• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik ben op zoek naar een klein lcd tv'tje voor in de keuken van mijn ouderlijk huis. Een gewoon standaard 26" lcd scherm zou hierbij prima aan de verwachtingen voldoen, dus veronderstelde ik dat er genoeg mogelijkheden zouden zijn om een gefundeerde keuze te maken.
Nu is er echter één specifieke eis: mijn moeder wil per sé een wit toestel hebben. Vandaag zocht ik dan even naar een 26" wit toestel en ik verwachtte dan ook massa's mogelijkheden te vinden, maar ik kwam van een kale reis terug. Blijkbaar zijn er zeer veel witte toestellen te vinden in de 23" en 32" range (onder andere Samsung, Sony, Philips..). In de 26"-range vond ik alleen Sony terug met de KDL26E40 00-20-30-50 (één van die laatste 2 cijfers), maar die is erg duur (800 euro)
Nu heb ik onlangs €400 betaald voor een LG32LH2000 en die vond ik een bevredigende kwaliteit geven (als slaapkamertv). Ik dacht dan ook dat een (witte) 26" goedkoper zou zijn, maar blijkbaar gaat die stelling toch niet op.
Heb ik nu een gat gevonden in de markt, of heb ik gewoon niet goed gezocht? ;) Alle hulp is dan ook welkom in de zoektocht naar een goedkoper (en bij voorkeur kwalitatief) toestel.

EDIT: ik heb op koopinfo.nl ook eens mijn eisen ingegeven (wit en 26") en de Sony tv's zijn de enige die verschijnen. Dit doet me het ergste vrezen omtrent beschikbaarheid van andere toestellen. De goedkoopste prijs bedraagt dan €680, maar dat vind ik nog steeds (te) veel voor een 26" tv.

Misschien moet ik mijn vraag dan maar herformuleren: weet iemand af van de komst van nieuwe witte 26" tv's?

EDIT2: De loewe Connect 26 voldoet ook aan mijn eisen, maar zijn adviesprijs van €1600 maakt me niet echt happy 8)7 ...

Edit3: Ik ben uiteindelijk toch nog op dit toekomstig model gestoot: de LG 26LU5000. De prijs is redelijk gunstig (€440 bij Azerty). Dit toestel is wit vooraan, maar dan weer knaloranje achteraan.

Oordeel zelf: http://uk.lge.com/product...ail/lcdtv_26lu5000.jhtml#, maar ik vind dit niet zo smaakvol in een neutrale keuken. Bovendien is 1080p zwaar overkill voor zo een kleine tv. Dus nog steeds niet echt een optimaal resultaat...

[ Voor 28% gewijzigd door Oli469 op 30-05-2009 22:12 ]

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:44
Is de Sony KDL-26B4030 niets voor je? Of de Sony KDL-26B4050.
Er is ook een 20" en 23" variant van het scherm.

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37

Verwijderd

vind hem er vrij lelijk uitzien met die speakers(?) onderin....

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

swtimmer

Ontrafelt het leven!

is de oplossing niet gewoon een maat groter of kleiner nemen? Je geeft zelf aan dat die er wel zijn...

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:08:
vind hem er vrij lelijk uitzien met die speakers(?) onderin....
Die speakers lopen een beetje naar voren ook, Googlen op dat typenummer geeft ook wat plaatjes van opzij. Ik zat laatst ook te kijken naar een witte of andere lichte kleur tv, maar dan huiskamerformaat, maar je ziet ze inderdaad bijna niet. Op de site van Panasonic zag ik er toen wel één staan in de categorie waar ik toen aan het zoeken was, maar die had natuurlijk weer lagere specs dan z'n donkere broertje,
* Dancing_Animal vindt die lelijke zwarte glimmende, vaak plastic randen die tegenwoordig om die tv's zitten zo lelijk en goedkoop er uit zien. Vooral als het een beetje bobbelt.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:03

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

SAMSUNG LE32A455 Is wel 22" maar hij is wel lekker goedkoop.
http://www.plattetv.nl/in....html?manufacturers_id=18

Ik snap het ook niet echt waarom er zo weinig witte schermen zijn zwart is het witte van vroeger.
terwijl er wel een ruim beschikbaarheid is in andere witte elektronica (nee bedoel niet de koelkast) laptop netbooks, Telefoons, beamers, camera's ect ect.

Si vis pacem, para bellum

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37
http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=23866

Iets meer dan 400, maar rete mooi (L)!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Bedankt voor de reacties. Spijtig genoeg is een groter formaat tv geen optie aangezien er een radiator in de weg hangt. Een 26" zou dan nog juist passen.
Verder ben ik niet echt voor die 22" tv's aangezien daar over het algemeen computerschermen in zitten. Een scherm ontwikkeld om tv kijken lijkt me dan toch een betere kwaliteit te geven

Die Sony KDL-26B4030 lijkt op het eerste zicht interessant (ook de prijs), maar hij valt onmiddellijk af wegens het niet mogelijk zijn van wandmontage. Sony positioneert dit toestel namelijk als draagbaar en heeft deze tv voorzien van een handvat i.p.v. een montage kit.

Die Sony KDL-26E4000 van bij RAF is idd zeer mooi en redelijk betaalbaar.

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn excuses voor het kicken van dit topic, maar ik ben ook op zoek naar een LCD tv in het wit en kan hierbij wel wat hulp gebruiken :o

Tot nu to heb ik twee aardige modellen gevonden, de Samsung LE32B541 en de Sony KDL-32E5520 (die bijna 2x zo duur is), maar beide toestellen zijn het niet helemaal. De Sony lijkt nergens meer te worden verkocht en de Samsung heeft geen C1+ en lelijke rode leds onderaan het scherm.

Komen er binnenkort nieuwe witte Sony LCD tv's op de markt (voorjaarscollectie)? Of nog suggesties voor een ander wit toestel (HD, max 37 inch, max prijs 600 euro)?

Portugese Wijn

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 09:54
Zijn er dan helemaal geen mensen meer die een kleine witte LCD in keuken of slaapkamer willen?

Ik baal nu als een stekker: ik dacht nog een Philips 22PFL5614H met CI+ te kunnen kopen. Mis. Vorige maand uit de markt gehaald en nu niet meer verkrijgbaar. Wel de 22PFL3415H zonder CI+, maar ja ... je hebt Ziggo of je hebt 't niet.

Enig idee waarom Philips geen kleine witte TV's met CI+ op de markt zet?

Dus dan misschien maar een Samsung LE19C451, zo'n beetje de enige resterende optie incl. CI+

Of zijn er nog meer alternatieven?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:01

mr.paaJ

generatie cmd+z

die C451 heb je ook in 22", in 26" is er bijvoorbeeld de 26C20 van Panasonic.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:42
Loewe heeft ook witte TV's. Klant van me heeft er een paar van hangen.

• Moustro
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04-2022
Samsung LE22C451 heeft volgens de specs op Tweakers ook CI+

En hier staan er ook nog een aantal: http://www.plasma-discoun...tv/witte-tv-cat-52556.htm

[ Voor 46% gewijzigd door Moustro op 14-10-2010 12:16 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

http://www.google.nl/imag...aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=

Beetje Google Images gebruiken en je vist vast wel wat modellen uit ;)

Heb Medion witte LED monitor gezien, in Gamma te koop voor 199 met HDMI.
Dus bij Medion zal ook wel wat wit te vinden zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door MrDummy op 14-10-2010 12:39 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik zag tot mijn verbazing enkele witte schermen in de mediamarkt staan. Zelf heb ik me ook afgevraagd waarom dat toch wel even heeft geduurd. Alleen blijf je met een zwart paneel zitten, dus het is om het even.
Pagina: 1