• samacon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-05-2024
Wie o wie,

kan mij helpen ?
Ik heb mijn Acer Aspire T671 gedowngraded van Vista naar XP mbv restore-set van een andere (packard-bell) PC.
Daarbij is de bios aangepast naar Packard-Bell (XP), waardoor Vista helemaal niet meer werkt.
Graag zou ik de T671-bios weer terugzetten, maar ik kan niets vinden wat erop lijkt.

Kan iemand me hierbij helpen ?

gr. M.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Door een software install zal je bios niet veranderen, dus je hebt niet ineens een PB bios of je systeem staan. Het enige dat zou kunnen is dat hij ergens een serial oid in de DMI wegschrijft, maar het lijkt me niet dat je dat verandert kunt hebben met het installeren van een ander OS.

Wat heb je precies aan je bios verandert?

• samacon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-05-2024
Hoi,

Ik heb zelf niet handmatig iets veranderd aan de bios, maar zoals ik al schreef heb ik mbv van een recovery-set (4 CD's) van PB een installatie uitgevoerd.
Wanneer ik de PC opnieuw opstart met als eerste (en enige) bootschijf (die waar Vista opstaat), wordt er geen besturingssysteem herkend, terwijl ik die harde schijf tijdens de XP-installatie heb verwijderd en er dus vanuit ga dat hieraan niets veranderd is.

gr. M

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar dan heeft dit niets met de bios te maken, maar puur met het installeren van Windows. Mogelijk dat dat niet werkt omdat er geen driver geladen is voor je hdd en dan gaat het inderdaad niet werken.

Probeer eerst eens Windows te installeren met de drivers voor je i/o-controller. Mocht je dan nog tegen problemen aanlopen kun je een nieuw topic openen in WOS, waar windows gerelateerde zaken in mogen. Dit topic gaat in elk geval op slot omdat ik niets zie van wat je zelf hebt gedaan om je probleem op te lossen, en het daarnaast in PMG totaal verkeerd staat, omdat het niets met de bios vandoen heeft.

Dit topic is gesloten.