• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 07:10
Gister stopte mijn 4 jaar / 1100 lampuren oude beamer panasonic ae-700 er plots mee 1 minuut na aanzetten. Nu als ie wordt aangezet (stroomswitch achterop) gaat ie niet in standby maar steeds afwisselend aan en uit. Het lijkt of hij zich steeds aan het bedenken is of de lamp wel of niet te warm is oid.

Het probleem lijkt erg op wat ik op deze site vind:
http://www.bigscreenforums.com/forum_topic.cfm?which=6014

Mijn vragen:
Ken iemand dit probleem en weet er een huis tuin en keuken oplossing voor? Zelf voeding vervangen, ergens stofvrijmaken, ergens de contacten opnieuw solderen oid?

Officiele reparatie kost denk ik zo rond de 200-300 euro wat er ook mee is en dan zit ik nog met een bejaarde bak waarvan de lamp ook al een stukje richting vervanging gaat. Hij kostte destijds 1500 euro maar ik zie tegenwoordig al beamers staan voor 500 euro met dezelfde spects (720p en zelfs beter contrast en lumen) :
acer h5350
infocus x9
Zijn deze ook echt even goed of ga ik toch ergens de mist in met zo'n goedkoop dingetje?

Dank

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 07:10
Na lang zoeken op internet ben ik er achter gekomen dat het probleem in de power module zit. Daar stond ca 120 euro op. Panasonic nederland wilde echter niet leveren dus ik heb het uit de VS laten komen (gewoon via amazon (part ETXMM519MBGB). Helaas wilde de douane in nederland ook nog 35 euro aan mijn huisvlijt verdienen en duurde het meer dan 3 weken voor ik het had.

Ik heb in ca. 1,5 uur ploeteren elk onderdeel van de beamer in mijn handen gehad, het ding zat diep opgeborgen in het apparaat. Maar .... HIJ WERKT WEER :)

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Verwijderd

Hans,

Ik heb op dit moment precies het zelfde probleem. Werkt hij bij jou nog steeds goed nadat je deze reparatie hebt uitgevoerd? En heb je toevallig een service manual waarin staat hoe het uit elkaar moet?

Ik hoor graag van je.

mvg
Otto