Ahum, mijn P8600 processor (expensive I know) klokt zichzelf hoger op het moment dat ik niets doe, ofwel, bij weinig CPU gebruik gaat de multiplier naar 9.5 (aldus Everest). Indien ik de processor op 100% load zet, klokt deze zich terug naar 2,4 Ghz, maar bij uitzetten van de stresstest gaat de processor automatisch weer op 2,527Mhz staan (ofwel multiplier 9.5)... Volgens INTEL is de max multiplier van deze processor 9.0...
Mijn vragen (quote & answer
)
1. Is dit normaal van een processor
(Ik ben bewust van Intel Speedstep & EIST enzo, maar een proc die zich automatisch overclocked heb ik nog niet gezien)
2. Is dit veilig?
3. Heeft dit een negatief effect op de levensduur van mijn laptop?
Overigens treed dit dus op in WINDOWS 7 RC, met nog niets behalve Everest geinstalleerd... Bios is gewoon standaard, alleen voor een laptop wil ik een bios update alleeen doen indien echt noodzakelijk.
Even de specs van de rest van de laptop:
Ati HD4650 Mobility 512MB
P8600 Dual Core Processor
2GB DDR3 RAM 1066Mhz
Moederbord: KHLB (Compal)
En dan de plaatjes

PS. Kan een modje de titel Multiplier zetten
I know Typo!!
Mijn vragen (quote & answer
1. Is dit normaal van een processor
(Ik ben bewust van Intel Speedstep & EIST enzo, maar een proc die zich automatisch overclocked heb ik nog niet gezien)
2. Is dit veilig?
3. Heeft dit een negatief effect op de levensduur van mijn laptop?
Overigens treed dit dus op in WINDOWS 7 RC, met nog niets behalve Everest geinstalleerd... Bios is gewoon standaard, alleen voor een laptop wil ik een bios update alleeen doen indien echt noodzakelijk.
Even de specs van de rest van de laptop:
Ati HD4650 Mobility 512MB
P8600 Dual Core Processor
2GB DDR3 RAM 1066Mhz
Moederbord: KHLB (Compal)
En dan de plaatjes

PS. Kan een modje de titel Multiplier zetten
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)