Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een IDE schijf (welke eerst in een externe HDD zat) in mijn systeem gehangen. Ik ben naar 'schijfbeheer' gegaan, nadat Vista de schijf voorzien had van zijn installatie, om 'm daar van een partitie te voorzien. Dit omdat ik de schijf niet in mijn verkenner zag verschijnen.
Nu wil het probleem alleen dat hij de schijf daar wel ziet, maar niet voorzien heeft van een naam. En ik kan daar niet kiezen om een partitie op de schijf te maken. Alle functionaliteiten lijken disabled.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/xle6w2.jpg

In het overzicht in de lijst met schijfen in schijfbeheer lijkt de schijf trouwens prima te werken. Alleen kan ik er dus niets mee. Nu heb ik het vermoeden dat ik iets simpels vergeten ben. Maar ik kan er maar niet opkomen hoe ik dit probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 11:30
Formateren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42
Lijkt alsof de partitietabel beetje beschadigd is. Beste is gewoon even Getdataback te gebruiken en spul te kopieren en daarna formatteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je het volume dat erop staat verwijderen en een nieuwe aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ MAD_DOG
Hiervoor functioneerde de schijf prima in de externe case. En ik kan ook niets van software op de schijf los laten omdat verkenner de schijf helemaal (nog) niet ziet.

@ TERW_DAN
Volume verwijderen is wel de enige optie die mogelijk is in het lijstje ja. Ik vond dat alleen een beetje een 'enge' optie. Als je zegt dat ik 'm daarna weer zou moeten kunnen aanmaken, dan ga ik die maar eens proberen ja.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Partitie heraanmaken zal altijd wel lukken. Waarschijnlijk is het volume op een of andere manier ingedeeld die niet helemaal correct is. Als er toch niets belangrijks op die disk staat zou ik dat gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx. Opnieuw aanmaken is de truuk. Hij is nu mooi NTFS geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:32:
@ MAD_DOG
Hiervoor functioneerde de schijf prima in de externe case. En ik kan ook niets van software op de schijf los laten omdat verkenner de schijf helemaal (nog) niet ziet.
Dit kan dus wel, hier heb je recovery software voor, zie faq van forum.

En je kan nog proberen direct via de kontroller naar de hd te gaan, dus zonder OS of via bootable OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
Ik heb altijd FindandMount gebruikt hiervoor is simpel programmaatje de ook zgn. "onherkenbare" disks tijdelijk kan "mounten" om zo data vanaf te halen.

Ik heb het gebruikt sinds mijn werkzaamheden bij WD een jaar terug...

Normale versie heeft snelheidsbeperkende factor, maar creatief op internet zoeken kan je de pro "unlocken"...

Find & Mount pagina

[ Voor 16% gewijzigd door mindwarper op 31-05-2009 08:23 . Reden: Extra info ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Pagina: 1