Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UPC] 24 mbit, wat klopt hier niet?

Pagina: 1
Acties:

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:37

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Topicstarter
ik zit al 2 dagen met het volgende probleem.

als ik download vanuit giganews (ssl) haal ik een snelheid van 5,44 Mbps

doe ik echter een speed test bij speedtest.net dan krijg ik de volgende waarde:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/484714493.png
en me upload klopt ook niet zo te zien.

speedtest.bbned.nl geeft me 132.13 Mbps download

Het lijkt erop alsof ik fibre 120 waardes haal tijdens testen, terwijl ik maar 24mbit heb. en geen docsis 3.0 modem.
Echter haal ik deze snelheden in de praktijk niet en lijkt me verbinding niet harder te gaan dan 360KB als ik vanaf bbned bv 32mb download.

Zijn er meer tweakers met het zelfde probleem?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Die speedtests zijn nog steeds niet al te betrouwbaar bij snelheden boven de 10mbit is mijn ervaring. Je kunt beter een 100mb bin downloaden van bijvoorbeeld ftp.xs4all.nl/pub/test/ oid om te testen. Kleinere bestanden geven een heel erg vertekend beeld.

Rail Away!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Topicstarter
met die 100mb haal ik max 700 KB
opzich gaven die speedtests altijd wel redelijke waardes weer. maar dit is belachelijk.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
700KByte/s wat je met een 100MB bestand haalt is ongeveer 5,5Mbit. Immers (700*8) / 1024 = 5,46Mbit. Dit klopt dus ook met je snelheid bij Usenet.

Met jou verbinding zou je 25Mbit moeten kunnen halen (in pas geleden van 24 naar 25 gegaan). Je verbinding is dus 20Mbit te traag. Nu zul je in de praktijk natuurlijk nooit de maximale snelheid halen (door overhead e.d.) maar 22 - 23 Mbit moet toch mogelijk zijn. Mijn advies is dan ook om contact op te nemen met UPC.

Die speedtest.net was gewoon een beetje van slag, daar klopt niks van :P

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50
Speedtest.net (en speedtest van UPC, etc.) maken gebruik van een oplossing van Ookla. Deze software berekent een soort van maximum van maxima over hele kleinde tijdsperiodes waardoor sowieso een upperbound van de snelheid gegeven wordt. Dat een slechte speedtest vervolgens ook uitkomt op volstrekt onmogelijke waarden is enigszins vreemd, maar aan de andere kant ook weer niet heel erg verbazingwekkend.

Ookla verkoopt haar klanten (ISP's) de onderbouwing van wat ze willen horen: een snelle internetverbinding. Wellicht dat het aangeven van onmogelijke snelheden in het Ookla SpeedTest Digitaal & Onbeperkt pakket (TM) zit :P

[ Voor 23% gewijzigd door Rukapul op 30-05-2009 15:00 ]

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11 10:56
ik heb daar ook "last" van met mijn 100mbit up en down glasvezel verbinding
soms snelheden van 350mbit, maar die ftp van uttwente is wel betrouwbaar, gewoon 11,3mb/s

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jvoorhout schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:03:
ik heb daar ook "last" van met mijn 100mbit up en down glasvezel verbinding
soms snelheden van 350mbit, maar die ftp van uttwente is wel betrouwbaar, gewoon 11,3mb/s
Dat ken ik, mijn UPC 120Mb (down, up helaas niet) verbinding heeft ook een keer volgens Speedtest.net rond de 350 gezeten 8)7

was wel mooi geweest, alleen (zelfs met ED3.0) nog niet echt realistisch

Oslik blyat! Oslik!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Download eens een flink groot testbestand, zoals dat 100 MB aan random gegevens van XS4ALL:

ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 30-05-2009 23:23 ]

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Topicstarter
Bergen schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:22:
Download eens een flink groot testbestand, zoals dat 100 MB aan random gegevens van XS4ALL:

ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
707 KB max... modem al een keer gereset. router ook. gaat lekker dit..

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Probeer het eens met een downloadmanager(dus dat je dat 1000MB.bin bestand via meerdere connecties tegelijk downloadt).
Pagina: 1