• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:16
Hallo,

Mijn Club3D 9500GT videokaart maakt de meeste herrie van mijn hele systeem. Nu kwam ik erachter dat de fans van Club3D altijd op 100% draaien. Maar dit is natuurlijk helemaal niet nodig tijdens het internetten enzo.

Nu heb ik de fan geprobeert slomer te laten draaien met: CPU-Z, RivaTuner, Nvidia Ntune en SpeedFan.
Maar hij blijft steevast op 100% draaien.

Weten jullie hier een oplossing voor?

Verwijderd

Hoeveel draadjes komen er uit de fan? 2 of 3? Mss kan het ding wel niet anders als 100% draaien.

• StefanoDiBosso
Ik ga eens voor je kijken. Er komen zo even snel gezien 2 draadjes uit.
Is dit ''het'' probleem?

Verwijderd

Grote kans van wel. Het is geen speed-sensing fan. In theorie kan een fan met 2 draadjes ook wel zijn snelheid geregeld krijgen maar doorgaans nemen fabrikanten dan ook de moeite om te zorgen dat ze de snelheid kunnen uitlezen. Aldus het 3e draadje. Doen ze dat niet dan is de kans ook dik dat ze gewoon een fan altijd op 100% laten draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 20:11 ]

• StefanoDiBosso
Ow oke..
Jammer, maar dan moet ik er maar mee leren leven.

Verwijderd

Ik zou kijken of je niet via google voor jouw exacte kaart kunt vinden of de fan regelbaar is of niet. Soms dmv het flashen van de kaart (op eigen risico). Anders kun je een 3rd party gpu-koeler overwegen van bv. Zalman of Arctic Cooling. Vaak nog stiller en koeler ook.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:23

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:13:
Anders kun je een 3rd party gpu-koeler overwegen van bv. Zalman of Arctic Cooling. Vaak nog stiller en koeler ook.
Als je daarvoor een aansluiting hebt wel. Vaak wel, maar als hij pech heeft, heeft Club3D een tweepins connector op de kaart gezet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Adapter voor een molex-aansluiting ;)

Niet moeders mooiste maar dat werkt ook :)
Pagina: 1