Computer probleem (musicmatch jukebox.)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Normaal gesproken weet ikzelf best wel antwoorden op veel computer vragen.
Maar nu heb ik er zelf ééntje.

Op een Medion computer heb ik Windows XP opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb geen gebruik gemaakt van de recovery cd, maar een eigen installatie cd gebruikt met de code op de computer.
Alles geïnstalleerd (met Windows XP SP2) en alle drivers geïnstalleerd.
Alles werkte perfect.
De mediacenter van de tv kaart geïnstalleerd.
En toen begon het gedonder.

Als de computer wordt opgestart, komt er een foutmelding dat het systeem MusicMatch Jukebox versie 8 wilt installeren.
Echter kan dat niet, omdat versie 8 niet onder SP2 draait.
De nieuwste versie (ik geloof versie 11) gedownload en geïnstalleerd.
Ging perfect, werkte ook goed, maar bij het opstarten wilt het systeem toch weer versie 8 gaan installeren en wat ook weer niet lukt.

Het systeem voor de gek gehouden en bij het opstarten versie 11 laten installeren.
Mooi.

Niet dus, want als na de installatie de computer weer wordt opgestart, wilt het systeem weer versie 8 installeren.

Medion gebeld.
Wisten het ook niet, verwezen mij door naar MusicMatch.
Waarbij ik aangaf dat ik niks met MusicMatch te maken had, omdat de MediaCenter van Medion was.
De helpdesk gaf aan om de computer op te sturen.
Is geen optie, omdat Windows niet opnieuw geïnstalleerd mag/kan worden, in verband met sommige programma's.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 16:49

nAffie

...

Kijk eens in het startmenu onder Opstarten,of even msconfig uitvoeren en dan bij het tabblad Opstarten kijken of daar de installatie van Musicmatch tussen staat...

Dan gewoon het vinkje ervoor verwijderen...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Probeer die installatie melding eens uit te zetten in msconfig. (en installeer SP3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
Die opties in msconfig had ik al gedaan. Geen effect.

Ik heb zelfs het gehele windows register doorgespit en de run-once zaken verwijderd.

Maar iedere keer wordt er op een mysterieuze manier die run once van de setup geplaatst.

Mijn visie is dat het media center versie 8 verwacht, en dit op een nogal rare manier er door wilt drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 11:28

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Weet je ook waar de setup(.exe bestand) staat? Want dan zou je de setup gewoon een andere naam kunnen geven, een 1'tje toevoegen aan de naam ofzo.
Want dan kan windows de setup niet meer vinden en wordt hij niet meer opgestart, in de hoop dat het niet restulteerd in een foutmelding dat de setup niet gevonden kan worden. Maar het is het proberen waard.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Tik eens het commando
sfc /scannow
met de XP cd erin.

Na even zoeken kwam ik dit tegen, zo verwijder je dit programma. Als je niet eens niet weet of ergens niet zeker van bent in onderstaande stappen kan ik je ze proberen uit te leggen.

Quote vanaf TechSupportGuy.com eerste hit door te zoeken op uninstall musicmatch manually. Goed lezen en alle stappen nauwkeurig volgen!
The following steps will take you through a very thorough uninstall and reinstall of Musicmatch Jukebox:

Step 1: Make sure all Musicmatch applications are shut down.
- Close Musicmatch Jukebox.
- Open the Task Manager (use the CTRL+SHIFT+ESCAPE key-combination on your keyboard.)
- Click the "Processes" tab.
- Click the "Image Name" column title to sort the list alphabetically.

If any of the following applications appear in the list, highlight the application then click the "End Process" button:

mmjb.exe
mim.exe
mimboot.exe
mmdiag.exe
mm_Tray.exe
mm_TDMEngine.exe
mmjbburn.exe
mmjblaunch.exe
mm_server.exe

Note: Ending a process may take several seconds. You may see a message
indicating that the application is not responding during this time. This
is normal. Simply click the "End Now" button if you see this message.

- Exit the Task Manager.

Step 2: Uninstall Musicmatch Jukebox using Add/Remove Programs
- Click the Start button on the Windows taskbar.
- Click "Control Panel".
- Click "Add or Remove Programs".
- Select "Musicmatch Jukebox".
- Click the "Change/Remove" button.
- Select "Yes" if you are asked to verify that you want to remove any shared files.
- Reboot your PC.

Step 3: Remove any leftover files that were not automatically removed during uninstall.
- Delete any remaining Musicmatch Jukebox shortcuts from your desktop
- Close any applications that are currently running on your system.
This includes any system tray applications (next to the clock on the Taskbar.)
- Right-click on the Start button.
- Click "Explore".
- Navigate to the folder where Musicmatch was installed:

Example: C:\Program Files\

- Locate the "Musicmatch" directory, highlight it and press the delete key on your keyboard.
- Confirm that you want to delete it.
- Navigate to C:\Program Files\Common Files\
- Delete the InstallShield folder located.
- Navigate to the Windows Temp directory

Example: C:\Documents and Settings\user\Local Settings\Temp

- Delete the files and folders in the Temp directory. Note: Any files that are in use will not be deleted.
- Navigate to the application data folder on your hard drive:

Example: C:\Documents and Settings\user\Local Settings\Application Data\

- Locate the "Musicmatch" directory, highlight it and press the delete key on your keyboard.
- Confirm that you want to delete it.

Note: Replace "user" with your Windows account name. The Local Settings folder is a system folder and may be hidden. To unhide system folders
follow the instructions at the following URL:

http://www.microsoft.com/windowsxp/u...ddenfiles.mspx

Step 4: Remove leftover registry entries that were not automatically removed during uninstall.
- Click the Start button.
- Click "Run"
- In the "Open" field type: regedit
- Click OK.

The Windows Registry editor should now be open. IT IS VERY IMPORTANT THAT YOU FOLLOW THE NEXT STEPS EXACTLY!

- In the left window pane you will see six main folders.
- Click the + next to the "HKEY_LOCAL_MACHINE" folder.
- Click the + next to the "Software" subfolder.
- You will see a list of folders in alphabetical order. If a "Musicmatch" folder exists, highlight it then press the delete key on your keyboard.
- Click "Yes" when you are asked to verify that you want to delete the folder.
- Close the Windows registry editor.

- Restart your computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
Barres B. schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:54:
Weet je ook waar de setup(.exe bestand) staat? Want dan zou je de setup gewoon een andere naam kunnen geven, een 1'tje toevoegen aan de naam ofzo.
De installatie stond op een installatie cd.

Echter kan deze niet gestart worden, omdat die versie van Music Match niet draait op SP2 en hoger.
Barres B. schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:54:
Want dan kan windows de setup niet meer vinden en wordt hij niet meer opgestart, in de hoop dat het niet restulteerd in een foutmelding dat de setup niet gevonden kan worden. Maar het is het proberen waard.
Dat gebeurd dus wel. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
shadowman12 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:59:
Tik eens het commando
sfc /scannow
met de XP cd erin.

Na even zoeken kwam ik dit tegen, zo verwijder je dit programma. Als je niet eens niet weet of ergens niet zeker van bent in onderstaande stappen kan ik je ze proberen uit te leggen.

Quote vanaf TechSupportGuy.com eerste hit door te zoeken op uninstall musicmatch manually. Goed lezen en alle stappen nauwkeurig volgen!

[...]
Ook al geprobeerd. :'(

Het ergste is dat het een computer van een klant is, en die is niet happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
bbcs schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:07:
[...]

Ook al geprobeerd. :'(

Het ergste is dat het een computer van een klant is, en die is niet happy!
Ook die stappen van het TechSupport forum. Waar heb je zelf al op gezocht?Doe eens iets meer moeite en zoek het internet af op die zoek term die zojuist af. Ik snap best dat die klant niet happy is, maar de uitdaging is om hem weer happy te krijgen ;), daar zijn we nu mee bezig ;).

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 30-05-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>> CSA

Je probleem zit in een incompatibility met een stuk software, niet in Windows.
Overigens had je beter die restore CD kunnen gebruiken die immers specifiek voor dat systeem is.
Die eigen installatie was dus niet zo'n goed plan - al zou je nog kunnen proberen de MusicMatch v8 in compatibility mode te laten draaien (kun je instellen in de eigenschappen van de hoofdexecutable).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
Het probleem zit 'm dat ik wel de originele installatie van de mediacenter gebruikt heb, waarbij die software versie 8 wilt installeren, maar dit niet kan, omdat er SP2 op het systeem staat.

Ik heb wel versie 11 (of 12, maar dat weet ik niet meer) geïnstalleerd en de installatieprogramma gaat kijken of versie 8 op het systeem staat, zo niet, dan wilt die deze gaan installeren. Een fout in de installatie van die mediacenter is mijn visie.

Tuurlijk kan ik wel de boel eraf gooien en de recovery erop zetten, maar dan staat er geen SP2 op, maar wel versie 8 van Music Match.

Maar als ik dan die versie 8 eraf haal en de nieuwste versie installeer en dan SP3, dan ben ik bang dat die installatie van die mediacenter weer om die installatie van versie 8 gaat zeuren, zoals nu.

Ik heb bij die run-once installatie het door laten verwijzen naar de installatie van versie 11.
De computer startte op en de installatie van versie 11 werd netjes uitgevoerd.
Computer weer opnieuw opgestart en de mediacenter wilt weer versie 8 gaan installeren.

Nu heb ik ook zitten denken om die gehele mediacenter eraf te gooien en een andere tv kaart (van bijvoorbeeld Pinnacle) te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
bbcs schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:22:
Nu heb ik ook zitten denken om die gehele mediacenter eraf te gooien en een andere tv kaart (van bijvoorbeeld Pinnacle) te installeren.
Je hebt het licht gezien, beste keuze ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
alt-92 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:12:
>> CSA

Overigens had je beter die restore CD kunnen gebruiken die immers specifiek voor dat systeem is.
Die eigen installatie was dus niet zo'n goed plan
Ben ik het persoonlijk niet mee eens.
Dit ook omdat ik nu een schone installatie krijg zonder "troep".
Echter heb ik wel de nieuwste drivers gedownload van Medion.

Het systeem draaide hierna ook perfect en stabiel.

Van de tv kaart was geen drivers op de website van Medion te vinden, maar wel op de meegeleverde installatie cd.
Dit was een aparte cd met drivers en programma's van de mediacenter en bijbehorende programma's.
alt-92 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:12:
>> CSA
al zou je nog kunnen proberen de MusicMatch v8 in compatibility mode te laten draaien (kun je instellen in de eigenschappen van de hoofdexecutable).
Werkt ook niet. Versie 8 wilde niet onder SP2 geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
shadowman12 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:09:
[...]

Ook die stappen van het TechSupport forum. Waar heb je zelf al op gezocht?Doe eens iets meer moeite en zoek het internet af op die zoek term die zojuist af. Ik snap best dat die klant niet happy is, maar de uitdaging is om hem weer happy te krijgen ;), daar zijn we nu mee bezig ;).
Klopt. En normaal vind ik het leuk om dergelijke zaken uit te zoeken.
Maar als je na 3 tot 5 uur steeds op dood spoor terecht komt, is het op een gegeven moment ook niet meer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
bbcs schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:45:
[...]

Klopt. En normaal vind ik het leuk om dergelijke zaken uit te zoeken.
Maar als je na 3 tot 5 uur steeds op dood spoor terecht komt, is het op een gegeven moment ook niet meer leuk.
Kun je die Mediacenter niet opnieuw installeren met XP Mediacenter editie, lijkt me veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
shadowman12 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:48:
[...]

Kun je die Mediacenter niet opnieuw installeren met XP Mediacenter editie, lijkt me veel sneller.
Het betreft hier een Window XP Home edition met de home cinema van Medion.
Het betreft hier niet de Windows Media Center Edition.

Leuk he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
bbcs schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:51:
[...]

Het betreft hier een Window XP Home edition met de home cinema van Medion.
Het betreft hier niet de Windows Media Center Edition.

Leuk he? ;)
Dan installeer je hem opnieuw met XP Home, zo moeilijk is dat toch niet. Dat soort informatie hoort ook in je topicstart te staan. Kijk je eventlogs ook eens door enzo. Troubleshooten, noemen de PRO's dat.Voor sommige af en toe erg lastig ;), Niet persoonlijk bedoeld trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 30-05-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
shadowman12 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:53:
[...]

Dan installeer je hem opnieuw met XP Home, zo moeilijk is dat toch niet. Dat soort informatie hoort ook in je topicstart te staan.
Dat is geen optie, omdat de klant van speciale software gebruik maakt die bij iedere herinstallatie een nieuwe code nodig heeft die door de uitgever van de software verstrekt wordt.

Even een stukje geschiedenis:
De klant kwam bij mij omdat de computer raar en traag was: virussen en spyware.
Na het verwijderen van de troep bleef de computer zeer traag. Ook na opschoning.

Persoonlijke gegevens veilig gesteld en Windows opnieuw geïnstalleerd met een OEM-installatie van Windows.
Nieuwste drivers gedownload en geïnstalleerd.
Persoonlijke gegevens teruggezet en ook dat speciale programma van de klant.
Alles werkte perfect.
Later (een paar weken later) vroeg de klant aan mij dat hij een programma miste.
Dat was dus die Home cinema van Medion.
Op de site van Medion stonden niet die drivers van de tv kaart en de programma's van die home cinema.
Die heb ik dus van de originele home cinema installatie die bij de recovery pakket meegeleverd was.
shadowman12 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:53:
[...]

Kijk je eventlogs ook eens door enzo. Troubleshooten, noemen de PRO's dat.Voor sommige af en toe erg lastig ;), Niet persoonlijk bedoeld trouwens.
Heb ik ook gedaan. Geen resultaat.

Voor alle duidelijkheid en informatie: ik ben zelf forumbeheerder en moderator van een consumentenforum, dus ik weet heel goed hoe de regels in elkaar zitten! ;) (ps. ik mis een smilie met een kopje koffie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Maarre heb nu die stappen geprobeerd van het TechSupport en waarom werkt dat wel of niet, die ik eerder aangaf.
bbcs schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:07:
[...]
Voor alle duidelijkheid en informatie: ik ben zelf forumbeheerder en moderator van een consumentenforum, dus ik weet heel goed hoe de regels in elkaar zitten! ;) (ps. ik mis een smilie met een kopje koffie ;) )
Tweakers is wel iets anders dan een consumentenforum met wat andere regels, zoals je kunt lezen in de regels en FAQ's. Als je me toegang kunt geven todat die pc d.m.v Remote Desktop zou ik graag zelf even willen kijken wat er aan de hand is, want bij jouw heb ik het gevoel dat ik niet alle informatie krijg die ik nodig heb ;) . Ik zou die stappen van TechSupport ook wel in een scriptje kunnen verwerken mocht dat nodig zijn :) . Als die MusicMatch zooi eraf mag, is het erg makkelijk.

[ Voor 114% gewijzigd door Turdie op 31-05-2009 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
shadowman12 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:33:
Maarre heb nu die stappen geprobeerd van het TechSupport en waarom werkt dat wel of niet, die ik eerder aangaf.

[...]

Tweakers is wel iets anders dan een consumentenforum met wat andere regels, zoals je kunt lezen in de regels en FAQ's. Als je me toegang kunt geven todat die pc d.m.v Remote Desktop zou ik graag zelf even willen kijken wat er aan de hand is, want bij jouw heb ik het gevoel dat ik niet alle informatie krijg die ik nodig heb ;) . Ik zou die stappen van TechSupport ook wel in een scriptje kunnen verwerken mocht dat nodig zijn :) .
Zal helaas moeilijk gaan, dit omdat ik de computer niet bij de hand heb, deze staat bij de klant.
De klant kan de computer ook geen dag missen, dus wordt dat ook een probleem.

Het probleem zit 'm namelijk niet in het verwijderen van de nieuwe versie.
Ik heb die installatie en deïnstallatie wel meer dan 5 keer uitgevoerd.

Het probleem zit 'm in het feit dat de Home Cinema software van Medion steeds om versie 8 van Music Match Jukebox vraagt, al staat er een nieuwere versie erop.

Het advies van Medion was inderdaad om de recovery te gebruiken. Maar dan staat er een windows versie op zonder SP2 of SP3.
Mijn zorg is namelijk dat als je na de herinstallatie van Windows (wat nu niet mogelijk is) en ik zet er dan SP3 erop, dat versie 8 van Music Match Jukebox niet meer werkt en ik dan de nieuwste versie erop ga zetten, dat de Home Cinema software van Medion weer om versie 8 van Music Match Jukebox gaat vragen.
Medion kon mij niet vertellen dat dit niet zou gebeuren.

Sorry dat ik soms dingen herhaal, maar ik probeer ook een zo duidelijk mogelijk plaatje te verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
bbcs schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:55:
[...]

Zal helaas moeilijk gaan, dit omdat ik de computer niet bij de hand heb, deze staat bij de klant.
De klant kan de computer ook geen dag missen, dus wordt dat ook een probleem.

Het probleem zit 'm namelijk niet in het verwijderen van de nieuwe versie.
Ik heb die installatie en deïnstallatie wel meer dan 5 keer uitgevoerd.

Het probleem zit 'm in het feit dat de Home Cinema software van Medion steeds om versie 8 van Music Match Jukebox vraagt, al staat er een nieuwere versie erop.

Het advies van Medion was inderdaad om de recovery te gebruiken. Maar dan staat er een windows versie op zonder SP2 of SP3.
Mijn zorg is namelijk dat als je na de herinstallatie van Windows (wat nu niet mogelijk is) en ik zet er dan SP3 erop, dat versie 8 van Music Match Jukebox niet meer werkt en ik dan de nieuwste versie erop ga zetten, dat de Home Cinema software van Medion weer om versie 8 van Music Match Jukebox gaat vragen.
Medion kon mij niet vertellen dat dit niet zou gebeuren.

Sorry dat ik soms dingen herhaal, maar ik probeer ook een zo duidelijk mogelijk plaatje te verstrekken.
Hai,

Ik zou deze vraag eens stellen in het MusicMatch forum, zij kennen hun sofware wel denk ik. Al je de reg key's en de verwijzingen in het file-system wat allemaal van MusicMatch is verwijdert moet het weg zijn, dat is toch niet zo moeilijk? Blijkbaar heb je niet voldoende kennis om dit uit te voeren of ben je gewoon bang. Dan zou ik zelf een professional inschakelen. Eventueel kan ik wel langs komen.Je snapt dat ik niet gratis ben ;).PM me maar als je daar interesse in hebt. Je stelt wel vragen aan mij, maar wat het irritante is dat je geen antwoord geeft op mijn vragen waardoor het lastig wordt om je te kunnen helpen. Je geeft allerlei redenen waar het probleem in zit volgens jouw, maar ik heb zelf geen glazenbol om te kijken waar het probleem zit.Het is tevens geen Medion product, maar van MusicMatch dus moet je bij MusicMatch zijn niet bij Medion, dat is volkomen logisch toch?

Heb je trouwens een backup van dit systeem die je kunt terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
shadowman12 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:47:
[...]

Al je de reg key's en de verwijzingen in het file-system wat allemaal van MusicMatch is verwijdert moet het weg zijn, dat is toch niet zo moeilijk?
Als je dat inderdaad allemaal verwijderd, dan blijft de setup van de home cinema steeds met die melding komen.

Tuurlijk heb ik MMJB helemaal verwijderd, inclusief alle sleutels in het register.
[...]

Hai,

Ik zou deze vraag eens stellen in het MusicMatch forum, zij kennen hun sofware wel denk ik.
Zelf denk ik dat het probleem niet veroorzaakt word door MusicMatch.
[...]

Blijkbaar heb je niet voldoende kennis om dit uit te voeren of ben je gewoon bang. Dan zou ik zelf een professional inschakelen.
Ik ben zelf een professional. ;)
[...]

Je stelt wel vragen aan mij, maar wat het irritante is dat je geen antwoord geeft op mijn vragen waardoor het lastig wordt om je te kunnen helpen. Je geeft allerlei redenen waar het probleem in zit volgens jouw, maar ik heb zelf geen glazenbol om te kijken waar het probleem zit.
Meer antwoorden kan ik niet geven, al zou ik het willen.
[...]
Het is tevens geen Medion product, maar van MusicMatch dus moet je bij MusicMatch zijn niet bij Medion, dat is volkomen logisch toch?
Dat MusicMatch geen product is van Medion is inderdaad niet moeilijk te begrijpen, maar Home Cinema is dat wel.

Home Cinema is een programma die ook diverse programma's van derden installeerd.
Nu is het zo dat het programma van derden het probleem niet veroorzaakt, maar het programma van Medion, en wel Home Cinema.

Wat dit betreft verschillen wij van mening, jij gaat uit van een fout in MusicMatch, terwijl ikzelf uitga van een fout in Home Cinema.

De foutmelding kwam op het moment dat Music Match nog helemaal niet geïnstalleerd was.
Dus hoe kan een programma fouten veroorzaken, terwijl het nog helemaal niet op het systeem geïnstalleerd is?

Als ik versie 11 download en installeer, hoe kan dat programma dan steeds de installatie van versie 8 willen installeren, terwijl 11 perfect draait?
[...]
Heb je trouwens een backup van dit systeem die je kunt terugzetten?
Die heb ik niet.
Heeft ook geen zin, omdat de reden van de herinstallatie is dat de computer vol virussen en spyware zat, en na het opschonen bleef windows zeer traag.

[ Voor 6% gewijzigd door bbcs op 31-05-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
bbcs schreef op zondag 31 mei 2009 @ 09:41:
Als ik versie 11 download en installeer, hoe kan dat programma dan steeds de installatie van versie 8 willen installeren, terwijl 11 perfect draait?
Misschien omdat er ergens een harde verwijzing zit naar MusicMatch 8. Ik zou dus gewoon MusicMatch 8 gebruiken, waarschijnlijk is dat een soort van eis voor Home Cinema. Omdat dat Home Cinema programma even verwijderen inclusief MusicMatch 11, en dan dat Home Cinema programma opnieuw installeren.Ik moet erbij zeggen dat ik Home Cinema en MusicMatch niet goed ken om te weten of dit kan. Ik heb veel kennis van Windows XP en Vista en Windows 7,maar er zijn zoveel programma's dat ik niet alles weet, maar veel programma's werken op een en dezelfde manier. Misschien een keer CCleaner draaien om oude registry entries enzo te verwijderen.Dit is een krachtig programma pas hier mee op.

Wat ik denk ook mede door de virussen is dat dit systeem gewoon zo verrot is en dus opnieuw geinstalleerd zal moeten worden. Misschien kun je vantevoren een backup maken van de belangrijke bestanden die erop staan en opnieuw installeren? Of een backup maken met het programma NTBackup wat standaard in Windows zit, deze backup dan erg veilig op slaan op een networkshare of usb-drive o.i.d. Nu merk je ook waarom een backup zo belangrijk is ;).

[ Voor 82% gewijzigd door Turdie op 31-05-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
shadowman12 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:26:
[...]

Misschien omdat er ergens een harde verwijzing zit naar MusicMatch 8. Ik zou dus gewoon MusicMatch 8 gebruiken, waarschijnlijk is dat een soort van eis voor Home Cinema. Omdat dat Home Cinema programma even verwijderen inclusief MusicMatch 11, en dan dat Home Cinema programma opnieuw installeren.
Die harde verwijzing naar MusicMatch 8 door Home Cinema heb ik ook het vermoeden van.

versie 8 is niet onder SP2 te installeren en werkt ook niet.
Dit heb ik nagekeken op de site van MusicMatch.
[...]

Misschien een keer CCleaner draaien om oude registry entries enzo te verwijderen.Dit is een krachtig programma pas hier mee op.
Ccleaner behoort tot mijn standaard uitrusting. ;)
[...]

Wat ik denk ook mede door de virussen is dat dit systeem gewoon zo verrot is en dus opnieuw geinstalleerd zal moeten worden.
Dat was ook de reden van de herinstallatie die ik uitgevoerd had.
[...]
Misschien kun je vantevoren een backup maken van de belangrijke bestanden die erop staan en opnieuw installeren? Of een backup maken met het programma NTBackup wat standaard in Windows zit, deze backup dan erg veilig op slaan op een networkshare of usb-drive o.i.d. Nu merk je ook waarom een backup zo belangrijk is ;).
Voordat ik de harde schijf leeg haal, zet ik eerst de belangrijke bestanden apart op een externe harde schijf, of anders via een andere computer.
Als er op de computer maar 1 partitie staat, gooi ik die eraf en zet er 2 partities op: één voor het systeem en de andere voor de documenten en de rest.

Dat heb ik dus bij deze computer ook gedaan.

Een schone windows installatie.
De nieuwste drivers gedownload en geïnstalleerd.
Windows geupdate.
Java, flashplayer, enz geïnstalleerd.

Alleen gooit Home Cinema nu steeds roet in het eten met zijn gezeur over MusicMatch 8.
Ik heb het gehele windows register overhoop gehaald om maar te achterhalen waar die run-once setup vandaan kwam.
Alle sleutels van run-once verwijderd.
Computer opnieuw opgestart.
Geen problemen.

Computer opnieuw gereboot.
Problemen, weer een foutmelding dat de setup niet gestart kan worden.
Verwijs ik die naar de installatie van Music Match 8, krijg ik de foutmelding dat versie 8 niet geïnstalleerd kan worden omdat versie 8 niet werkt onder SP2.
De installatie laten doorverwijzen naar versie 11.
Bij de reboot wordt netjes de installatie gestart.
Na voltooiing werkt Music Match 11 goed. Voor de rest geen foutmeldingen.
De computer wordt opnieuw opgestart en weer een foutmelding dat de installatie van Music Match 8 niet gestart kan worden.

Zou het geen oude versie van Home Cinema kunnen zijn die specifiek naar versie 8 gaat kijken?
Het systeem werkt gewoon goed en stabiel, wat voor de herinstallatie wel anders was.

Ik denk dat we er hier niet uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:30
Misschien kan je even kijken in instellingen of registry. Misschien staat daar ergens een versie nummer van Musicmatch in, als je dat kan wijzigen kan je misschien die home cinema wijsmaken dat het toch versie 8 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
Dat valt te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Je zou dit Mediacenter via Marktplaats of Tweakers Vraag en Aanbod kunnnen verkopen en andere aanschaffen die deze rot software niet heeft . Zoals bijvoorbeeld de Mediacenters van HP.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 31-05-2009 16:16 ]

Pagina: 1