Allereerst: ARGHHHHH
Probleem
Ik ben druk bezig met een HTPC maar het wil nog niet helemaal lukken. Het probleem is namelijk dat ik maar geen beeld wil krijgen op mijn LCD TV. Ondertussen heb ik wel ten alle tijden beeld via d-sub.
Specificaties PC
- Antec NSK1380
- AMD Sempron LE-1250
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- 2x (2x1GB) DDR2 PC2-6400 (DDR2-800), 4 (GeIL GX22GB6400UDC)
Specificaties LCD TV
- LG 23LZ55 (met DVI aansluiting, geen hdmi)
Wat heb ik er geprobeerd/getest
Kabels
- htpc aangesloten via een DVI-DVI kabel -> geen beeld. Kabel getest op een andere pc -> werkt.
- htpc aangesloten via een HDMI-DVI kabel -> geen beeld. Kabel getest via xbox -> werkt.
- htpc aangesloten via een HDMI-DVI kabel op een ander scherm -> geen beeld, maar het scherm via d-sub verschuift dan wel alsof het scherm ernaar uitgebreid is
- scherm aansluiten voordat de pc start -> geen beeld
- scherm aansluiten nadat de pc gestart is -> geen beeld
Drivers
- nieuwste drivers gedownload van de Chipset -> geen beeld.
- nieuwste drivers gedownload van de ATI drivers -> geen beeld.
- wanneer ik in de Catalyst Control Center bij Displays Properties het tweede beeld wil enablen, sprint die weer naar disabled.
Bios
- Bios geupgrade naar F8a -> geen beeld
- Uiteraard uitvoer ingesteld naar D-SUB/HDMI en D-SUB/DVI (hangt van de geteste kabel af)
TV
- tv aangesloten op xbox via dezelfde HDMI-DVI kabel -> werkt
En nu weet ik het niet meer...
Mede door dat laatste punt snap ik er helemaal geen fluit meer van. Heeft een van jullie nog een idee?
Probleem
Ik ben druk bezig met een HTPC maar het wil nog niet helemaal lukken. Het probleem is namelijk dat ik maar geen beeld wil krijgen op mijn LCD TV. Ondertussen heb ik wel ten alle tijden beeld via d-sub.
Specificaties PC
- Antec NSK1380
- AMD Sempron LE-1250
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- 2x (2x1GB) DDR2 PC2-6400 (DDR2-800), 4 (GeIL GX22GB6400UDC)
Specificaties LCD TV
- LG 23LZ55 (met DVI aansluiting, geen hdmi)
Wat heb ik er geprobeerd/getest
Kabels
- htpc aangesloten via een DVI-DVI kabel -> geen beeld. Kabel getest op een andere pc -> werkt.
- htpc aangesloten via een HDMI-DVI kabel -> geen beeld. Kabel getest via xbox -> werkt.
- htpc aangesloten via een HDMI-DVI kabel op een ander scherm -> geen beeld, maar het scherm via d-sub verschuift dan wel alsof het scherm ernaar uitgebreid is
- scherm aansluiten voordat de pc start -> geen beeld
- scherm aansluiten nadat de pc gestart is -> geen beeld
Drivers
- nieuwste drivers gedownload van de Chipset -> geen beeld.
- nieuwste drivers gedownload van de ATI drivers -> geen beeld.
- wanneer ik in de Catalyst Control Center bij Displays Properties het tweede beeld wil enablen, sprint die weer naar disabled.
Bios
- Bios geupgrade naar F8a -> geen beeld
- Uiteraard uitvoer ingesteld naar D-SUB/HDMI en D-SUB/DVI (hangt van de geteste kabel af)
TV
- tv aangesloten op xbox via dezelfde HDMI-DVI kabel -> werkt
En nu weet ik het niet meer...
Mede door dat laatste punt snap ik er helemaal geen fluit meer van. Heeft een van jullie nog een idee?