Toon posts:

dsub -> S-VHS of DisplayPort -> S-VHS

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

sinds mijn huidige laptop geen S-VHS poort meer heeft was ik op zoek naar een ander alternatief voor mijn nieuwe laptop (latitude e-6500) te koppelen aan mijn tv,

de TV is al redelijk oud en heeft enkel als ingang S-VHS, composite en scart, probleem is, ik zoek een degelijk oplossing om van de VGA output of de videoport van mijn laptop via een kabeltje of iets dergelijk naar een S-VHS poort of composite poort te gaan,

na wat research gedaan te hebben , heb ik het bestaan ontdekt van modules die van vga (d-sub) omzetten naar composite of s-vhs, probleem is dat deze modules extern moeten aangesloten worden op een voeding en toch redelijk wat plaats inneemt.

mijn vraag is dus bestaat er ergens een klein systeempje om deze om te zetten ?

p.s. als deze topic verkeerd staat, mijn excuses, ik vond dit de best passende categorie !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met je terminalogie goed krijgen :o

S-VHS:
Afbeeldingslocatie: http://www.hrmtech.com/video99.co.uk/images/SVHS.jpg
S-VHS is een videobandstandaard... je bedoelt allicht S-Video

In het wiki-artikel waar ik hierboven naar link staat trouwens al:
It is not unusual to see the term S-VHS incorrectly used to refer to S-Video connectors (also called "Y/C connectors"), even in printed material. This may be due to S-VHS being one of the first consumer video products equipped with the Y/C connector; however, Y/C connectors are now common on many American and Japanese video devices other than video tape recorders: DVD players and recorders, MiniDV camcorders, cable/satellite set-top boxes, graphics cards, video game consoles, and TV sets themselves. Where the "S-" in "S-VHS" means "super", the "S-" in "S-Video" refers to the "separated" luminance and chrominance signals.
Begin eens met je te verdiepen het meest fundamentele onderscheid mbt videosignalen, namelijk analoog vs digitaal.

Deze vraag is trouwens al veel vaker voorbijgekomen. Zoek ook eens op GoT op "s-video vga" en "displayport vga", dan vind je de eerdere topics. Omdat er zoveel eerdere topics zijn gaat deze dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.