[C#] Analyze van code

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memorice
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 02:37
Graag zou ik C# code analyzeren om te bepalen welk deel van de code (welke functies) het meeste tijd verbruiken. Nu weet ik dat er programma's zijn zoals PartCover die mij kunnen vertellen hoevaak en functie aangeroepen wordt, helaas heb ik geen tool kunnen vinden die mij de gemiddelde tijd van een functie call kan leveren. Ik zou deze informatie namelijk willen gebruiken om te kijken welke code het meeste tijd in beslag neemt en waar optimalisatie dus het grootste effect heeft. Wellicht weet een van jullie een tool en/of in welke richting ik moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt bij unit testen in Visual Studio 2008 toch zien hoe lang een test geduurd heeft? Dubbelklik op een test result om de details te openen. Daar staat heel nauwkeurig hoelang een test geduurd heeft.

De duur van een method hangt vaak af van de parameters, vandaar dat het zinloos is om zonder context de lengte van een method te meten. Met unit tests sla je twee vliegen in één klap: testen op een verwachte uitkomst en kijken hoe lang de operatie duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANTS Profiler of JetBrains dotTrace geprobeerd? Allebei gratis te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:03

Haan

dotnetter

Niet ieder versie van VS2008 heeft unit-testing mogelijkheden, kijk anders eens naar NUnit

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memorice
Eigenlijk kan ik geen losstaande functie testen, ik heb namelijk geen functies met in en output, maar een instantie met functies die proberen deze instantie te optimaliseren (local search). Ik weet dus niet in hoeverre hiervoor unit tests te maken zijn, gezien ik de uitkomst niet weet (het is een random local search).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memorice
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:49:
Een dergelijke tool lijkt idd waar ik naar op zoek ben, wel zou ik graag een gratis (open source) programma willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
Met een beetje zoeken naar 'free .net profiler' kom je een heel eind:
http://www.softprodigy.net/
http://www.eqatec.com/tools/profiler

In sommige versies van visual studio zit ook een profiler tool (onder Analyze -> Profiler -> New Performance Session)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memorice
Ik denk dat ik genoeg weet, bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:49:
ANTS werkt erg goed, dotTrace is een ramp om te gebruiken als je ook nog wat snelheid over wilt houden.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDepend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:50
Desnoods maak je zelf een stopwatch componentje aan om zo inline snel te zien hoe snel een stuk code loopt.

Mocht je meer informatie nodig hebben dan absoluut een profiler. Wij gebruiken ANTS.
Pagina: 1