Toon posts:

FTP naar FTP zonder FXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een site verhuizen van server a naar server b, nu zitten daar heel veel afbeeldingen in mappen met dan weer een hoofdletter en dan weer een kleine letter. Ik heb dus de volgende mapstructuur bijvoorbeeld:

P/a/Parijs.jpg
en
p/a/parijs.jpg

Als ik de boel download naar mijn windows bak, dan gooit hij alles in een map en dan heb ik de poppen aan het dansen. FXP zou dus een mooie oplossing zijn, ware het niet dat die servers dat niet ondersteunen. Nu vroeg ik me af of jullie een FTP programma kennen die de boel kunnen verplaatsen zonder dat hij die hoofdletters en kleine letters door elkaar gooit. Bedankt voor elke tip.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-03 10:06
Wat draaien de servers? Linux? scp? of als het er veel zijn, rsync over ssh?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
SSH toegang ? De boel inpakken met tar, over kopieren, en uitpakken.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Thralas, bedankt voor het meedenken. Ik kan er alleen via FTP bij, dus dat beperkt de mogelijkheden engiszins.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Pak een Linux LiveCD of iets dergelijks, zorg voor een of ander opslagmedium waar Linux naar kan schrijven (FAT32 USB stick of schijfpartitie ofzo). En gebruik een FTP client onder linux, waarmee je de boel download en weer upload :)

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 30-05-2009 10:52 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 19:19

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:41:
[...]
Als ik de boel download naar mijn windows bak,
[...]
met wat?

je kan flashFXP of total commander proberen?

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08-2025
Het makkelijkst is denk even een linux live cd'tje te gebruiken. Het kan misschien wel van server naar server, maar als je alleen ftp toegang hebt gaat dat denk niet lukken. Of je moet een scriptje op server b zetten wat alles download van server a.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 20:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Stuur de server-beheerder een mailtje met het verzoek even een .tar.gz ervan te maken, upload die naar server 2 en vraag daar of ze deze uit willen pakken?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ThaHandy schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:52:
[...]

met wat?

je kan flashFXP of total commander proberen?
Dat gaat niet helpen, windows ziet gewoon geen verschil tussen hoofdletters en kleine letters, waardoor z'n mapstructuur om zeep geholpen wordt. En aangezien een directe FXP overdracht schijnbaar niet tot de mogelijkheden hoort zal hij het gewoon in twee stappen (downloaden en uploaden) moeten doen op een systeem wat wel onderscheid maakt. En dan is een Linux LiveCD of iets dergelijks denk ik de makkelijkste optie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Inderdaad, linux kan er wel mee overweg. Dus booten vanaf de liveCD, daarmee de boel downloaden en dan weer uploaden. Ga je dit vaak doen kan je overwegen om de distro te installeren.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:55
Orion84 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:54:
[...]

Dat gaat niet helpen, windows ziet gewoon geen verschil tussen hoofdletters en kleine letters, waardoor z'n mapstructuur om zeep geholpen wordt.
Je kunt op Windows toch gebruik maken van SUA?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Linux kan er wel mee overweg ja, maar niet op een FAT32 USB stick. FAT is gelimiteerd aan geen onderscheid maken tussen hoofdletters en normale letters. Overigens kan je met een livecd met GNOME of KDE zeer waarschijnlijk gewoon rechtstreeks bestanden overkopieren tussen beide servers, ook zonder FXP.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

_JGC_ schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:10:
Linux kan er wel mee overweg ja, maar niet op een FAT32 USB stick. FAT is gelimiteerd aan geen onderscheid maken tussen hoofdletters en normale letters. Overigens kan je met een livecd met GNOME of KDE zeer waarschijnlijk gewoon rechtstreeks bestanden overkopieren tussen beide servers, ook zonder FXP.
Hmm, da's een goeie :P

Nou, ja, dan zul je de ramdisk die de LiveCD aanmaakt moeten gebruiken als tussenstation denk ik? (Of een opslagmedium fixen wat je even EXT2/3 formatteert)
kwiebus schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:07:
[...]

Je kunt op Windows toch gebruik maken van SUA?
* Orion84 kent een boel afkortingen, maareh, SUA :? Als je dan zo'n tip geeft, leg hem dan ook even uit, dat is wel zo behulpzaam :)

• kwiebus
Orion84 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:25:
* Orion84 kent een boel afkortingen, maareh, SUA :? Als je dan zo'n tip geeft, leg hem dan ook even uit, dat is wel zo behulpzaam :)
Subsystem for UNIX-based Applications

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Met FlashFXP kun je links en rechts een FTP-scherm krijgen waardoor je gewoon kunt kopiëren van de ene naar de andere. Hoofdletters worden daarbij gerespecteerd, heb ik net getest.

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-03 21:16
Hebben beide servers niet hetzelfde control panel, bijv. DA? Daar kun je ook backup mee maken en dan importeren.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:44
GlowMouse schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:36:
Met FlashFXP kun je links en rechts een FTP-scherm krijgen waardoor je gewoon kunt kopiëren van de ene naar de andere. Hoofdletters worden daarbij gerespecteerd, heb ik net getest.
Maar dat ondersteunen die servers niet, dat zegt ie net :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

GlowMouse schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:36:
Uit de topicstart:
FXP zou dus een mooie oplossing zijn, ware het niet dat die servers dat niet ondersteunen.
Dat gaat hem dus niet worden denk ik zo :)
kwiebus schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:30:
[...]

Subsystem for UNIX-based Applications
Dat is zo te zien een add-on voor Windows Server 2003 :?

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 30-05-2009 11:50 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Orion84 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:54:
[...]

Dat gaat niet helpen, windows ziet gewoon geen verschil tussen hoofdletters en kleine letters, waardoor z'n mapstructuur om zeep geholpen wordt. En aangezien een directe FXP overdracht schijnbaar niet tot de mogelijkheden hoort zal hij het gewoon in twee stappen (downloaden en uploaden) moeten doen op een systeem wat wel onderscheid maakt. En dan is een Linux LiveCD of iets dergelijks denk ik de makkelijkste optie.
en downloaden naar 1 map, hij vraagt om overschrijving, nee zeggen.
Dan nog een keer naar andere map, en dan wel overschrijven.
Daar na beide mappen uploaden naar de server en daar in een enkele map doen?
Orion84 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:49:

Dat kan vast ook wel op Windows XP. Ik zie met Windows Update Downloader regelmatig Unix services dingen langskomen iig. (is wel XP x64 hier...)

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 30-05-2009 11:59 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• kwiebus
Orion84 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:49:
Dat is niet alleen voor Windows Server 2003 en voor Windows XP en 2000 heb je nog SFU.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 20:40
Kan het niet met Cygwin ? Volgens mij is alles case sensitive als je in de cygwin omgeving zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Martkrui op 30-05-2009 12:19 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
AlterMann schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:48:
[...]

Maar dat ondersteunen die servers niet, dat zegt ie net :)
FlashFXP gebruikt niet noodzakelijkerwijs FXP, het is gewoon een handige FTP-client ik dacht dat hij alles via mijn eigen pc kopieerde, maar dat blijkt alleen bij lege mappen te werken omdat hij die gewoon met MKD aanmaakt. Never mind dus 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door GlowMouse op 30-05-2009 12:28 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

McKaamos schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:58:
[...]

en downloaden naar 1 map, hij vraagt om overschrijving, nee zeggen.
Dan nog een keer naar andere map, en dan wel overschrijven.
Daar na beide mappen uploaden naar de server en daar in een enkele map doen?
Dat is, als het al zo makkelijk werkt, denk ik een boel omslachtiger dan gewoon even een Linux liveCD downloaden, branden en booten.
[...]

Dat kan vast ook wel op Windows XP. Ik zie met Windows Update Downloader regelmatig Unix services dingen langskomen iig. (is wel XP x64 hier...)
XP x64 is gebaseerd op de Win2k3 Server codebase, dus dat zou wellicht wat verklaren.
kwiebus schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:11:
[...]

Dat is niet alleen voor Windows Server 2003 en voor Windows XP en 2000 heb je nog SFU.
Geeft dat soort tips dan ff meteen :) Je roept eerst een of andere hippe afkorting en daarna de volledige naam, maar nog steeds zonder verdere info over hoe het te gebruiken is. En pas na verder doorvragen/afschieten kom je weer met een extra puzzelstukje aanzetten. Sure, niks mis met een beetje eigen inzet, maar dit is ook niet echt wenselijk zo.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Orion84 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:22:
[...]
Dat is, als het al zo makkelijk werkt, denk ik een boel omslachtiger dan gewoon even een Linux liveCD downloaden, branden en booten.

[...]

XP x64 is gebaseerd op de Win2k3 Server codebase, dus dat zou wellicht wat verklaren.

[...]
Ligt er natuurlijk aan hoeveel data het om gaat en hoe snel de verbinding is, maar het is wel een supersimpele oplossing opzich ;)

XP64 is, nu je het zo zegt, inderdaad een 2003 kernel... verklaart een hoop idd.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, enorm bedankt voor de vele overweldigende reacties. Ik ben nu een livecd aan het fikken en daarmee moet het gaan lukken. Thanks! _/-\o_
Pagina: 1