Toon posts:

'Offline' shops in België met een uitgebreid hardware aanbod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Belgische Tweakers zullen het probleem vast en zeker kennen :P

Ik ben namelijk op zoek naar IT Shops / Winkels waar je kan binnenwandelen maar die ook een uitgebreid aanbod hebben van hardware (dus niet alleen Acer, Compaq, HP, ... en andere bekende merken).

Momenteel is de enigste winkel in mijn omgeving (Mechelen) waar ik terecht kan tones.be die bijna alles hebben wat een tweaker nodig heeft maar soms toch net niet waar je op zoek bent ... of waar je een goede review over gelezen hebt. Er zijn wel enkele andere IT-winkels hier in de buurt maar op gebied van service ... zo was ik onlangs in een andere winkel met (online) toch wel een redelijk uitgebreid aanbod maar in de winkel hadden ze zelfs geen enkele grafische kaart in stock ... (enkel printers & cartridges) 8)7

Het alternatief is dan vaak online gaan shoppen maar door de slechte ervaringen met online aankopen sta ik daar niet voor te springen. De 'Post' is hier al meer dan eens pakketjes kwijtgeraakt of ze komen aan met weken vertraging. Het hele gedoe van dat steeds dan te gaan oplossen ben ik grondig beu. Ik ben dan ook op zoek naar andere winkels die zo'n uitgebreid hebben zoals Tones en waar je ook 'offline' terecht kan ...

Er staan er een heleboel op http://computerwinkels.2link.be/ maar als er iemand suggesties heeft ...
(liefst regio mechelen / antwerpen omdat ik beperkt ben in lange verplaatsingen door mijn handicap / ziekte)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 14:23 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Je kan ook Forcom eens proberen, zij hebben ook fysieke winkels met ruime stock.
Het alternatief is dan vaak online gaan shoppen maar door de slechte ervaringen met online aankopen sta ik daar niet voor te springen.
Tones, Codima, Forcom etc werken allemaal met koerierdiensten, kan weinig verkeerd gaan.
Ik ben dan ook op zoek naar andere winkels die zo'n uitgebreid hebben zoals Tones en waar je ook 'offline' terecht kan ...
Er zijn heel veel fysieke computerwinkels in België, maar die hebben dan doorgaans weer een brakke website :p En doorgaans hebben ze enkel courante producten op voorraad, voor high-end producten zoals de Core i7 en de duurste videokaarten zal je enkel bij een Tones of Forcom uitkomen vrees ik.

March of the Eagles

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:54
http://www.microforce.be/ Die hebben ook zeer veel op stock, en zijn niet duur...

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Brakke website, zoals gezegd :p

March of the Eagles

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-01 09:02
Ik koop bijna altijd mijn hardware in www.Alternate.be . Hebben een ZEER uitgebreide aanbod. Hebben een online shop maar hun winkel ligt in Aartselaar. Je woont in Antwerpen zie ik, dat is gewoon de A12 op en ligt naast de c&a. ( dus van Brussel naar Antwerpen ) 95% van de prijzen zijn lager dan elke winkel in België, behalve de processors kunnen soms duurder zijn, dus die kan je dan beter kopen in Tones. Op hun site kan je ook zien of een product op voorraad is of wanneer het komt wanneer je het bestelt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Forcom is tegenwoordig redelijk duur geworden, en de garantieafhandeling gaat ook steeds maar achteruit. Maar dat is een persoonlijke ervaring natuurlijk. Tegenwoordig is mijn favoriet eerder de Belgische vestiging van Alternate. Zeker qua garantieafhandeling. Alleen sommige onderdelen zijn soms wel een stuk duurder dan je zou verwachten, maar over het algemeen vallen de prijzen, zeker naar Belgische standaarden, goed mee.

• Bumba007
Jeps, processors zijn meestal wat duurder dan normaal. Garantieafhandeling is gewoon de beste bij alternate, je meot dan links langs de winkel gaan en daar hebben ze een kleine kamer waar garantieafhandeling gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Super! Alternate & Forcom ga ik zeker bij mijn favorieten zetten :)

De eerste indruk is dat vooral Alternate een groot aanbod heeft en net die dingen waarvoor ik niet terecht kan bij Tones, Forcom lijkt inderdaad wat duurder ...

Verwijderd

Nog een winkel met een uitgebreid aanbod (is in Sint-Niklaas, het shopping center) http://www.softwareshop.be/ je kan ook bestellen via de website

• Bumba007
Is een goede winkel vind ik ook. Je kan er zowat elke game in vinden.
Casemodding spullen zijn er ook veel en ook veel gadgets en skins voor je console.

Prijs van de Hardware is ietsje hoger als gemiddeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Bumba007 op 23-06-2009 23:57 ]

Pagina: 1