Toon posts:

Speedtouch 780, Bruikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik lees nu veel over de speedtouch 780 flashen, zodat andere telefoniediensten etc. werkend kunnen worden gemaakt, en ook een OpenDNS verbinding kan worden ingesteld, zoals vorige week nodig was geweest... en waarom niet gelijk altijd?

Alleen nu heb ik begrepen dat het niet meer werkt met de nieuwste firmware op de Experiabox?

En dat er nog steeds geen wachtwoord beschikbaar is na 3 jaar tijd (2006 is die ingevoerd geloof ik)

Dat is wel heel erg zwak...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je je heel erg ergert, kun je altijd overwegen een andere router te kopen die kan voorzien in jouw wensen en eisen.

Verwijderd

Dat kan niet bij KPN

Die eisen, ten minste als je IPB hebt, de experiabox te gebruiken. Het MAC-adres van de EB zit vast aan je verbinding, andere MAC adressen worden niet geaccepteerd. Je kan een andere SpeedTouch gebruiken en daarvan dmv telnet het MAC aanpassen, en als je geluk hebt werkt dat soms nog wel is.

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 02-06-2009 06:41 . Reden: flame verwijderd ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 08:50:
Dat kan niet bij Koninklijk Prutz0rz Netwerk :( .

Die eisen, ten minste als je IPB hebt, de experiabox te gebruiken. Het MAC-adres van de EB zit vast aan je verbinding, andere MAC adressen worden niet geaccepteerd. Je kan een andere SpeedTouch gebruiken en daarvan dmv telnet het MAC aanpassen, en als je geluk hebt werkt dat soms nog wel is.
Ach ja natuurlijk. Lekker is dat dan..ben sowieso al niet echt dol op Speedtouchjes, ik wil zelf alles kunnen instellen.

• Emieldjs
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-02 12:27
hallo,

sorry een beetje off topic misschien, maar ik wist niet of ik hier een hele nieuwe thread voor zou moeten starten dus ...

Ik heb onenigheid met mijn speedtouch 780 (kpn experia box), ik heb hem ontvangen met een kpn internet abbonement (dus alleen internet) en hij valt elke zoveel tijd uit. (kernel warm restart etc ...).
Ik heb een beetje gezocht met google, en heb toen de draadloze verbinding (die ik niet gebruik, maar automatisch aanstaat) uitgeschakeld. het gevolg was dat ik 2 dagen verbinding had! (tamelijk bijzonder)
waarna hij weer uitviel ...

ik vroeg me nou af, zou het ook helpen om de telefonie en de sip server uit te schakelen, sinds ik die ook niet gebruik.
suggestions?
alvast bedankt.

(ik heb ook al kpn gebeld, zij zeiden dat ze geen problemen konden vinden, en ik heb overwogen een monteur te bellen, maar van wat ik op had gelezen, dacht ik niet dat dat veel zin had ...)

ik had trouwens eerst een speedtouch 510, die het gewoon normaal deed op het nieuwe abonnement, maar toen ik daar nieuwe firmware op had geïnstalleerd bleef het @ lampje oranje en kon mijn pc bij het configureren de modem niet vinden ...

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 08:50:
...
Het MAC-adres van de EB zit vast aan je verbinding, andere MAC adressen worden niet geaccepteerd.
...
Dt is vreemd, ik heb als vervanging wel eens een ander modem aan de Internet verbinding gehangen en werkt als een tierelier. Alleen wat ergerlijk is, is dat KPN van afstand er vaak een nieuwe config in zet en je alle informatie zoals SSID, Key, NAPT en dergelijke kwijt bent.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-03 10:30
je kan er gewoon een thomson 780 firmware inflashen, niet de originele experia. Daarna een KPN herstel doen, en de KPNuser verwijderen en een administrator aanmaken.

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 22:45
terracide schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:52:
je kan er gewoon een thomson 780 firmware inflashen, niet de originele experia. Daarna een KPN herstel doen, en de KPNuser verwijderen en een administrator aanmaken.
Hoe? De firmware van de Speedtouch site pakt ie niet: "Not compatible" Ik weet zeker dat ik de goeie heb, maar hij weigert te installeren.

KPNUser verwijderen dat lukt wel, maar de originele firmware eroverheen niet.

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-03 10:30
Vanx schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:37:
[...]

Hoe? De firmware van de Speedtouch site pakt ie niet: "Not compatible" Ik weet zeker dat ik de goeie heb, maar hij weigert te installeren.

KPNUser verwijderen dat lukt wel, maar de originele firmware eroverheen niet.
Ja dat klopt. Check mijn laatste reaktie hier: Experia naar Speedtouch 780 flashen

Je kan die die firmware aanpassen en erin flashen. Daarna die KPN herstel rommel draaien en dan die hack doen. Zo heb ik het ook gedaan, dat werkt prima.
Ik vermoed dat je ook kan downgraden met firmware, mocht het nodig zijn kan je de versie aanpassen zodat de flashtool denkt dat het om een andere versie gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door terracide op 07-08-2009 10:18 ]

Pagina: 1