AM2+ moederbord BIOS updaten met AM3 processor ?

Pagina: 1
Acties:

• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Ik zit met de volgende situatie:
Ik wil de AMD Phenom II X3 720 Black Edition aanschaffen. Deze is Socket AM3. Het moederbord wat ik wil kopen is de Foxconn A7GM-S (of de ASUS M3A76-CM) welke AM2+ en AM3 READY is, wat wil zeggen dat ik dus eerst de BIOS moet updaten zodat 'ie mijn AM3 processor ondersteund.

Nu is mijn vraag; Kan ik de BIOS van het moederbord ook updaten met m'n AM3 processor of moet ik daarvoor persé een AM2+ processor voor hebben ?

Dat zou namelijk een beetje zuur zijn aangezien je dan eigenlijk 2 processor moet aanschaffen of ergens een processor moet "lenen"

Bij voorbaat dank _/-\o_

Never gonna let you down

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Geen idee hierover, maar als je toch nieuw aan het kopen bent, is het dan niet veel aantrekkelijker om een AM3 moederbord te kopen? Of doe je dit omdat je nog wat OC DDR2 hebt liggen? Over het algemeen is DDR3 niet duur meer, en het schaalt een stuk beter.

Verwijderd

ik zou ook gewoon een am3 mobo kopen, ben je gelijk klaar. en anders is het als het goed is zo dat je maar één van de drie kernen kunt gebruiken en die op 800 MHz loopt. maw het zou moeten kunnen.

edit: na je flash werkt het uiteraard zoals het hoort.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 07:31 ]

Verwijderd

Als je wat onderzoek gedaan zou hebben zou je weten dat de door jou genoemde Asus M3A76-CM de 720BE doodleuk ondersteunt vanaf BIOS 0302. En als ik de CPU-support list voor dit mobo zo eens bekijk dan is dat ook het allereerste BIOS waarmee dit mobo is uitgebracht.

Klik: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=aU8effdifLvraVze (en dan de CPU-support list ....)

Met andere woorden: ik zou me niet al te veel zorgen maken, mocht het niet in één keer werken, herkennen zal 'ie echt altijd wel iets. Maar dikke vette kans dat je niets hoeft te vrezen dus.

Aan de andere kant zou ik ook voor een AM3-bordje gaan, tenzij je vast zit aan micro-ATX of andere specifieke eisen hebt, dan wordt het natuurlijk allemaal weer anders.

Verwijderd

Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 09:04 ]

• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Bedankt voor de replies allemaal.

Ik wil ook graag een AM3 mobo hebben, maar ik zit idd vast aan de mATX FF aangezien ik als case een TT Lanbox Lite heb. En ik moet ook nog eens 4 sata aansluitingen hebben en dan is het veld van native AM3 board dun gezaaid helaas.

@Puppypower: Klopt, maar er staat wel dat deze pas vanaf PCB1.00G wordt ondersteund. Nu weet ik niet of er ook een PCB1.00ABCDEF is dus...

Never gonna let you down

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Je kunt ook de winkel eens mailen of zij de bios update voor je kunnen uitvoeren. Als je een moederbord en processor daar bestelt is er wel een redelijke kans dat ze dat voor je willen doen.

specs

Pagina: 1