Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor mijn nieuwe kamer ben ik opzoek naar een compacte tv.
Waar moet mijn nieuwe tv aan voldoen:
- De grote tussen 23 en 26inch.
- Montage doormiddel van muurbeugel (kantelbaar)
- Aansluiting op pc mogelijk, of een interne dvd speler
- Degelijkheid

Nu zie ik heel vaak bij mensen die een nieuwe lcd tv hebben gekocht dat je bijvoorbeeld blokjes ziet om het sbs6 logo, subs, etc, terwijl het signaal sterk is. En heeft full HD nut bij deze grote?

Budget rond de 300/400 euro

Jullie zouden mij erg helpen met wat advies en/of tips.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 20:34 ]

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:33:
Beste Tweakers,

:O

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-02 16:44
Ik zou een zwarte nemen..

Verwijderd

in zou de pricewatch doornemen...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Beste Tweakers,

- Degelijkheid

Nu zie ik heel vaak bij mensen die een nieuwe lcd tv hebben gekocht dat je bijvoorbeeld blokjes ziet om het sbs6 logo, subs, etc, terwijl het signaal sterk is. En heeft full HD nut bij deze grote?

Die blokjes om het logo hebben meer te maken met het aangeleverde digitale signaal dan met de tv zelf (heb wel eens een tuner teruggezet op een CRT om ze daar ook, wel minder duidelijk, waar te nemen).

Full HD heeft op die grootte geen nut, tenzij je een monitor zoekt waar je dicht op zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 30-05-2009 23:31 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Allereerst, welkom op GoT [Verwijderde gebruiker] :Y)
offtopic:
Lekkere reacties zo op zaterdag avond :Y)
Beste Tweakers,

Sorteren op pricewatch van tweakers
Meeste ondersteunen dit wel, maar beter zou zijn om gewoon de mediamarkt binnen te lopen het moment dat je weet welk scherm je wilt, VOOR je hem aanschaft
Sorry, maar het is OF het een OF het ander. Dit is tevens te sorteren via pricewatch als je dat wilt. Meeste hebben wel VGA/DVI/HDMI tegenwoordig, vraag is nu aan jou, wat heeft je PC/laptop voor outs :Y)
- Degelijkheid
Over degelijkheid in kwaliteit kan ik alleen maar mede delen dat LED backlight er brilliant uit kan zien. Neem de vernieuwde series van samsung van 6 t/m 9, die zien er geweldig uit! Degelijk kwa uiterlijk als hij bv uitstaat ... dat is persoonlijk denk ik.

Nut heeft het niet zo veel bij een klein scherm + een redelijke kijkafstand. Desalniettemin is het ook de hardware die het zo hoekig maakt. Als je een redelijke bron van 480p/720i hebt, dan zal het er altijd wel goed uitzien. Bij analoog gaat het altijd schuiven, zeker met de moderne 'Digital Enhancer's' en andere ongein die in TV's worden gepropt. Wederom is het een keuze die je zelf maakt en zelf het 'mooist' vind.
edit:
Pricewatch is hier te vinden: http://tweakers.net/pricewatch
TV catagorie staat erbij waar je je prijsklasse in kan zetten en grote van het scherm :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 30-05-2009 23:39 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Er is maar 1 manier om een hdtv te kopen en dat is door zelf te testen.

Maak via internet/folders eerst een selectie van voor jou interessante tv's die in jouw budget liggen.
Daarna ga je naar de winkel en test je de tv door er content op te gaan kijken die je thuis ook gaat kijken. Het heeft dus geen zin om naar blu-ray (of demo's) te gaan kijken als je die thuis toch niet gaat kijken.

Verander vooral de beeldinstellingen van de tv naar jouw smaak en koop de tv die jij het mooiste beeld vindt geven. Let op zwart- en kleurweergave, hoe vloeiend het beeld is bij langzame en snelle beelden, kijkhoek (indien van toepassing), weergave van gewone dvd's, weergave van analoge of digitale tv.
Gewoon wat voor jou belangrijk is dus.

Let ook of alle aansluitingen erop zitten die jij nodig hebt, maar dat is tegenwoordig geen probleem meer.
Aansluiting van een pc kan via een pc-aansluiting (vga), maar als die er niet op zit dan gebruik je gewoon de hdmi aansluiting. Let in dat geval erop dat er dus genoeg hdmi inputs op zitten.

Lees ook eerst ff wat reviews of ervaringen van de tv's die je hebt geselecteerd. Bedenk wel dat het gaat om wat jijzelf mooi vindt en niet wat een ander mooi vindt.

Verwijderd

http://www.koopinfo.nl :)

Gebaseerd op de Pricewatch(?).

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 12:19 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zoals je ziet is er heel veel te vinden over het kiezen van een tv. Ook in dit subforum staat een FAQ. Op GoT verwachten we eigenlijk dat je eerst zelf het een een ander uitzoekt voordat je hier aan komt kloppen. Het ontbreekt in je topicstart nogal een beetje aan eigen inzet, en dat is toch wel het minste wat we verwachten als je hier een topic opent. Vandaar dat ik dit topic op slot doe.

Ik wil je aanraden om Het algemeen beleid eens door te lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.