Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel/VBA] Kleuren als vbKleur worden niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik volgende code laat lopen, krijg ik zeer vreemde resultaten:
Sub try()

Selection.Interior.Color = vbRed

MsgBox (vbRed)

MsgBox (Selection.Interior.Color)

End Sub
Uitkomst:

Vbred = 255

Maar de cel heeft een heel andere waarde (3355674).

Enig idee hoe dit komt?

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:34

Haan

dotnetter

Je zet de waarde van Selection.Interior.Color op vbRed, dus die twee zijn daarna gelijk.
Wat bedoel je met waarde 3355674? Is dat een getal dat in de cel staat? Want dat heeft natuurlijk niets te maken met int waardes van kleuren..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Ik snap je punt ook niet helemaal: als ik je code copy-paste naar een VBA module, krijg ik gewoon twee dialoogjes met 255, zoals je zou verwachten. Dus net als Haan de vraag: hoe kom je aan 3355674? Staat dat bij jou in de tweede dialoog (MsgBox (Selection.Interior.Color) )?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd...
ik krijg dus niet twee keer dezelfde waarde.
Dit is een probleem want in een andere code wil ik de kleur opvragen in een if-lus.

Ik ben al blij te horen dat jullie wel dezelfde waarden krijgen. Het ligt dan toch al aan mij(n computer).

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:07:
Vreemd...
ik krijg dus niet twee keer dezelfde waarde.
Dit is een probleem want in een andere code wil ik de kleur opvragen in een if-lus.

Ik ben al blij te horen dat jullie wel dezelfde waarden krijgen. Het ligt dan toch al aan mij(n computer).
Gokje:
Ga in Excel eens naar Tools > Options > Color (Extra > Opties > Kleur) en klik daar eens op reset om de kleurinstellingen weer op default te zetten. Mogelijk heb je zelf (of bijvoorbeeld een Add-in) het standaard kleurenpallet aangepast, zodat de kleurwaarden niet meer overeen komen met gedefinieerde constanten zoals vbRed. Let wel effe op dat dit dus nare effecten kan hebben als zo'n verandering voor 'iets' binnen je Excel 'nodig' was... :)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1