Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:58
Het is weer eind van de maand, tijd om ontslagbrieven te maken... Een vriendin van me heeft deze week te horen gekregen dat ze een nieuwe baan krijgt. Ze zou in eerste instantie 1-8 kunnen beginnen, en heeft dit tegen haar huidige baas gezegd. Echter, gisterenavond heeft ze te horen gekregen dat ze toch per 1-7 kan beginnen. Ze moet voor het eind van de maand opzeggen en heeft een maand opzegtermijn.

In hoeverre mag zij een nieuwe brief aan haar oude baas overleggen waarin staat dat ze toch per 1-7 weg is in plaats van 1-8? Ik kan dit op internet niet vinden. Is natuurlijk ook redelijk specifiek... Wellicht dat een GoT-jurist hierover iets kan zeggen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om gewoon even met de werkgever te overleggen (al ben je nu in principe te laat met een maand opzegtermijn, gezien gisteren de laatste werkdag was van de maand). Maar het lijkt me een kleine moeite om gewoon even contact op te nemen met de werkgever en de situatie uit te leggen, wellicht dat het gewoon totaal geen probleem is om een maand eerder te stoppen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me sowieso onmogelijk, aangezien morgen de laatste dag van de maand is, maar dat is een feestdag, en geen werkdag, dus de brief kan ook niet in ontvangst genomen worden lijkt me?

Maar ik zou zeggen: bespreek het gewoon met haar baas.

Virussen? Scan ze hier!

• Paultje3181
Ze probeert hem al de hele dag te bellen, en in haar contract staat niet de laatste werkdag, maar de laatste dag. Dus ook morgen mag ze nog langsgaan. Maar gezien het feit dat de baas al niet heel blij was met haar vertrek, denk ik niet dat ie blij is als het ook nog een maand eerder is dan gerekend...

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:54
Maar kan ze ook nog op 1 augustus beginnen bij het nieuwe bedrijf?

vvv dat wordt lastig, vaak gaat het om kalendermaanden

[ Voor 31% gewijzigd door sewer op 30-05-2009 17:54 ]

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

sewer schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:49:
Of op 2 juli?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05

SmartDoDo

Woeptiedoe

Paultje3181 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:46:
Ze probeert hem al de hele dag te bellen, en in haar contract staat niet de laatste werkdag, maar de laatste dag.
Vandaag of morgen dus even faxen zodat hij alsnog voor juni binnen is :)

Je vraag hoort trouwens in WI thuis dus verplaats ik hem die kant op

• StevenK
  • Laatst online: 16:10
SmartDoDo schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:22:
[...]
Vandaag of morgen dus even faxen zodat hij alsnog voor juni binnen is :)

Je vraag hoort trouwens in WI thuis dus verplaats ik hem die kant op
Nee, dat werkt niet, want je weet in redelijkheid dat de fax niet gelezen wordt, omdat het geen werkdag is (tenzij er sprake is van een bedrijf dat ook op zaterdag en zondag geopend is.)

Enige juridisch houdbare oplossing is overleg.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05

SmartDoDo

Woeptiedoe

StevenK schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 19:28:
[...]

Nee, dat werkt niet, want je weet in redelijkheid dat de fax niet gelezen wordt, omdat het geen werkdag is (tenzij er sprake is van een bedrijf dat ook op zaterdag en zondag geopend is.)
Ik neem aan dat je bedoeld het moment waarop ze in redelijkheid kennis kunnen nemen van het stuk? Want het moment van lezen lijkt me zeer zeker niet bepalend.

• StevenK
SmartDoDo schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:30:
[...]
Ik neem aan dat je bedoeld het moment waarop ze in redelijkheid kennis kunnen nemen van het stuk? Want het moment van lezen lijkt me zeer zeker niet bepalend.
Semantics. Om het dan goed te zeggen: het moment waarop ze in redelijkheid in de uitoefening van hun functie ten behoeve van de onderneming kennis hebben genomen of hadden kunnen nemen van het stuk ;)

• Paultje3181
Baas blijkt weekendje weg te zijn en heeft telefoon uit staan... Dus nu per mail gedaan en voicemail ingesproken. Ook nog administratie (die was wel te bereiken) gesproken, zodat die er ook vanaf weet...

Meer kan ze niet doen toch? Dat baas niet te bereiken is, kan zij natuurlijk ook niets aan doen. Zij heeft alle mogelijke moeite gedaan om baas tijdig in te lichten...

• StevenK
Paultje3181 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:57:
Baas blijkt weekendje weg te zijn en heeft telefoon uit staan... Dus nu per mail gedaan en voicemail ingesproken. Ook nog administratie (die was wel te bereiken) gesproken, zodat die er ook vanaf weet...

Meer kan ze niet doen toch? Dat baas niet te bereiken is, kan zij natuurlijk ook niets aan doen. Zij heeft alle mogelijke moeite gedaan om baas tijdig in te lichten...
Is de baas normaal gesproken wel in het weekend bereikbaar?

• Aikon
  • Niet online
sewer schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:49:
En anders (of eigenlijk sowieso) ben je gewoon te laat helaas.
Pagina: 1