• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2025
Hoi!

Ik heb net een computer in elkaar gezet waarvan ik de onderdelen besteld had. Nu heb ik hem helemaal in elkaar gezet en start hij de bios niet en de fan van de koeler start op maar slaat meteen weer af.
Ik een andere fan in de CPU-FAN aansluiting gedaan en die werkte wel. Dus koeler fan kapot?

Maar de bios wil nog steeds niet opstarten, ik heb de CPU kabel erin gestoken (2x4) en gechecked maar alles lijkt goed te zitten.

Mijn systeem:
Processor: Intel Core I7 920 2.66 GHz, 4.8 GT/s, 4x 256kb, 8 MB, Boxed
Geheugen: OCZ Gold 6 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 3
Koeler: Scythe Mugen 2
Moederbord: GigaByte GA-EX58-UD4P
Grafische kaart: Asus GeForce GTX 275 896 MB (x2)
Hardeschrijf: Samsung Spinpoint F1 640 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Voeding: Cooler Master Real Power M 850 Watt, 20+24 Pins, Modulaire Kabels
Behuizing: SilverStone Raven Zwart, Geen Voeding
Dvd reader/brander: Samsung SH-S223F S-ATA, Retail, Zwart

Zou iemand mij advies kunnen geven?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door.
Dat je cpufan stopt is normaal, dan wordt je cpu niet warm genoeg om de cpu aan te laten slaan, dus niets om je zorgen over te maken.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door kunnen nemen en aan de hand van die troubleshooter de boel kunnen testen.

Je zou kunnen beginnen met een BIOS-reset/CMOS clear om te kijken of de CPU-fan niet toevallig uitgeschakeld staat in de BIOS.

Test eens met 1 reep geheugen, buiten de kast zonder opslagmedia (HDD's en Optische Drives) aangesloten, ook een enkele grafische kaart en dan kijken hoever je komt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2025
Bedankt! Ik loop de troubleshooter nu door.

[Edit]
Hardstikke bedankt! Na een hele hoop unpluggen, opnieuw opstarten en eindeloos op CMOS Clear drukken is het eindelijk gelukt!
Morgen maar de software erop zetten en mijn persoonlijk monster is klaar voor gebruik :)

[ Voor 72% gewijzigd door Xeiji op 30-05-2009 23:53 ]