Problemen met installeren nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:
  • 906 views

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 14:54
Ik een tijdje geleden heb ik een nieuwe pc gekocht op basis van Tweakers Best-Buy Guide (editie november 2008). Helaas ondersteunt deze processor geen Intel VT, wat ik nodig heb om 64 bit machines virtueel te draaien op mijn pc.Ik test veel nieuwe Microsoft producten vandaar. Nu heb ik een nieuwe processor gekocht een Intel Quard Core Q9560. Alleen ik zie met mijn geen mogelijkheid hoe ik mijn moederbord lost krijg.Ik heb alle schroeven als los gemaakt, maar ho maar. Het moerderbord (MSI P43 Neo-F). Het iemand dit vaker gedaan en kan dus duidelijk beschrijven hoe dit moet. Alle schroeven van het Moerderbord heb ik losgemaakt.

Ik heb de FAQ al doorgenomen, maar dat staat volgens mij niet in beschreven. Ik heb zelf ook weinig ervaring met met hardware terwijl ik wel 3000 servers beheer, maar alle hardware wordt bij ons op het werk vervangen en gerepareerd door HP zelf. Wij huren het DC van HP.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 30-05-2009 15:23 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 22:29

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je je pci(-e)-kaarten ook uit je moederbord getrokken? Als je zeker weet dat je alle schroeven los hebt gehaald, lijkt het me dat je 'm prima uit je kast kunt halen. Let ook even op of je niet toevallig ergens achter blijft haken. M.i. is dit meer een kast-issue dan een moederbord-issue, maar ach :-p

Overigens, hoe je echt niet per se je moederbord uit je kast te halen om je processor te vervangen, hoor :)

Rail Away!

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
zit het helemaal muurvast (beweegd niet) of klemt het nog ergens aan.

ook zal ik alle kabels los maken van het moederbord, dan is het meteen ook wat beter zichtbaar.

normaal (bij ATX) zitten er 9 schroeven op het moederbord :), heb je er 9 eruit geschroefd?

(moet sneller tikken :) )

@TERW_DAN
ik haal altijd mijn moederbord los, maar dit komt ook door mijn koeler (mugen I). Vooral als je geen ervaring hebt met hardware zal ik het moederbord loshalen voordat je er een koeler opprikt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Tommasso op 30-05-2009 15:28 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je je mobo losmaken?
Die zou ik gewoon lekker laten zitten en gewoon je koeler loshalen. Kijk eens in de handleiding, daar staat in hoe je het ding moet plaatsen, dus als je die stappen achterstevoren volgt dan heb je hem zo weer los :)

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 13:17
Plaats anders even een foto, dan is het een stuk makkelijker beoordelen waar het probleem ligt...

• Turdie
TERW_DAN schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:25:
Waarom zou je je mobo losmaken?
Die zou ik gewoon lekker laten zitten en gewoon je koeler loshalen. Kijk eens in de handleiding, daar staat in hoe je het ding moet plaatsen, dus als je die stappen achterstevoren volgt dan heb je hem zo weer los :)
Koeler zit vast een de heatsink, al geprobeerd.

Mobo zit muurvast zit ook geen frictie in dat je voelt of ie loskomt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Alle insteekkaarten en kabels eruit, alle schroefjes los en vervolgens het moederbord een beetje optillen en naar achteren trekken. Ik ken de coolermaster centurion niet, maar sommige kasten komen met afstandsbusjes met opstaande randjes die in de gaten van je moederbord vallen zodat het makkelijker te monteren is. Je zult dan je moederbord iets verder moeten optillen.

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
das heel vreemd, heb je alle 9 ATX holes volledig ontdaan van schroeven?
soms zitten er ook soort 'afstandhoudertjes' (plastic dopjes meer), ook deze moeten eraf.

hoeveel kracht zet je op het moederbord?

zit er ruimte achter het moederbord? (misschien vastgeplakt :P)

• hensdesk
  • Laatst online: 10-05 14:10
shadowman12 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:50:
[...]

Koeler zit vast een de heatsink, al geprobeerd.

Mobo zit muurvast zit ook geen frictie in dat je voelt of ie loskomt.
met de koeler bedoelt hij de ventilator inclusief de heatsink

• Turdie
hensdesk schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 16:06:
[...]

met de koeler bedoelt hij de ventilator inclusief de heatsink
Dat bedoel ik ook ;). Koeler en heatsink zitten muurvast.

Foto

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je die dan wel losgeklikt? (kwartslag draaien en omhoog trekken).

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat is niet helemaal duidelijk te zien, maar dat lijkt me het soort koeler wat je met een backplate onderop het moederbord bevestigd, en tenzij de kast er een gat voor heeft, moet je daarvoor het moederbord er uit hebben. Verder zit op die foto er nog een schroef vast naast de CMOS batterij, en er zijn 4 schroefgaten niet te zien op die foto (namelijk: de meest rechtse 3, en het gat wat in lijn met het PCI-E x16 slot ongeveer ter hoogte van de DIMM sloten moet zitten). En voor die koeler:

Check onder de moederbordtray eens (rechter zijpaneel er af!).

If in doubt: read the manual, als deze koeler toch met drukpunten werkt, is het vaak helemaal een geklooi, ik ben absoluut geen fan van dit Intel systeem. Dit is echter geen boxed koeler, dus zou er een handleiding bij moeten zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Umbrah op 30-05-2009 17:52 ]

• Turdie
Umbrah schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:50:
Check onder de moederbordtray eens (rechter zijpaneel er af!).
Gedaan,zitten geen schroeven die ik los kan maken een schroevendraaier. Kan iemand toevallig tegen eventuele betaling niet ffe langskomen ik ben ten einde raad. Ik woon in het centrum van Utrecht.

Heatsink koeler kwartslag proberen te draaien, komt niet los, zitten ook niet zichtbare schroeven op. Argghhh |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 30-05-2009 17:55 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 22:29

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

En?
Heb je ook de schroef naast de CMOS batterij er uit gehaald?

Zolang je alle schroeven losschroeft, is het bijna niet mogelijk dat-ie muurvast blijft zitten, het moet dan zijn dat-ie ergens blijft haken.

Rail Away!

• Turdie
Mad Marty schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:54:
En?
Heb je ook de schroef naast de CMOS batterij er uit gehaald?

Zolang je alle schroeven losschroeft, is het bijna niet mogelijk dat-ie muurvast blijft zitten, het moet dan zijn dat-ie ergens blijft haken.
Ja,zojuist gedaan. Komt niet los, beweegt alleen een klein beetje mee (2 cm).Arrghh, hardware 8)7

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lees de manual eens over het monteren van je koeler. Je moet de clips een kwartslag terugdraaien en omhoogtrekken om die er vanaf te krijgen. Toegegeven, het is een klotesysteem, maar het is wel los te krijgen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Fan erafklikken en vervolgens de pinnen alle 4 een kwartslag draaien en omhoogtrekken. Let er wel op dat je die pinnen niet te ver uitelkaar hebt staan bij het terugmonteren, dit bevestigingssysteem is niet echt bedoeld om vaak los en vast te zetten helaas :(

• Turdie
TERW_DAN schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:12:
Lees de manual eens over het monteren van je koeler. Je moet de clips een kwartslag terugdraaien en omhoogtrekken om die er vanaf te krijgen. Toegegeven, het is een klotesysteem, maar het is wel los te krijgen.
Waar kan ik die manual vinden op de site van MSI?

Ik kan op koeler zelf geen knoppen indrukken of niet op niet waar de heatsink is bevestigd, wat nu? Ik ga morgen verder,bedankt voor de hulp zover

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 30-05-2009 18:55 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Doe zelf ook eens wat moeite. Je bent nu al een aantal keren gewezen op manuals en de installatie van de koeler maar blijkbaar heb je nog geen enkele moeite gedaan om die zelf even op te zoeken.
De MSI site zit zeer duidelijk in elkaar, dus ik kan me niet voorstellen dat je het ding daar niet kan vinden.

• Turdie
TERW_DAN schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:55:
Doe zelf ook eens wat moeite. Je bent nu al een aantal keren gewezen op manuals en de installatie van de koeler maar blijkbaar heb je nog geen enkele moeite gedaan om die zelf even op te zoeken.
De MSI site zit zeer duidelijk in elkaar, dus ik kan me niet voorstellen dat je het ding daar niet kan vinden.
Update: Ik heb de hele site doorgezocht, maar kan er geen manual van vinden. Ik heb nog een keer grondig bekeken en gedraaid maar er komt echt niks los, wat een rot systeem dit zeg. Ben echt blij dat ik dagelijks geen hardware hoef te doen. Heb je toevallig ergens een linkje?

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 30-05-2009 20:08 ]

Verwijderd

shadowman12 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:07:
[...]

Update: Ik heb de hele site doorgezocht, maar kan er geen manual van vinden. Ik heb nog een keer grondig bekeken en gedraaid maar er komt echt niks los, wat een rot systeem dit zeg. Ben echt blij dat ik dagelijks geen hardware hoef te doen. Heb je toevallig ergens een linkje?
ik weet niet wat jij doet..
ik ben zelf nog nooit op die msi site geweest en heb het binnen 30 sec gevonden..

http://www.msi.com/index....o=1&cat2_no=170&cat3_no=2

scroll naar je mobo, 1 van deze:

* P43 Neo
* P43 Neo3-F (PCB 1.0)
* P43 Neo3-F (PCB 1.1)
* P43 Neo3-FR (PCB 1.0)
* P43 Neo3-FR (PCB 1.1)

zoals staat in je op.. geen id welk type je hebt

klik op het mobo dat je hebt, dan staat er rechts boven ongeveer een grote knop MANUAL en dan kan je ongeveer 8 verschillende manuals downloaden in verschillende talen...

en hoe ik daar ben gekomen:
msi site> global>products>mainboard, intel platform>socket 775> scrollen..

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 12:24
Afstandsbusjes willen nog wel eens meedraaien en dus komt her moederbord er niet goed uit tenzij het hele afstandbusje los komt. Open ook de andere kant van de kast eens en kijk of 1 van de busje niet goed vast zit, draai vast (of hou vast) met een tang terwijl je alsnog de schoef losdraait.
Mij ook wel eens gebeurd en daarna is het moederbord gewoon te verwijderen.

C'est moi.

• Turdie
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:44:
[...]

ik weet niet wat jij doet..
ik ben zelf nog nooit op die msi site geweest en heb het binnen 30 sec gevonden..

http://www.msi.com/index....o=1&cat2_no=170&cat3_no=2

scroll naar je mobo, 1 van deze:

* P43 Neo
* P43 Neo3-F (PCB 1.0)
* P43 Neo3-F (PCB 1.1)
* P43 Neo3-FR (PCB 1.0)
* P43 Neo3-FR (PCB 1.1)

zoals staat in je op.. geen id welk type je hebt

klik op het mobo dat je hebt, dan staat er rechts boven ongeveer een grote knop MANUAL en dan kan je ongeveer 8 verschillende manuals downloaden in verschillende talen...

en hoe ik daar ben gekomen:
msi site> global>products>mainboard, intel platform>socket 775> scrollen..
Inderdaad nu gevonden, gewoon overheen gekeken.

Edit: Ik heb de hele handleiding doorgelezen en kom er niet uit. Ventilator en heatsink willen niet loskomen ook zit er hele rare schroefjes op de back plane's waardoor ik deze niet los krijg.

Ik ga wel even naar het Mark Minasi forum, hopelijk kunnen ze me daar wel helpen.Daar is het niet tenminste niet meteen RTFM.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 31-05-2009 14:27 ]

Verwijderd

shadowman12 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:54:
[...]

Inderdaad nu gevonden, gewoon overheen gekeken.

Edit: Ik heb de hele handleiding doorgelezen en kom er niet uit. Ventilator en heatsink willen niet loskomen ook zit er hele rare schroefjes op de back plane's waardoor ik deze niet los krijg.

Ik ga wel even naar het Mark Minasi forum, hopelijk kunnen ze me daar wel helpen.Daar is het niet tenminste niet meteen RTFM.
oke, ik kan je ook niet verder helpen.. geen ervaring. ben zelf ook niet echt van de RTFM, want als je toch al het antwoord weet op een vraag, waarom zou je iemand laten zoeken terwijl je in die zelfde tijd het probleem al kan oplossen door gewoon het antwoord te geven..

succes iig

• Turdie
Toch heb ik de hulp hier eigenlijk wel nodig.

Kan iemand stap voor stap beschrijven hoe je ik die ventilator en heatsink los krijg.

Owh ja het terug in elkaar zetten gaat ook niet zo lekker. Er zit volgens mij een kabeltje naar de powerknop, maar ik weet niet waar die terug op moet, zodat ik hem niet aan kan zetten en dus gebonden ben aan mijn laptop.A.u.b geen RTFM dingen die kan ik zelf ook wel vinden ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 01-06-2009 01:09 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nu gaat dit topic toch echt dicht. Dit staat allemaal overduidelijk in de handleiding (pag 2-3). Daar staat het letterlijk in (met plaatjes zelfs), dus zie ik echt geen reden om dit topic nog open te houden en gaat het dus dicht wegens te weinig inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.