Scherm valt af en toe uit, 7600GS te warm?

Pagina: 1
Acties:

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04 16:04
Hallo,

Nadat mijn ATI Radeon 9800 pro het begaf heb ik een Nvidia 7600GS gekocht. Met passieve koeling. Dit ging altijd prima, totdat gisteren mijn beeldscherm af en toe 3 seconden zwart werd. Daarna had ik wel weer beeld, maar om de zoveel tijd werd het even zwart. Toen ik de temperatuur van mijn GPU bekeek, bleek dat 70 graden celcius te zijn. Zonder dat ik mijn pc belast. Dit lijkt me verdomd warm, en dat vermoeden wordt wel bevestigd als ik google.
Maar. Ik heb hier voorheen nooit problemen mee gehad en er is niks aan mijn configuratie (Asus P4P800E-Deluxe, PIV 3,0GHz, 2GB DDR1, 2x160GB HDD) veranderd, behalve dat één van mijn 2 IDE harde schijven vorige week stuk ging, en ik deze vervangen heb voor een 160GB sata harde schijf.
Naar mijn idee is de airflow in mijn kast prima, en hier is ook niks aan veranderd.
Heeft iemand enig idee waarom mijn videokaart opeens zo ontzettend warm wordt? Of is er een andere oorzaak voor het af en toe uitvallen van mijn beeld? Het is in elk geval niet het scherm, want ik heb vandaag een tijd een andere monitor aangesloten, waarbij hetzelfde gebeurt.

Gegroet,

Kaashoofd

Verwijderd

Plaats eens een casefan voor je GPU heatsink en kijk eens of hij dan nog steeds uitvalt.

Verwijderd

Hoe is je airflow in de kast hoeveel en hoe groot zijn de fans?

• kaashoofd
Ik heb 2 fans van 80 mm. De airflow is zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.computerwoorden.nl/woorden/wdb/gif/airflow1.jpg

Ik zal eens kijken wat het verschil is wanneer ik een fan voor mijn heatsink plaats, alhoewel dit wel een heel gedoe is. Zou het bijvoorbeeld helpen als ik mijn heatsink verwijder en er nieuwe koelpasta tussen doe of is dat onzin?

• kaashoofd
Oké, na een halfuur Trackmania Nations spelen wordt de kaart 90 graden. Reden tot paniek?

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 17:18

the mod man

iets van beeldmaker

Draai eens atitool artifacts test. Dit kleine porgsel zorgt voor 100% belasting van je gpu, als ie dan nog warmer wordt is het reden tot zorgen. 90 graden is niet teveel vanaf 100 graden zou ik toch maatregelen gaan nemen.

Kijk eens hoeveel stof erin je kast zit en dan ook in de koeler van je videokaart. Misschien inderdaat een casefan vlak bij je videokaart bij plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door the mod man op 31-05-2009 18:03 ]

I can't wait to shoot!

Pagina: 1