobile er een tijdje uit heeft gelegen (technische problemen bij hun of iets dergelijks?)
Wat heb ik al geprobeerd?
Oef... waar te beginnen, goed, komtie;
* Voipinstellingen verwijderd en opnieuw ingevoerd; geen succes.
* Soft reset uitgevoerd op de telefoon; (via code *#7370#); geen succes.
* Firmware opnieuw geladen op de telefoon; geen succes.
* Memory card leeggemaakt (tja, wie weet..?); geen succes.
* SIP VoIP 3.x Settings application geinstalleerd en de Nat Bind refresh timers aangepast; geen succes.
(Opmerking; ik heb deze application nooit nodig gehad, het werkte meteen bij het instellen van de voipbuster instellingen in de geintegreerde SIP client dat al op mijn telefoon zat. Ik kwam op dit idee omdat iets soortgelijks voorkwam bij andere mensen; http://discussion.forum.n...e/index.php/t-112090.html )
* Alternatieve SIP servers gebruikt van voipbuster (sip1.voipbuster.com in plaats van sip.voipbuster.com); geen succes.
Mijn instellingen in mijn telefoon komen van deze thread van GoT: Nokia N95 topic - deel 2 , maar hieronder de instellingen alsnog even weergegeven.
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > SIP-instellingen
SIP-profiel
Profiel naam: Voipbuster
Dienstprofiel: IETF
Standaard toegangspunt:T-Mobile Internet
Openbare gebruikersnaam: sip:<mijn usernaam>@voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan
Beveiliging gebruiken: Nee
Proxy server
Proxyserveraddress: sip:sip.voipbuster.com
Vrije routing toestaan: Ja
Registrar Server
Registrat serveradres: sip:sip.voipbuster.com
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Internettelefoon
Profiel
Naam: VoIP-Buster
SIP-profielen: Sip profiel gekozen die ik hiervoor had aangemaakt.
Menu > Instrumenten > Verbinding> Internettelefoon > Instellingen
Voorkeurstype: Internetoproep
Instellingen voor VoIP-Buster > Login-type: Automatisch
En dan nu de vragen.....
* Wie heeft er ook een T Mobile Web n Walk plus abbonement icm een Nokia mobiel met SIP Client?
* Wie ervaart ditzelfde probleem ook? Of bij wie werkt het wel?
* Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
* Kan het zijn dat T-Mobile aanpassingen heeft gedaan op zijn 3G netwerk?
Ik ben benieuwd of andere mensen dit euvel ook hebben, heb al 5x (serieus) mijn mobiel gereset, instellingen keer op keer opnieuw ingevoerd om zeker van te zijn dat ik niets fout doe, maar ik kom er niet meer aan uit..