Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thee over mijn Dell XPS 1330 gegoten en dat heeft die blijkbaar niet overleefd. Gelukkig was de HD nog intact en heb ik een backup kunnen maken middels Acronis True Image Workstation met Universal Restore. Echter, bij het herstellen van deze image naar een andere schijf (320GB @ 7200RPM) op mijn nieuwe Dell Studio laptop kreeg ik de melding dat er een driver niet gevonden kan worden. Het was echter niet duidelijk welke nodig was, dus heb ik maar "ignore" geklikt.

Bij het aansluiten van de HD en het booten ervan krijg ik helaas een blauw scherm (voor een fractie van een seconde). Wanneer ik in safe mode probeer te starten krijg ik dezelfde melding, nadat voor de "crcdisk" gecheckt wordt... Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:54

martjah

Appel

Zijn het wel 2 laptops met identieke hardware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neen, het is verschillende hardware, vandaar dat ik Universal Restore heb gebruikt; hierbij worden de drivers niet inbegrepen in de restore, maar blijkbaar ontbreekt er dus toch iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 19:45

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het artikel staat:
I finally came around to checking the file system filter drivers to see if anything was getting in the way of the file system loading up. As it turned out, this was the culprit. There was an upper filter driver that was still trying to load up that had not been properly cleaned up by the Acronis Uninstall
Ik ben niet zeker of ik hetzelfde probleem heb... enig idee hoe ik de system filter drivers kan nakijken? Dat wordt niet beschreven in het artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 19:45
Verderop in het artikel staat dat je de filter drivers kan checken door uit te voeren wat in het artikel staat. Als je de bewuste "snapman" niet tegenkomt in de registry, is er bij jou een ander probleem.

In dat geval wijzig je gewoon niks in de registry en ga je verder zoeken.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: ik heb met de Windows installatie CD een repair geprobeerd. Er is vanalles gecontroleerd en er waren geen errors, maar het probleem is nog niet opgelost; na crcdisk.sys geladen wordt in safe mode komt er een blauw scherm:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your
Computer.
If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer.
If this screen appears again, follow thease steps:
Check for viruses on your computer. Remove any newly installed

Ik moest dit filmen en frame per frame bekijken om het bericht te kunnen lezen omdat het blauwe scherm meteen terug weg is. Grappig genoeg is het stuk na "Remove any newly installed..." niet eens aanwezig, dus ik zie niet welke error code erop zou moeten volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik raad je toch echt aan Windows opnieuw te installeren, want zelfs de kernel kan bijvoorbeeld al verschillen, om over extreem-lowlvl I/O controller drivers nog maar niet te zwijgen. Die kun je niet eens verwijderen met een dergelijke tool.

Simpele dingen uninstallen met een tool als Arconis Universal restore zijn wél mogelijk, en dan bedoel ik dingen als videokaart, waar terug gesprongen kan worden naar een standaard driver. Dat kan echter niet voor veel ACPI configs, of een SATA controller.

Echt 1 op 1 je profiel en programma's terugzetten is alsdusdanig zo goed als onmogelijk, hoewel je (eventueel decrypten) veel kunt bereiken door de Documents and Settings van de vorige laptop handig te bespelen met de Documents and Settings van de nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:43:
Ik raad je toch echt aan Windows opnieuw te installeren, want zelfs de kernel kan bijvoorbeeld al verschillen, om over extreem-lowlvl I/O controller drivers nog maar niet te zwijgen. Die kun je niet eens verwijderen met een dergelijke tool.

Simpele dingen uninstallen met een tool als Arconis Universal restore zijn wél mogelijk, en dan bedoel ik dingen als videokaart, waar terug gesprongen kan worden naar een standaard driver. Dat kan echter niet voor veel ACPI configs, of een SATA controller.

Echt 1 op 1 je profiel en programma's terugzetten is alsdusdanig zo goed als onmogelijk, hoewel je (eventueel decrypten) veel kunt bereiken door de Documents and Settings van de vorige laptop handig te bespelen met de Documents and Settings van de nieuwe laptop.
Dat zou betekenen dat Acronis Universal Restore in de meeste gevallen gewoon niet werkt? Het lijkt me eerder dat als ik de ontbrekende driver kan vinden dat het alsnog kan lukken, alleszins is dat het proberen waard imho... De nieuwe HD is een Seagate Momentus 7200 RPM die via USB is aangesloten (ik heb ook al geprobeerd via SATA aansluiting, maar met hetzelfde resultaat). Enig idee of hier een speciale driver voor nodig is? Van wat ik tot nu toe heb gelezen zou het met de standaard drivers in Vista moeten werken, maar ik weet niet of die er automatisch op worden gezet bij het herstellen van de image...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anyone attempting to boot Vista from a USB device will fail. Vista cannot boot from a USB device.
Klopt dit overigens? Volgens mij zou dit toch moeten kunnen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb de restore nogmaals geprobeerd en dit maal waren er geen foutmeldingen, maar zonder resultaat :( Ik merk nu wel dat de HD in een Asus R1F perfect werkt (zelfs zonder drivers aan te passen met Acronis Universal Restore) en er zijn nauwelijks driver issues. Vreemd dat DELL naar DELL dan niet werkt... Wat is er zo speciaal aan die Studio laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Mogelijk een andere chipset met een niet-AHCI compatible S-ATA controller, of zelfs een compleet ander merk chipset. Daar zit het hem waarschijnlijk in. OEM-fabrikant maakt weinig uit, het maakt meer uit als je voormalige XPS laptop bijvoorbeeld een 945 chip had, en je nieuwe studio een 965; of de switch van ICH8R naar ICH9R die niet soepel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
F8 Gebruiken, reboot on error uitzetten en goed nakijken of je een BSOD met inaccessible boot device krijgt.

Zo ja, dan zit je inderdaad met een andere Disk controller en heb je dus ook een andere driver nodig.
De specificaties van beide laptops moeten je overigens ook al in de juiste richting brengen :)
Doe dat eens goed nakijken?

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 30-05-2009 23:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd te schakelen tussen AHCI en IDE modes in het BIOS. De errorcode heb ik intussen ook bekeken en dit bleek te zijn: STOP: 0x0000007B (0x80599B0, 0x00000000, 0x00000000)

De Dell XPS M1330 (oude laptop) heeft PM965 chipset paired with dedicated NVIDIA GeForce 8400M
De Dell Studio 1537 heeft blijkbaar een Dell Intel PM45 Express Chipset (of GM45?)

Ik ga deze dus op geen enkele mogelijke manier kunnen herstellen? De enige oplossing is dat de image te herstellen naar een compatibele laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk geef je toch echt de verkeerde storage drivers aan AUR, je krijgt een 7b omdat de hardeschijf niet gevonden kan worden.

Acronis heeft een erg goede helpdesk, je kan daar een ticket aanmaken. Ze zullen je een link naar de ATI Live CD geven. Met deze livecd kan je een 'report' aanmaken, dit bestand stuur je naar Acronis. Acronis zal je dan de benodigde drivers sturen.
Pagina: 1