• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 20:13
Ik heb wat probleempjes met de laatste versies van de Catalyst drivers van Ati. Het is een klein probleem, maar toch vervelend. Ik heb dit forum al doorgespit en het ook al eens bij de meuktracker aangekaart, maar tot op heden heb ik nog geen oplossing kunnen vinden (als die er al is natuurlijk).

Sinds de 9.3 release heb ik het probleem dat de display manager ontbreekt in CCC met als resultaat dat ik niet zelf kan bepalen wat mijn primaire beeldscherm moet zijn. Ik heb een Samsung 226BW als monitor aangesloten via DVI en mijn Panasonic 42PZ85 als 2e scherm aangesloten met een HDMI kabel via een DVI -> HDMI verloop stekker. Dit op een HD4850 videokaart.

Zodra ik de driver installeer wordt automatisch mijn Panasonic TV als primair beeldscherm ingesteld en door het ontbreken van de display manager kan ik dus niet wisselen van primair scherm. En omdat ik graag game op FullHD resolutie op mijn TV kan ik nu dus niet instellen dat ik de game wil starten op mijn TV. Als ik eerst de TV los koppel als ik de software installeer, dan wordt mijn samsung wel als primair scherm ingesteld, maar zodra ik de TV aansluit wisselt dit automatisch..

Het probleem heb ik niet bij de 9.2 release, daar kan ik de instellingen gewoon wijzigen, dus het lijkt toch echt een probleempje te zijn in de nieuwere versies. En nou kan ik wel bij 9.2 blijven, maar bij die versie wordt het beeld van mijn TV niet volledig gevuld. Een issue wat opgelost zou moeten zijn in de 9.3 release.

Weet iemand hier een oplossing voor? Zie ik iets over het hoofd? Moet ik de software op een specifieke volgorde installeren? Of is het misschien een vage register entry die de boel in de war gooit?
Ik weet het niet meer.. Ik hoop dat jullie me de gouden tip kunnen geven..

Edit: Dom, vergeten om te vermelden dat ik Windows 7 RC build 7100 draai..

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
kun je in 9.2 het formaat van je scherm niet aanpassen?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Genji
Jawel, dit kan wel. Maar er blijft dan een zwarte rand zichtbaar, zowel op de horizontale als de verticale zijden..
Kan natuurlijk te maken hebben met het feit dat ik mijn monitor op een resolutie van 1680x1050 heb ingesteld en mijn TV op 1920x1080.
Ik kan de overscan functie wel gebruiken en dit werkt ook redelijk als ik een game opstart, maar als ik een film ga afspelen op mijn TV, dan kan dat ineens wel full screen, met als resultaat dat er een deel van het beeld wegvalt.

En nou kan ik dit natuurlijk wel elke keer gaan aanpassen, maar ik wil gewoon dat dit goed werkt zonder aanpassingen. Waarom werkt dit niet fatsoenlijk vanaf 9.3?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dat is een goede vraag, zou ik je zo 1,2,3, niet kunnen vertellen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Genji
Trouwens, heb net even getest, ook DXVA werkt niet met de 9.5 release icm Media Player Classic Home Cinema. Bij de MPC video decoder settings staat de melding "DXVA not available". Bij 9.2 werkt het wel naar behoren.. Werkt DXVA bij anderen wel met de 9.5 release?

• Genji
Niemand die een suggestie heeft?

• Genji
OK, ik ga er maar vanuit dat het iets is in de drivers van Ati.. Of misschien wordt het veroorzaakt door de combinatie van de gebruikte hardware, ik weet het niet..

Wat mij betreft mag een modje dit draadje dichtgooien, want een echte toegevoegde waarde heeft het ook niet echt meer..
Pagina: 1