Toon posts:

Vraag over google.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij Google mijn eigen naam intyp suggereert Google automatisch dat er oplichter naast hoort te staan. Als ik er op zoek dan vindt google geen resultaten en zover ik weet heb ik nog nooit iemand opgelicht. Ik verkoop wel aardig wat spullen op marktplaats

Zou het komen dat veel mensen mijn naam invoeren + oplichter om te zien of ik betrouwbaar ben of niet? en dat Google daarom het steeds suggereert? Is er een manier zodat ik het kan verwijderen? Het is nogal irritant als mensen je naam op Google intypen (bijvoorbeeld als je ergens solliciteert) en er komt naast te staan dat je een oplichter bent terwijl ik nog nooit iemand heb opgelicht.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
En als je op jouw naam zoekt + oplichter, krijg je dan wel relevante resultaten?
Geloof niet, dat je zulke dingen kunt verwijderen, heb al vaker gelezen dat mensen dat wouden. Is volgens mij nog nooit gelukt.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
macciez schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:06:
En als je op jouw naam zoekt + oplichter, krijg je dan wel relevante resultaten?
Geloof niet, dat je zulke dingen kunt verwijderen, heb al vaker gelezen dat mensen dat wouden. Is volgens mij nog nooit gelukt.
Nee dan vindt google geen relevante resultaten.

Gaat het trouwens automatisch weg als er een lange periode niet op gezocht wordt?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
Ik weet niet zo 1 2 3 hoe google dat doet, zou je even op moeten zoeken. Maar er zitten wel meer vage tussen: http://www.break.com/pictures/why-google-rocks735382.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 18:32
[b][message=32021369,noline]
Zou het komen dat veel mensen mijn naam invoeren + oplichter om te zien of ik betrouwbaar ben of niet? en dat Google daarom het steeds suggereert?
Ik neem aan dat het hier door komt. De suggesties van Google zijn gewoon eerder gedane zoekopdrachten.
Misschien moet je heel vaak zoeken op "je naam + geweldige vent". ;) Dan komt die suggestie bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:16

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Wouden?! Dit is een IT-forum geen milieuforum hoor :+ . Wat jij waarschijnlijk bedoelde is 'wilden' :p . Wouden is foute spreektaal ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 16:15:
[...]

offtopic:
Wouden?! Dit is een IT-forum geen milieuforum hoor :+ . Wat jij waarschijnlijk bedoelde is 'wilden' :p . Wouden is foute spreektaal ;) .
offtopic:
Mijn excuses, 3 jaren alleen duits praten heeft zo zijn consequenties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
macciez schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:32:
Ik weet niet zo 1 2 3 hoe google dat doet, zou je even op moeten zoeken. Maar er zitten wel meer vage tussen: http://www.break.com/pictures/why-google-rocks735382.html
Ik kan nergens iets vinden van hoe het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is echt niks te vinden over hoe google suggestions werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heeft iemand niet gewoon eerder op jouw PC gegoogled op "jouw naam oplichter"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee het staat toch echt bij de suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

lijkt me dat je een overzicht krijgt te zien van alle database entries die de bot's van google bij elkaar hebben gesprokkeld.
Zet jij toevallig in je marktplaats artikelen dat je "geen oplichter" bent...? ;)

Ik zou het vreemd vinden als je niet middels een mailtje met motivatie de entries uit hun database kan laten verwijderen. Er zijn vast wel politici, filmsterren en rock-stars die niet blij zijn met wat ze daar tegenkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Tja, misschien type je grootste MP-concurrent overal waar hij de kans krijgt even "jouw naam + oplichter" in Google ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 11:55

Brons

Fail!

Ik zou Google gewoon een e-mail sturen. Misschien doen ze hier wel wat aan. Laat ons iig weten wat het resultaat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 26-09 18:32
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:46:
Nee het staat toch echt bij de suggesties
Ja logisch toch: zodra iemand het gegoogled heeft wordt het een suggestie. Je denkt toch niet dat google dat zelf bedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Laatst online: 08:18

Nic

Vrij

Wat ik bij de suggesties zie, is dat daar bovenaan eerst zoekopdrachten terecht komen die ik *zelf* heb gedaan. Dus, als je zelf ooit naar jouw naam + oplichter hebt gezocht, dan zal die voortaan inderdaad in de suggesties worden weergegeven. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen datzelfde ziet.

Probeer diezelfde zoekopdracht maar eens te doen op een andere computer, dan zul je die suggestie waarschijnlijk niet krijgen.
Ja logisch toch: zodra iemand het gegoogled heeft wordt het een suggestie. Je denkt toch niet dat google dat zelf bedenkt.
Google bedenkt dat, denk ik, wel zelf, en de zoekwoorden van anderen zullen daar waarschijnlijk onderdeel van zijn, maar vast niet meteen als er drie keer naar is gezocht... Je kunt daar allemaal mooie algoritmes voor verzinnen. Daar zijn ze goed in :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Nic op 01-06-2009 10:30 ]

Pagina: 1