Slechte prestaties GF 9600 GT

Pagina: 1
Acties:

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hoi,

Ik heb zojuist een GF 9600 GT (1GB) binnen gekregen en bent niet tevreden over de prestaties. Mijn oude 7950 GT presteerde vlotter in cod4. Op sommige momenten wanneer er bijvoorbeeld rook ontstaat in cod4 heeft de kaart het zwaar en hoor ik ook dat het ingame geluid hapert .

Ik mag toch zeker wel verwachten dat de 9600 GT sneller is als mijn oudere kaart of zie ik dat nou verkeerd?

Ik heb de laatste drivers geinstalleerd. Wat mijn ook op viel is dat de kaart bijzonder stil is. Mijn oude kaart ging zodra ik een game was harder draaien (geluid). Dat is nu niet het geval... Vaag. :/

Hebben jullie misschien een id wat er aan de hand zou kunnen zijn ??

Thx!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou eens je drivers compleet kunnen verwijderen in de veilige modus en er een sweeper overheen halen en na je reboot de aller nieuwste WHQL-versie installeren. Controleer ook of je alle benodigde voedingskabels hebt aangesloten.

Controleer met GPU-Z of de kaart wel op default speeds loopt en draai eens 3DMark06 en vergelijk de score daarvan met je oude kaart.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Heb je ook benchmarks bekeken waarin werd bevestigd dat je een hogere framerate zou halen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Volgens mij is een 9600GT trager dan een 7950, maar dat je zou je 's op moeten zoeken. Geheugen zegt niet zoveel.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Sowieso zijn de meeste 9600GT's met meer dan 512MB RAM over het algemeen kaarten waar gebruik is gemaakt van DDR2. Leuke kaarten voor zaken waar veel videogeheugen goed is, en de snelheid niet belangrijk, maar voor games is een 9600GT met bijv. 512MB DDR3 over het algemeen sneller dan een met meer geheugen.
Zag er laatst zelfs al een met 1536MB RAM, op een 9600GT?!? Hoe bedoel je overkill...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Je bent van een absolute topkaart van zijn generatie naar een mid/low end kaart gegaan van een generatie, het zou mij niet verbazen als ze in het beste geval gelijkwaardig presteren. Mogelijk ondersteunt deze 9600GT meer (ik meende dat de 7XXX serie geen DX10 had, de 9000 serie heeft dat wel), maar omdat hij low-end is is hij daar wel trager in. Dat legt belasting op je CPU, en aangezien je blijkbaar geen high-end geluidskaart hebt, laat die je dat merken.

• Ruffzz
  • Niet online
Aangezien ik toch een schone installatie van windows in de planning had heb ik dit maar gewoon meteen gedaan .. Ik ben nu cod 4 aan het installeren. Laat strax weten of dit verschil maakt. ( ik heb zo het idee dat ik na het plaatsen van de nieuwe kaart een zooitje heb gemaakt van de drivers + geouwehoer van vista automatische updates blabla bla

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:02
Umbrah schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 19:35:
Je bent van een absolute topkaart van zijn generatie naar een mid/low end kaart gegaan van een generatie, het zou mij niet verbazen als ze in het beste geval gelijkwaardig presteren. Mogelijk ondersteunt deze 9600GT meer (ik meende dat de 7XXX serie geen DX10 had, de 9000 serie heeft dat wel), maar omdat hij low-end is is hij daar wel trager in. Dat legt belasting op je CPU, en aangezien je blijkbaar geen high-end geluidskaart hebt, laat die je dat merken.
De 9600gt is zeker sneller dan die 7950, kijk hier maar eens naar de benchmarkvergelijkingen. Als je de totalen van fps bekijkt zie je dat de 9600gt zelfs meestal 2x zo snel is!
Je moet de oorzaak dus inderdaad zoeken bij drivers, OS en anderen, kijk ook even of je cod4 wel op dezelfde settings draait (bv. eerst smoke op lager detail had staan).

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:13
@ de mensen die beweren dat een 9600 GT slechter is dan een 7950 GT
Volgens de charts van tomshardware haalt de 7950 GT bijna 30 fps in CoD4 (1680x1050, 0xAA, Trilinear, max. Quality), terwijl de 9600 GT toch wel dik 72 fps haalt op dezelfde instellingen...
Er is wel degelijk een verschil tussen high end in 2006 en mid end in 2008 hoor...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Ruffzz
  • Niet online
Ok mensen.. Deze kaart is VEEEL(misschien iets TE enthousiast :P ) sneller.. Het lag toch aan de drivers.. cod5 @ 1650 x 1050 met alles op zijn hoogst.. Zo soepel als het maar kan. Terwijl mijn oude kaart @ 1400x900 zeer lage fps had..!!!

Ik ben opgelucht lol

Morgen eens kijken hoe crysis loopt op deze kaart maar nu naar het terras ...

thx all

[ Voor 22% gewijzigd door Ruffzz op 30-05-2009 20:24 ]

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 15:08
Een 7950 is vaak 2 of 3 keer zo traag in COD4 als ik de vergelijkende charts van tom's Hardware mag geloven

http://www.tomshardware.c...7%5D=on&prod%5B2092%5D=on

Let wel op ik verdenk Tom's Hardware er wel van dat ze oude gemeten cijfers blijven gebruikend maw een 7950GT zal in de charts staan met een heel oude driver versie.

Maar het zou intressant zijn moest je een beetje meer specs kunnen leveren:
(Dit verwachten men ook hier op GOT, het aantonen dat jezelf al wat gezocht hebt en genoeg inzet voor een goede TS, wat het voor ons weer gemakkelijker maakt je vraag eventueel te kunnen beantwoorden).
De gebruikte resolutie, AA settings, welk OS en driver dat je gebruikt enzoverder.
Welke kaart je hebt want bv een MSI 9600 GT 1GB OC is zelf sneller dan een standaard 9600GT (maar gebruikt dan ook GDDR3 ram :p)
zie:Tweaktown

Trouwens na wat opzoekingswerk kan ik je wel meegeven dat er nooit 9600GT's zijn geweest met DDR2 geheugen. Maw jouw kaart zou toch echt wel minstens dubbel zo snel moeten wezen dan een 7950GT.

Edit: wow enorm snelle reacties :')
Ik zal in het vervolg sneller moeten posten.

[ Voor 3% gewijzigd door lightdestroyer op 30-05-2009 20:35 ]

Specs

• Ruffzz
  • Niet online
Net crysis geprobeerd @ 1400x900 met alles op maximum. Loopt overal soepel.

Alles op high met 1680 x 900( kan niet kiezen voor 1050 :/ ) = prima .. geen fps lag. Op maximum met deze resolutie merkte ik wel duidelijk wat lag in drukke momenten in de game.

Ik heb niet veel verstand van video kaarten maar ik ben tevreden met wat hij presteerde. Ik ben tenslotte geen hardcore gamer dus voor 109 euro kan ik alleen maar tevreden zijn.

Misschien wel handig om te vermelden waarmee ik het heb getest;

-Core 2 Duo E6750 @ 2,66 Ghz
-4 GB werkgeheugen
-Vista 32 bit
-Asus PCIe NVD EN9600GT/HTDI/1G

[ Voor 15% gewijzigd door Ruffzz op 30-05-2009 22:58 ]

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-04 11:39

Sinester

Game Guru

Natuurlijk heb je hier niks meer aan, maar 109 euro voor een 9600GT?
voor 80 euro had je een snellere 4770 kunnen halen.

Ik raad ook aan altijd meerdere benchmarks te checken voor je een nieuwe kaart aanschaft

Hello there

Verwijderd

Sinester schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:15:
Natuurlijk heb je hier niks meer aan, maar 109 euro voor een 9600GT?
voor 80 euro had je een snellere 4770 kunnen halen.

Ik raad ook aan altijd meerdere benchmarks te checken voor je een nieuwe kaart aanschaft
dat is maar net wat je te besteden hebt, natuurlijk , want voor 50 euro meer en voor 80 euro meer, en.en.... ;) snap je,

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ruffzz schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:23:
Alles op high met 1680 x 900( kan niet kiezen voor 1050 :/ )
Probeer eens je monitor drivers te installeren, dan komt de native resolutie als het goed is wel beschikbaar. Als je niet op native draait is alles een stuk onscherper.

specs

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:24:
[...]

dat is maar net wat je te besteden hebt, natuurlijk , want voor 50 euro meer en voor 80 euro meer, en.en.... ;) snap je,
Hij zegt niet voor 80 euro Méér. Hij zegt gewoon, voor 80 euro heb je een HD4770. Je hebt zelfs voor 110 euro al wel een HD4850 die ook een stuk sneller is. Daarom is kijken zo belangrijk, en niet zomaar naar een PC boer lopen en vragen, want die zijn vaak veelste duur.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Verwijderd

oeps excuus , fout gelezen :X
Pagina: 1